Gå til innhold

Jeg føler ikke jeg kan få barn pga høydeb min.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei.. jeg er en kvinne på 1.84, utseendet i seg selv er veldig greit, men tror dessverre høyden trekker ned på både datingmarkedet osv. Mamma er like høy. Pappa var 1.92. På ungdomsskolen tenkte jeg ikke så over det, men det ble verre på videregående. Da var høyden det eneste folk så i meg. Jeg har alltid vært veldig stille. Selv om det var en jente til som var like høy på skolen, så var tydeligvis jeg som var "hun høye". Hun andre høye ville stille seg ved siden av meg slik at vi kunne se hvem som var høyest. Dette skulle guttene gjøre og. Jeg var ofte en cm høyere, hele tiden. Menjeg og hun jenta var akuratt like. På russelista kom jeg og, det var noe med høyde selvsagt. Høyde meg her og høyde meg der. Jeg har hatt små barn som har løpt etter meg på kjøpesenter for å rope "hvor høy er du?". Alle mennene jeg har likt har vært akuratt like, eller 1.80. Men jeg tror faktisk ikke de ser på meg som noe potensiale, fordi menn foretrekker lavere kvinner. 

Da jeg var liten syntes jeg mamma var så stor ifht andre kvinner, selv om hun var slank og de var litt kraftigere. Jeg er selv tynn nå, men er litt redd jeg likevel virker stor. Jeg tenker at jeg ikke burdte få barn, fordi det ikke vil være noe miljøvennelig? Jeg kommer jo til å få store barn. De vil trenge mer mat enn gjennomsnittet fordi de skal vokse mer, og blir det en jente er jeg redd hun blir like sint på meg som jeg er på den helvetes mora mi. Deter jo hennes jævla gener som gjør at jeg har blitt stor. Vi kunne i det minste stoppet på 1.78.. vi hadde fremdeles vært høye. Men kroppene våre ville tydeligvis bli mannsstore..

Anonymkode: ba636...cf1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du igjen? Du har laget en tråd om at på grunn av høyden din så trenger du mer mat og derfor er du mindre miljøvennlig enn andre, og nå dette? :daane:

Enten så troller du eller så er du helt opphengt i dette. Råder deg til å gå til psykolog siden du ikke klarer å legge fra deg tanken om at høyden din gjør deg mindre miljøvennlig enn andre. 

Anonymkode: 8b53d...bcf

• Liker 17
Skrevet

Alle har sitt. Ditt er ikke verre enn andres, og mye bedre enn mange må slite med. 

Høyden din får du ikke gjort noe med, men selvfølelsen kan du jobbe med. Og ikke minst sinnet ditt over noe som ikke egentlig er et stort problem. 

Du burde være stolt av den du er. Høyden din ødelegger ikke for deg, men innstilling ødelegger mye for deg. Jobb med den! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Løsningen heter selvtillit og skal bygges opp fra barnsben av, men det er aldri for sent å starte. 
1.84 er da ikke noe i våre dager. Jeg er kvinnfolk og høyere enn deg.  :)  

Anonymkode: fa1fb...8c4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Løsningen heter selvtillit og skal bygges opp fra barnsben av, men det er aldri for sent å starte. 
1.84 er da ikke noe i våre dager. Jeg er kvinnfolk og høyere enn deg.  :)  

Tror jeg ikke på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og p.s. min laveste kjæreste var 1.67 på sokkelesten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er selv lav, men vet om et par hvor hun er på din høyde og han er 190-ish. Flott par, har ikke noe inntrykk av at noen har hatt det problematisk mtp. høyden.

Anonymkode: 9db69...693

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror jeg ikke på. 

Jeg er også høyere enn deg og kan skrive under på det ab skriver. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg ikke på.  Anonymkode: ba636...cf1

Neivel. Det er opp til deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene.. du er ikke for høy til å få barn.. det er vrangforestillinger du har, dette med at en høyere person trenger mer mat..

Jeg selv er 175 cm, typen er 190.

Anonymkode: d3358...87f

• Liker 4
Gjest Newroz
Skrevet

Hei du! :) Jeg syns ikke du skal tenke på det. For det første kan det hende ungen blir lavere enn deg, fordi du får mann med andre gener enn deg selv. 

Jeg er ikke så høy selv, og er sammen med en mann som også er lav. Hvis vi får en gutt sammen, så vil han kanskje bli lavere enn hva som er normalt for gutter - som jeg antar vil være det samme som om man er en høy jente. Dette såfremt ikke noen av mine "høye gener" slår til. Det vet vi jo ikke. Kanskje kan vi få en veldig høy gutt selv om vi begge er lave. 

Uansett, jeg tror at om vi får en lav gutt vil han få et fint liv. Kjæresten min som er lav har fått et fint liv, han har funnet noen (meg...), og han har ikke hatt de store problemer her i verden fordi han ikke når opp til høydekravet. Jeg vil ikke bekymre meg for om gutten min ikke blir over 1.80 altså. Det er så mye annet her i livet jeg ville tenkt på :) 

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke tenke sånn . Alle forskjellige høyder kan være vakre! Jeg er sikker på at dette sitter mer i hodet ditt.

Rak deg opp i ryggen og vær stolt av høyden din :)

Anonymkode: c1d01...100

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror egentlig dette går mer på egne komplekser. Jeg kjenner flere høye kvinner som er veldig populære. 

Når jeg var yngre hadde jeg komplekser for masse: jeg synes også jeg var for høy, for tynn, for flatbrystet, for stor nese.
Og i dag er jeg glad for alle disse tingene. Jeg liker nesa mi, jeg liker at jeg ikke har for store pupper men heller velformede, jeg liker at jeg er høy og tynn.

Det er bare å komme over egne komplekser først som sist. Rett og ryggen og bær høyden med stolthet.

Anonymkode: b50c0...bf0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får finne deg en mann på 1,60 så blir inne ungen så høy 👍🏻 Hehe nei da.

Å være høy er bare vakkert! Uansett om man er kvinne eller mann. Er det noe som er et godt gen og burde "avles" videre på så er det høye mennesker. Å være lav er det ingen fordeler ved. Ikke ha dårlig selvtillit når det kommer til høyden din, den får du ikke gjort noe med. Tenk på at du er heldig som er høy. Du er er heldig som rekker opp til ting, kanskje du må stå på en stol inni mellom, men som regel slipper du dette. Det er en grunn til at de vil ha modeller som er høye, det er det som ser best ut! Å være 1,75 som modell er lavt, 1,84 er helt perfekt. 

Ikke la høyden din ødelegge for om du skal få barn!

Anonymkode: fd362...14a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet. Det finnes en enkel løsning på dette! Finn deg en lav mann ;) Jeg er 1.85 høy, mannen min er 1.77 og hele slekten hans er lave (søsteren hans er 1.55!). Det endte med at datteren vår (nå 17) er 1.75 høy ;) Sønnen vår på 20 har bikket 1.90, men det er vel ikke så farlig hos menn. Finn deg en liten mann - problemet er løst. Jeg har også alltid vært ''hun høye''. Ble så artig når det startet enda en høy en på jobben, da ble vi ''de to høye'' :fnise:

Eller jobb med å bygge opp selvtilliten din. Jeg vil helst anbefale dette. Dette handler utelukkende om vrangforestillinger og egne komplekser. Menn merker usikkerhet og dårlig selvtillit - det er nok heller det som ikke har gitt deg napp på datingmarkedet. Menn liker kvinner som er komfortable med kroppen sin og trives i tilværelsen, ikke jenter som syter og klager over alt angående seg selv. Jeg er som sagt høy, jeg er også formfull og har alltid hatt noen kilo ekstra. Ikke er jeg spesielt pen i ansiktet heller, men helt normal. Jeg har aldri hatt problemer på datingmarkedet - men har til sammenligning alltid elsket kroppen min og vært stolt over den. Så du bør jobbe med deg selv, oppsøk gjerne psykisk helsearbeider eller psykolog for å ta en prat. En ''gidder ikke prøve en gang for ingen vil ha meg og jeg er ikke pen nok''-holdning er veldig sjelden tiltrekkende, uansett hvilke årsak som er underliggende. 

Anonymkode: 3ff87...11f

• Liker 7
Skrevet

Hææh..? Altså ikke få barn FORDI du er høyere enn gjennomsnittet..?!?

Hvis greia di er miljøregnskapet bør du droppe å få barn. Punktum. Det sier jeg fordi - uansett hvor "miljøvennlig" du klarer å leve selv, så vil høyst sannsynlig ditt avkom - altså dine barn - bidra MYE gjennom hele sitt livsløp til forurensing av kloden og forbruk av våre felles ressurser. Uansett hvor miljøvennlig du selv prøver å leve (enten det gjelder å spise økologisk, reise kollektivt, fly minst mulig osv) - så vil dette være minimalt sammenlignet med den forurensningen et helt nytt menneske representerer. Dette er et menneske du kan velge, eller ikke velge, at skal bidra til klodens forurensning i 80-90 år eller hva nå snitt-levealderen er igjen. Også må man legge til dette menneskets barn igjen i tillegg.

In short: hva i alle dager har høyden din å gjøre med hvorvidt det er miljøvennlig å få barn å gjøre? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er selv 1.96. Skulle ønske jeg fikk meg ei dame på 1.80-1.90. Dessverre ikke så mange av dem. For noen høye, vakre barn det hadde blitt :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får finne deg en mann på 1,60 så blir inne ungen så høy 👍🏻 Hehe nei da.

Å være høy er bare vakkert! Uansett om man er kvinne eller mann. Er det noe som er et godt gen og burde "avles" videre på så er det høye mennesker. Å være lav er det ingen fordeler ved. Ikke ha dårlig selvtillit når det kommer til høyden din, den får du ikke gjort noe med. Tenk på at du er heldig som er høy. Du er er heldig som rekker opp til ting, kanskje du må stå på en stol inni mellom, men som regel slipper du dette. Det er en grunn til at de vil ha modeller som er høye, det er det som ser best ut! Å være 1,75 som modell er lavt, 1,84 er helt perfekt. 

Ikke la høyden din ødelegge for om du skal få barn!

Anonymkode: fd362...14a

Hvorfor må du rakke ned på lave for å oppmuntre ts? Det finnes da mange veldig flotte lave/re damer. Å si at å være høy er et godt gen o må føres videre, vitner om at du mener lave bør være å få barn da eller? Veldig mange menn foretrekker lavere damer.  Alle høyder kan være vakre på hver sin måte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du rakke ned på lave for å oppmuntre ts? Det finnes da mange veldig flotte lave/re damer. Å si at å være høy er et godt gen o må føres videre, vitner om at du mener lave bør være å få barn da eller? Veldig mange menn foretrekker lavere damer.  Alle høyder kan være vakre på hver sin måte. 

Du er ikke så mye bedre selv som må fremheve at veldig mange menn foretrekker lave damer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke så mye bedre selv som må fremheve at veldig mange menn foretrekker lave damer. 

Jeg skrev at alle høyder kan være vakre på hver sin måte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...