Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spør her om noen som har vært i samme situasjon og har råd. Jeg har ringt og snakket med nav men de gir litt forskjellige svar. Så vet ikke hva utfallet blir..

Pga dårlig økonomi og nedbemanning, har jeg fått oppsigelsesbrev. Jeg skal jobbe ut juli. Men,jeg ble 50% sykmeldt i denne måneden og blir vel det fremover inntil jeg får time hos fysio for å finne ut av en skade. Det er driftstilskudd hos dem så det kan ta et par måneder til. Pluss selve behandlingen/e. Så vet ikke hvor lenge jeg blir sykmeldt 50% egentlig. 

Spørsmålet er hva som skjer i august når jeg ikke lenger jobber. (Antar at det er vanskelig å finne jobb med 50% engasjement og når jeg er sykmeldt er det ikke så attraktivt). Kan jeg fortsatt gå 50% og resterende 50% på dagpenger? Eller hvordan funker det?

Anonymkode: 7667b...863

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja du får 50 % av nav både av sykepenger og dagpenger. Hadde du blitt sykemeldt etter du sluttet ville du fått mindre. Altså d samme som dagpenger i sykepenger

Anonymkode: 7fc4a...0ee

AnonymBruker
Skrevet

Utfall 1: dagpenger 62% av 30k=18.6k

Utfall 2: dagpenger 62% av 50%lønn 

30k/2= 15k. Deretter 62% av dette=9k

Og 50% sykepenger= 15k. Dermed er utfall 2= 24k. 

Jeg tjener da mer på å ha sykmelding og dagpenger.

Anonymkode: 7667b...863

Skrevet

Du får ikke dagpenger hvis du ikke er 100% arbeidsfør... kan ikke være 50% sykemeldt og få dagpenger for de siste 50%.. det hadde vært luksus det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...