Pusheen the cat Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Hei! Noen som har tips til et effektivt styrkeprogram som tar kort tid å gjennomføre? Jeg har trent endel styrke de siste årene, men mister fort motivasjonen. Er ikke så veldig glad i å bruke så mye tid på treningssenter men vil gjerne få inn litt styrketrening Jeg liker helst å trene med frivekter og ikke så mye apparater. Tips til øvelser?
Silje92 Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Hva er en rask økt:)? 45 min med oppvarming? Når jeg skal ha raske økter pleier jeg som regel å kjøre supersett i forskjellige varianter feks pushups og markløft, knebøy og roing, benkpress/brystpress med manualer og hip-thrust + evt litt kjerne på slutten. Da trener jeg sjeldent tungt, men mange reps og korte pauser. Kan fint kjøre det i en tyngre variant, men da må du fort ha litt lengere pauser og ferre reps 😉 kan se om jeg ikke finner noen typiske økter 😊👍tenk på øvelser som trener flere muskelgrupper samtidig 😊
Pusheen the cat Skrevet 25. mai 2017 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2017 Ja sånn sirka Jeg har brukt som regel 1 time på styrkeøkten min og vil ha det ned til sånn 40 minutt isj. Da har jeg også kjørt supersett men med øvelser som tar endel tid, som knebøy og markløft. Da går jo endel til til å sette på /rydde vekter + at jeg har kjørt mange sett med forskjellige vekter.
debattanten Skrevet 25. mai 2017 #4 Skrevet 25. mai 2017 (endret) 5x5 stronglifts! Trener hele kroppen, 3 ganger i uken med få, men store øvelser. ikke så avansert, men veldig effektivt og tidsbesparende. https://stronglifts.com/5x5/ Endret 25. mai 2017 av debattanten
Silje92 Skrevet 26. mai 2017 #5 Skrevet 26. mai 2017 21 timer siden, Pusheen the cat skrev: Ja sånn sirka Jeg har brukt som regel 1 time på styrkeøkten min og vil ha det ned til sånn 40 minutt isj. Da har jeg også kjørt supersett men med øvelser som tar endel tid, som knebøy og markløft. Da går jo endel til til å sette på /rydde vekter + at jeg har kjørt mange sett med forskjellige vekter. Hva med utfall? Da er det bare er par manualer:)? Stepups, ettbeins-rumenske mark, goblet squat. Jeg bruker ofte samme stanga på mark, bøy og hip-thrust
Gjest Froning Skrevet 26. mai 2017 #6 Skrevet 26. mai 2017 (endret) Tren: Knebøy Markløft Benk/dips Pullups og roing.. Du kan fordele disse øvelsene på to økter i uka og du har alt du trenger for å trene hele kroppen. Du vil også ha en fin biomekanisk balanse noe som gir en god kroppsholdning. Tren tunk nok... Supersett i baseløft tar du hvis du er veldig drillet inn i teknikken. Med mindre du løfter mer en 200 kg går det ikke mye tid på å løfte ut skiver og stang... Endret 26. mai 2017 av Froning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå