AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #1 Del Skrevet 24. mai 2017 Hei!! I 2014 sluttet jeg på prevensjon, hadde hormonspiral. Siden 2014 har jeg og mannen vært prøvere. Vi har vore til doktor, han har sjekket seg( bra sædprøve ) jeg har vore mange ganger til gynekolog. Dei har funne ut jeg har celleforandringer, har hatt det siden 2014. Jeg har også hatt noen cyster, den som dei fant i dag var på 4,6cm. Eg blei fortalt at jeg vil få henvisning til fertilitet kontroll hos en annen gynekolog innen dette året. Det jeg da lurer på er, va skjer på en slik kontroll ? Jeg har alltid eggløsningslim på dag 16, ( el ca dag 18, også kommer mensen 16 dager etterpå. Er det normalt ? Har eggløsningslim ved 1 toalettbesøk ( noe jeg har lest er lite)? Noen som har noen svar til meg, hadde satt stor pris på det. Er i 20-årene om det har noe å si. . Anonymkode: 680a3...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 30. mai 2017 #2 Del Skrevet 30. mai 2017 Hvis det er de undersøkelsene jeg tror det er, så er det en samtale med gynekolog om din generelle helsehistorie for å kartlegge litt, og så en innvendig ultralydundersøkelse for å sjekke eggstokker og livmor. Deretter får du henvisning på å ta en blodprøve tidlig i syklus og en sent i syklusen (nøyaktig hvilke dager i syklusen vil stå på henvisningen :-)) for å sjekke om du har eggløsning og en del andre ting. Videre behandling avhenger litt av hva de finner vil jeg tro. Lykke til med prøvingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #3 Del Skrevet 31. mai 2017 Dere har vært prøvere lenge da, hvorfor er dere ikke henvist til fertilitetsklinikk? Det ble jeg og også en slektning av meg som hadde samme trøbbel som deg. Vi har begge fått hjelp og det faktisk ganske fort også. 3 år med prøving begynner å bli en stund, så om "gynekolog" ikke egentlig betyr "fertilitetsklinikk", ville jeg presset på for henvisning dit, hadde det vært meg. Masse lykke til! Min slektning med cyster fikk orden på det og er nå gravid btw. Jeg har hatt nødvendige undersøkelser og operasjon for å "klargjøre" for barneforsøk. Min erfaring er at de kan gjøre mye og raskt på offentlig fertilitetsklinikk Masse lykke til! Anonymkode: 2172f...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #4 Del Skrevet 3. juni 2017 På 31. mai 2017 den 13.48, AnonymBruker skrev: Dere har vært prøvere lenge da, hvorfor er dere ikke henvist til fertilitetsklinikk? Det ble jeg og også en slektning av meg som hadde samme trøbbel som deg. Vi har begge fått hjelp og det faktisk ganske fort også. 3 år med prøving begynner å bli en stund, så om "gynekolog" ikke egentlig betyr "fertilitetsklinikk", ville jeg presset på for henvisning dit, hadde det vært meg. Masse lykke til! Min slektning med cyster fikk orden på det og er nå gravid btw. Jeg har hatt nødvendige undersøkelser og operasjon for å "klargjøre" for barneforsøk. Min erfaring er at de kan gjøre mye og raskt på offentlig fertilitetsklinikk Masse lykke til! Anonymkode: 2172f...b8b Jeg har fått henvisning endelig, etter mye tull, må vente ca 3-4 måneder før jeg får slippe til. Håper jeg får noen svar på hvorfor jeg ikke blir gravid og forhåpentligvis hjelp. Har vært noen lange år med mange skuffelser og grining :/ håper virkelig dei 3-4 månene går fort. Hvilken hjelp var det dere fikk ? Ble dere gravid fort etterpå ? Anonymkode: 680a3...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå