AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Jeg har hørt om at jenter med hijab må inn på et annet rom med en kvinne for å vise innsiden av sjalet. Personlig virker det ikke så gale, men jeg har ikke forståelse av hvordan det oppleves for personen det angår. Men jeg høre noen helt latterlige rykter om at man kan bli bedt om å vise at man ikke har skrevet på kroppen når man skal på do, fordi mange skriver på lårene sine. Det er vel ikke sant! Tenk å spørre om å gå på do, og så før du går inn sier de "Trekk ned buksa og vis lårene." Eneste er at jeg skal ha franskeksamen med ordbok, så jeg tenker at de kanskje sjekker ordboken for lapper. Anonymkode: 34466...c0e 1
The Kitten Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Jeg tror de har lov til å sjekke ordbøker (og andre tillate) hjelpemidler for lapper og notater. Hvis noen hadde krevd å se lårene mine fordi jeg ba om å få gå på do under eksamen, så hadde jeg heller blitt tatt for juks. 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #3 Skrevet 25. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg høre noen helt latterlige rykter om at man kan bli bedt om å vise at man ikke har skrevet på kroppen når man skal på do, fordi mange skriver på lårene sine. Det er vel ikke sant! Selvfølgelig er ikke dette sant. Hvor dum må man være for å tro på slikt? Anonymkode: 26fac...89a 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #4 Skrevet 25. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er ikke dette sant. Hvor dum må man være for å tro på slikt? Anonymkode: 26fac...89a Vet ikke. Altså JEG tror ikke på det. Men jeg har lest at folk har skrevet det! Jeg hadde NEKTET å kle av meg, selv om jeg ikke hadde jukset. Det handler om prinsipp. Man skal ikke bli behandlet som en kriminell. Anonymkode: 34466...c0e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #5 Skrevet 25. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke. Altså JEG tror ikke på det. Men jeg har lest at folk har skrevet det! Jeg hadde NEKTET å kle av meg, selv om jeg ikke hadde jukset. Det handler om prinsipp. Man skal ikke bli behandlet som en kriminell. Anonymkode: 34466...c0e Men herregud da, menneske, igjen: Hvor dum må man være for å tro på slikt tull? Bruk hodet ditt litt. Anonymkode: 26fac...89a 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #6 Skrevet 25. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men herregud da, menneske, igjen: Hvor dum må man være for å tro på slikt tull? Bruk hodet ditt litt. Anonymkode: 26fac...89a Jeg tror jo ikke på det. Lær deg å lese. Man må da kunne si "Hvis de kunne ville jeg..." Anonymkode: 34466...c0e 2
Gjest Linaria Skrevet 25. mai 2017 #7 Skrevet 25. mai 2017 48 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg tror de har lov til å sjekke ordbøker (og andre tillate) hjelpemidler for lapper og notater. Hvis noen hadde krevd å se lårene mine fordi jeg ba om å få gå på do under eksamen, så hadde jeg heller blitt tatt for juks. Ja, jeg har fått ordbøkene mine sjekket. De ble raskt bladd gjennom. Men nå er det jo nok kroppsåpninger man kan gjemme ting i om man virkelig ønsker å jukse, og det er ikke akkurat noe de kan gjøre for å hindre det. Kan ikke ta naken "squat and cough" på alle før hver eksamen liksom. Så ja, det er mulig å jukse om man vil, og det er ikke så mye som kan gjøres med det. Eksamenslokalet er ikke en flyplass liksom
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #8 Skrevet 25. mai 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jo ikke på det. Lær deg å lese. Man må da kunne si "Hvis de kunne ville jeg..." Anonymkode: 34466...c0e Men det er jo en fullstendig oppkonstruert og umulig problemstilling? Anonymkode: 26fac...89a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #9 Skrevet 25. mai 2017 Vi fikk ikke ha på oss klokker fordi apple watch og andre smartklokker har lagringsmuligheter. Vannflasker uten etiketter bla. Anonymkode: 5d359...504
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #10 Skrevet 25. mai 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo en fullstendig oppkonstruert og umulig problemstilling? Anonymkode: 26fac...89a Ja? Og så? Har du aldri lekt leken "Hva ville du gjort om..."? Hva ville man gjort om zombier tok over verden? Hva ville du gjort om du hadde superkrefter? Det er ikke unormalt å tenke seg hva en ville gjort i en situasjon selv om den situasjonen ikke er en realitet. Du gjør det kanskje ikke selv, men de fleste av oss greier å tenke seg hva en ville gjort i en situasjon selv om vi vet at det er umulig. Anonymkode: 34466...c0e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #11 Skrevet 25. mai 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk ikke ha på oss klokker fordi apple watch og andre smartklokker har lagringsmuligheter. Vannflasker uten etiketter bla. Anonymkode: 5d359...504 Vi har aldri blitt bedt om å fjerne etikett på flasker. O.e Anonymkode: 34466...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #12 Skrevet 25. mai 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja? Og så? Har du aldri lekt leken "Hva ville du gjort om..."? Hva ville man gjort om zombier tok over verden? Hva ville du gjort om du hadde superkrefter? Det er ikke unormalt å tenke seg hva en ville gjort i en situasjon selv om den situasjonen ikke er en realitet. Du gjør det kanskje ikke selv, men de fleste av oss greier å tenke seg hva en ville gjort i en situasjon selv om vi vet at det er umulig. Anonymkode: 34466...c0e Jeg skjønner bare ikke hvorfor du først skriver at du har hørt at man kan bli bedt om å kle av seg før eksamen, for så å påstå at du leker en lek. Flau over din egen dumhet, kanskje? Anonymkode: 26fac...89a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #13 Skrevet 25. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner bare ikke hvorfor du først skriver at du har hørt at man kan bli bedt om å kle av seg før eksamen, for så å påstå at du leker en lek. Flau over din egen dumhet, kanskje? Anonymkode: 26fac...89a Nei, jeg er ikke flau. Hvis noen bør være flau er det vel de som ikke har folkeskikk. Anonymkode: 34466...c0e 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #14 Skrevet 25. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er ikke flau. Hvis noen bør være flau er det vel de som ikke har folkeskikk. Anonymkode: 34466...c0e Jeg synes bare det var merkelig at du først skrev at du trodde dette skjede, for så å late som om du leker en 'tenk om'-lek. Anonymkode: 26fac...89a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #15 Skrevet 25. mai 2017 Hvis man er har lyst til å jukse på universitetet så er det i realiteten flust av muligheter. Du kan gjøre noe så enkelt som å putte en lapp i bukselomma eller i sokken. Det er ingen som sjekker sånt. Når du er på do, så kan du ta opp lappen. Anonymkode: f0bd8...05b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #16 Skrevet 25. mai 2017 Jeg tror i alle fall at hvor strengt det er kommer veldig an på hvor man har eksamen. For eksempel så har jeg opplevd det med å ikke kunne ha apple klokker, ingen etikett på drikke, t-skjorte og klær uten tekst, penal kan ikke stå på pulten, døra må være åpen (vakt ser ikke inn) når man er på do, og haukeblikk fra eksamensvaktene generelt Jeg har også opplevd at folk gjemte mobil i store hettegensre (veldig synlig) og tok den fram mens de var på do, folk som skrev notater ned på kladdeark før eksamensoppgaven ble utlevert, at det ble brukt internett med "Tronds Iphone", lapper i pennalet, minikalkulatorer, og generelt eksamensvakter som er opptatt med å strikke istedenfor å se om noen jukser. Veldig kjipt når andre åpenlyst jukser Anonymkode: 111b5...afd 1
Sarah Dee Skrevet 25. mai 2017 #17 Skrevet 25. mai 2017 Skoleeksamenene jeg tar er i store fag, slik at huskelapper har begrenset verdi, med mindre en får om akkurat det temaet. Vi må forlate eksamenslokalene i omtrent tjue minutter i forkant av eksamen, slik at hjelpemidlene våre kan bli kontrollert. Vi får ikke ha på oss klokker, heller ikke tilsynelatende analoge klokker, og vi har et dataprogram som stenger av alle funksjoner bortsett fra et word-lignende program. Har aldri opplevd å måtte ha dodøren åpen eller lignende.
Strawberry19 Skrevet 27. mai 2017 #18 Skrevet 27. mai 2017 Jeg går med hijab og tatt mange eksamener, men aldri blitt bedt om å vise hva jeg har under plagget. Jeg hadde uten tvil godtatt og bare vist det jeg har under hijaben, da jeg er totalt imot juks uansett hvor desperat jeg hadde vært. Nå nylig har jeg fått mail av universitet jeg skal avlegge neste eksamen ved om at håndklokker ikke er lov å ha med, så da regner jeg med at jeg tar den av om den ikke er godkjent. Men å kle av seg fordi man kan ha skrevet noe på kroppen har jeg aldri hørt om 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå