AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Barnet er I skolealder og det er nå oppdaget CP og benlengde forskjell. Det med bena har jeg sett selv, men blitt avvist gang på gang og ga opp da sykehuset også avkreftet. Nå viser det seg at det ikke ble oppdaget for 3-4 år siden fordi bildene ble tatt liggende og ikke stående. Når det kommer til CP så har vi hatt oppfølging av helsestasjon som vanlig. Vi har også hatt mange legesjekker gjennom PPT (fra 2 år til nå) og BUP (4-5år). Og det var andre runde hos BUP (7-8 år) det nå ble oppdaget for å så nå endelig bekreftet begge deler på sykehuset. Så I dag fikk vi brev om at saken er påbegynt og kjenner meg nervøs for svarene fra alle motparter. Anonymkode: 2d10e...b45
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Men hva er det søkt pasientskadeerstatning for? At barnet har benlengdeforskjell er da ikke noe som kan lastes helsevesenet? Og CP kan komme både før, under og etter fødsel? Anonymkode: 174c1...e42 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #3 Skrevet 25. mai 2017 Hva er skaden på barnet, da? Du kan ikke søke om pasientskadeerstatning hvis ikke det oppdaget noen skade som følge av feil eller manglende behandling. Anonymkode: 1dbbc...a33 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #4 Skrevet 25. mai 2017 Tor å få paseientskadeerstatning eller annen personskadeerstatning, så må der foreligge en påviselig skade eller feil. Det må være et påviselig økonomisk tap og der må være klar årsakssammenhengheng mellom skaden og det økonomiske tapet. Mener du at helsevesenet har påført barnet ditt skade som benlengderorskjell og CP? Benlengdeforskjeller er vi alle tødt med i større eller mindre grad. Noen blir oppdaget tidlig fordi forskjellene er vesentlige og krever oppbygging av skotøy andre er ubetydelige og noe tolk flest lever fint med. CP er enten barnet født med eller har fått under- eller etter fødsel. Dette gir du for liten info til å si noe mer om. Men det som er helt klart her er at du kommer til å få et avslag i første instans hos NPE. De sakene de innvilger er åpenbare og har både økonomisk tap og klar åraskssammenheng mellom skade og påviselig, økonomisk tap. Holder du på med NPE uten å vite hva du driver med, så er dette bar dumt av deg. Anonymkode: 6b15a...0c3 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #5 Skrevet 25. mai 2017 Jeg vet egentlig ikke så mye, men tror det var snakk om manglene behandling. Jeg har fått beskjed av den ansatte på rehabiliteringen som vi har med å gjøre og den som har saken på BUP om å melde inn. Så valgte å høre på dem Anonymkode: 2d10e...b45
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #6 Skrevet 25. mai 2017 Jeg håper barnet ditt heretter får den oppfølginga, behandlinga og tilrettelegginga det har behov og rett på ❤️ Anonymkode: 76b9f...aec
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #7 Skrevet 25. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg håper barne🙌t dser heretter får den oppfølginga, batehandlinga og tilrettelegginga det åbehov og rett på ❤️ Anonymkode: 76b9f...aec Ja, det får vi nå ☺ tusen takk. Ukentlig trening og NAV har godkjent sko, og venter på fotsenger. Så nå er ett mål nådd som å hinke 1-2 ganger på foten. Og målet om å kunne sykle gleder vi oss til. Sparkesykling begynner å gå veldig greit, en del fall enda, men kommer seg fra A-B. Gjør veldig godt å se at barnet blir mer og mer aktiv. Å begynne på skole har også hjulpet, der har de hjulpet med klatring og lært å huske. Så nå utfordrer barnet seg selv mer også fordi den ser at det går an å mestre det den ikke har klart tidligere. Anonymkode: 2d10e...b45 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #8 Skrevet 25. mai 2017 Ser på NPE at ett barn fikk medhold etter CP for fødselshjelpen var mangelfull etter å ha sjekket info om fødselen så mulig det dem som har rådet oss å ta det videre også tenker på ☺ Om vi får medhold, det er ikke så viktig, men hvis det er snakk om noe svikt så er det dumt å ikke si I fra, tenker jeg da. Ante ikke at slikt fantes, så har kun tatt råd fra helsepersonell Anonymkode: 2d10e...b45
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #9 Skrevet 25. mai 2017 Har ikke søkt NPE for barn men for meg selv. Det tar tid, ÅR. Anonymkode: 580ff...c57
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #10 Skrevet 25. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet egentlig ikke så mye, men tror det var snakk om manglene behandling. Jeg har fått beskjed av den ansatte på rehabiliteringen som vi har med å gjøre og den som har saken på BUP om å melde inn. Så valgte å høre på dem Anonymkode: 2d10e...b45 Det synes å dreie seg om manglende behandling pga forsinket diagnose, og dette er det rimelig å søke om erstatning for i NPE. Anonymkode: 2d713...ddf 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #11 Skrevet 2. juni 2017 På Thursday, May 25, 2017 den 13.01, AnonymBruker skrev: Det synes å dreieøeg om manglende behandling pga forsinket diagnose, og dethte er det rimelig å søke om erstatning for i NPE. Anonymkode: 2d713...ddf Takk for svar. Anonymkode: 2d10e...b45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå