AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Ja, jeg er mildt sagt irritert eller lettere forbannet. Jeg passer for øyeblikket et barn på litt over 1,5 år hver dag (dagmamma). Jeg hadde med meg barnet på besøk til min mor og hun hadde besøk av sin venninne (de har vært venninner i over 30 år). Mitt forhold til min mor er ikke så nært og jeg har i grunn aldri sett på henne som noe ordentlig omsorgsperson. Hun er ikke en person jeg ønsker å snakke med når det er noe jeg trenger råd om etc. Venninnen til moren min har flere egne barn og er litt ovenpå der. Over til saken: Jeg hadde med meg barnet på besøk dit i går. Fra jeg kom på besøk til jeg reiste så satt altså moren min og bestevenninnen hennes og skulle lekse meg opp om barn og hva jeg måtte passe på, hva jeg måtte gjøre osv. Barnet er ikke noe særlig glad i å ha noe hodeplagg på seg og så fort det kommer ei lue eller lignende på hodet så tar barnet det av. Nei da mente venninnen til moren min at jeg måtte bare stå igjennom hylgråt og tvinge den på barnet, for ellers lærte barnet at det var helt greit å ikke ha den på. Jeg skulle skifte bleie på barnet og når jeg kom ut igjen så spurte venninnen til moren min om jeg fikk det til?? - Ja selvsagt svarte jeg da, ellers hadde jeg jo ikke kommet ut med en brukt bleie og barnet påkledd. - kjente da at jeg ble enda mer irritert. Så var det å lekse meg opp om bruk av solkrem og det å være i solen. Barnet hadde bare på seg en "bodyshorts" og solhatt da det var ganske varmt. Smurte barnet med faktor 50 på ben, armer, ansikt, ører og andre synlige plasser. Det var ikke bra at barnet satt bare i det i vognen med fare for å bli solbrent. - Var det bedre at barnet satt i langbukse å genser å svettet seg halvt i hjel i 23 grader?? Så over til det siste de reagerte kraftig på: Barnet mistet smokken sin på gulvet, jeg tok den opp og tok den kjapt i min munn for og få vekk det som eventuelt hadde kommet på den. Det var det villeste og sykeste de hadde sett. Tenk og putte den i min egen munn og la barnet må mine bakterier. Jeg svarte med at det er minst 25 år siden dere har hatt egne småbarn, ting har forandret seg. Etter at jeg hadde reist så sier venninnen til moren min til henne: Ja, hun hadde ikke noe erfaring, hun hadde mye å lære. Sa klart ifra om at jeg aldri skal ta med barnet på besøk til de noe mer. (så lenge jeg passer barnet) Det var mer de lekset meg opp om også, men dette får holde. Hva tenker dere? Har jeg rett til og bli forbannet? De gav meg følelsen av at jeg var uegnet til å være i nærheten av småbarn alene. Beklager, måtte bare blåse ut litt. Anonymkode: 4b99c...01e
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 25. mai 2017 Eneste jeg reagerer på et at du tok smokken i munnen, det er ikke greit. Det er et barn du passer, hadde det vært ditt barn greit nok men du gjør ikke slikt når du bare er en dagmamma. Anonymkode: 668cc...318 53
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #3 Skrevet 25. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eneste jeg reagerer på et at du tok smokken i munnen, det er ikke greit. Det er et barn du passer, hadde det vært ditt barn greit nok men du gjør ikke slikt når du bare er en dagmamma. Anonymkode: 668cc...318 Nei, jeg er enig i at det ikke var bra av meg og gjøre det så lenge det ikke er mitt eget barn, og kommer derfor ikke til å gjøre det igjen. Men de mente at det ikke var vanlig i det store og hele. Anonymkode: 4b99c...01e 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #4 Skrevet 25. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eneste jeg reagerer på et at du tok smokken i munnen, det er ikke greit. Det er et barn du passer, hadde det vært ditt barn greit nok men du gjør ikke slikt når du bare er en dagmamma. Anonymkode: 668cc...318 Enig i dette, resten synes jeg ikke de hadde noen grunn til å reagere på. Anonymkode: a841f...a58 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #5 Skrevet 25. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i dette, resten synes jeg ikke de hadde noen grunn til å reagere på. Anonymkode: a841f...a58 De reagerte ikke på resten, de skulle rett og slett lekse meg opp. For de har hatt flere egne barn og har lang erfaring. Anonymkode: 4b99c...01e 1
ViljaH Skrevet 25. mai 2017 #6 Skrevet 25. mai 2017 Det har før vært vanlig at mor tar en kjappvask av smokken i egen munn. Det er frarådet nå pga overføring av bakterier. Ta en kjapp skyll i springen heller. Som alle andre nye mødre har du mye å lære når du passer barn i starten. Hva er din bakgrunn for dette? Samtidig synes jeg din mor og hennes venninne var nebbete og utidig. De bare antar at du ikke får til noe. De burde støtte deg heller. Gi innspill bare der det behøves. Høres ut som de vil ha kred og være ovenpå for de har hatt småbarn og "kan alt". 5
Outlander Skrevet 25. mai 2017 #7 Skrevet 25. mai 2017 (endret) Du viste hvordan hun var før du gikk på besøk ditt. Hva annet forventet du da? Endret 25. mai 2017 av Outlander 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #8 Skrevet 25. mai 2017 1 minutt siden, Outlander skrev: Du viste hvordan hun var før du gikk på besøk ditt. Hva annet forventet du da? Regnet med at to voksne folk kunne greie og oppføre seg, spesielt når venninnen ikke hadde møtt barnet før.. Anonymkode: 4b99c...01e 8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #9 Skrevet 25. mai 2017 Hvor vet du hva de sa etter du hadde reist? Anonymkode: 0ec35...784
Gjest Teta Skrevet 25. mai 2017 #10 Skrevet 25. mai 2017 Jeg har nylig lest at man gjør babyen en tjeneste ved å "rense" den med å putte den i egen munn (beskytter mot allergier). Både jeg og mannen gjør det dersom den faller på gulvet hjemme (hvis vi ikke er i nærheten av vasken). Kanskje litt annerledes dersom en evt. dagmamma hadde gjort det, men hallo, barnet får i seg myye rart ila en dag, så litt menneskebakterier kan ikke være det verste.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #11 Skrevet 25. mai 2017 6 minutter siden, Teta skrev: Jeg har nylig lest at man gjør babyen en tjeneste ved å "rense" den med å putte den i egen munn (beskytter mot allergier). Både jeg og mannen gjør det dersom den faller på gulvet hjemme (hvis vi ikke er i nærheten av vasken). Kanskje litt annerledes dersom en evt. dagmamma hadde gjort det, men hallo, barnet får i seg myye rart ila en dag, så litt menneskebakterier kan ikke være det verste. Og før du vet ordet av det så er baby blitt smittet med herpes fordi menneskebakterier ikke er det verste. Anonymkode: 4ea2c...fd4 20
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #12 Skrevet 25. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor vet du hva de sa etter du hadde reist? Anonymkode: 0ec35...784 Jeg spurte moren min om venninnen hadde sagt noe når jeg reiste. Så moren min som sa dette. Moren min virket redd for at jeg skulle ta dette opp med venninnen hennes også. Venninnen til moren min har hatt stor makt over henne i flere år. Anonymkode: 4b99c...01e 1
Xanadus Skrevet 25. mai 2017 #13 Skrevet 25. mai 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: De reagerte ikke på resten, de skulle rett og slett lekse meg opp. For de har hatt flere egne barn og har lang erfaring. Anonymkode: 4b99c...01e Greit nok at de kan 'alt' fordi de har vært igjennom småbarnstiden selv, men de burde ikke belære deg når du ikke hadde spurt om råd. Det er ufint og mangel på respekt overfor deg . Du fikk sikkert ikke lyst til å ta med dagbarnet ditt på besøk dit mer. Og det forstår jeg godt. 1
Xanadus Skrevet 25. mai 2017 #14 Skrevet 25. mai 2017 26 minutter siden, Teta skrev: Jeg har nylig lest at man gjør babyen en tjeneste ved å "rense" den med å putte den i egen munn (beskytter mot allergier). Både jeg og mannen gjør det dersom den faller på gulvet hjemme (hvis vi ikke er i nærheten av vasken). Kanskje litt annerledes dersom en evt. dagmamma hadde gjort det, men hallo, barnet får i seg myye rart ila en dag, så litt menneskebakterier kan ikke være det verste. Jeg har ikke gjort meg opp noen spesielle tanker om det å rense smukken ved å putte den i sin egen munn, ser at mange foreldre gjør det. Men....menneskebakterier tror jeg faktisk kan være litt farligere enn at barnet spiser forskjellig annet mold, sand, sølevann , osv. 2
Gjest Froning Skrevet 25. mai 2017 #15 Skrevet 25. mai 2017 39 minutter siden, Teta skrev: Jeg har nylig lest at man gjør babyen en tjeneste ved å "rense" den med å putte den i egen munn (beskytter mot allergier). Hvorfor forhindrer dette allergier?
sommermor Skrevet 25. mai 2017 #16 Skrevet 25. mai 2017 Hadde noen tatt mitt barn sin smokk i sin munn, før de gav den til barnet, hadde jeg blitt sint. I munnen er det så mange bakterier som et lite barn ikke skal ha. I tillegg er det ikke ditt barn heller. Det må du slutte med, ellers kan barnet bli syk. 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #17 Skrevet 25. mai 2017 Synes du skal si til moren at du har tatt smokken hennes i din munn. Det er litt kjipt. Hadde likt å vite det om noen hadde gjort dette med mitt barn. Ellers så synes jeg du skal vokse opp. Moren og veninna di ønsker å hjelpe deg. Det er ikke ditt barn en gang, så vet ikke hvorfor du tar det så personlig. Anonymkode: 6ec7e...074 5
Morten1 Skrevet 25. mai 2017 #18 Skrevet 25. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du skal si til moren at du har tatt smokken hennes i din munn. Det er litt kjipt. Hadde likt å vite det om noen hadde gjort dette med mitt barn. Ellers så synes jeg du skal vokse opp. Moren og veninna di ønsker å hjelpe deg. Det er ikke ditt barn en gang, så vet ikke hvorfor du tar det så personlig. Anonymkode: 6ec7e...074 Man ønsker ikke å hjelpe folk når man kun kritisterer! Voksene folk skjønner bedre enn å bare prate nedlatenden om andre som om de er de eneste med kunnskap om barn 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #19 Skrevet 25. mai 2017 Du kan potensielt smitte barnet med HPV hvis du har det, når du tar smokken i munnen. HPV finnes også i munn og svelg, og kan også gi kreft der. Ellers vet du ikke hva slags andre sykdommer du bærer på. Kanskje har du kyssesyken, uten at den har brutt ut ordentlig enda. Man gjør i hvert fall ikke slik med andres barn. Ellers høres det ut som om du har kontroll. Anonymkode: 5a76d...902 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #20 Skrevet 25. mai 2017 Oiii ville aldri tillatt noen andre å putte mitt barns smokk i munnen også gi h*n det😰😰 Anonymkode: 8bb7e...041 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå