AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 Jeg har p.g.a en feil jeg har gjentatt flere ganger mottatt muntlig advarsel fra sjefen på at det ikke må gjenta seg. Det er snakk om en feil som gjort mange nok ganger fører til at bedriften taper penger, så jeg forstår godt at jeg fikk en advarsel. Problemet er bare at jeg ikke fortår hvor feilen skjer, så hvordan skal jeg da kunne forbedre meg? Sjefen tror det kommer av manglende fokus og konsentrasjon, noe som kan stemme men jeg føler jo selv at jeg er fokusert på jobb, men tydeligvis ikke nok. Nå gruer jeg meg til å møte sjefen igjen for jeg aner ikke hva jeg skal si. Vi har et godt forhold, og hun er veldig hyggelig, men jeg er redd for at uansett hva jeg sier så høres de ut som en dårlig unnskyldning eller bortforklaring. Fikk advarselen over melding, men hun skrev at den blir regnet som en muntlig advarsel. Har bare bekreftet at jeg har mottatt den og har ikke vært på jobb siden fordi jeg har hatt fri. Anonymkode: 0ff29...3c7
stan Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Da må du jo ta opp med sjefen at du ikke skjønner hvorfor det skjer. Det burde vel sjefen ha gjort allerede. Kanskje skjer feilen fordi du mangler kunnskap, da bør du få nødvendig opplæring. Hvis ingenting gjøres, vil du gjøre flere feil og til sist miste jobben. 14
Minlillesky Skrevet 25. mai 2017 #3 Skrevet 25. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har p.g.a en feil jeg har gjentatt flere ganger mottatt muntlig advarsel fra sjefen på at det ikke må gjenta seg. Det er snakk om en feil som gjort mange nok ganger fører til at bedriften taper penger, så jeg forstår godt at jeg fikk en advarsel. Problemet er bare at jeg ikke fortår hvor feilen skjer, så hvordan skal jeg da kunne forbedre meg? Sjefen tror det kommer av manglende fokus og konsentrasjon, noe som kan stemme men jeg føler jo selv at jeg er fokusert på jobb, men tydeligvis ikke nok. Nå gruer jeg meg til å møte sjefen igjen for jeg aner ikke hva jeg skal si. Vi har et godt forhold, og hun er veldig hyggelig, men jeg er redd for at uansett hva jeg sier så høres de ut som en dårlig unnskyldning eller bortforklaring. Fikk advarselen over melding, men hun skrev at den blir regnet som en muntlig advarsel. Har bare bekreftet at jeg har mottatt den og har ikke vært på jobb siden fordi jeg har hatt fri. Anonymkode: 0ff29...3c7 Da må du spørre sjefen om hvordan du kan forbedre deg og bli bedre. Spør hvor feilen skjer i tillegg. Vær engasjert og interessert i å bli bedre. 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #4 Skrevet 25. mai 2017 Dette er vel en såkalt "feil", dvs. en eller annen påstand som rettes mot deg for å gjøre deg til syndebukk. Ofte er det slik når man blir konfrontert med at man har gjort en feil uten en begrunnelse om hva feilen er og evt. hva man kan gjøre for å ikke gjøre den samme feilen igjen. Lite konstruktivt. Jeg ville startet jobben med å søke meg vekk, for slike ting er indikatorer på et begynnende giftig arbeidsmiljø. Anonymkode: 285c6...96a 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #5 Skrevet 25. mai 2017 Å få beskjed på sms er vel ikke en muntlig advarsel? Dårlig sjef..Man sender ikke ut sånn når folk har fri. Anonymkode: 867fe...c3d 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #6 Skrevet 25. mai 2017 Skriftlig advarsel skal signeres av arbeidstakeren Anonymkode: d2f03...7fa 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #7 Skrevet 25. mai 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er vel en såkalt "feil", dvs. en eller annen påstand som rettes mot deg for å gjøre deg til syndebukk. Ofte er det slik når man blir konfrontert med at man har gjort en feil uten en begrunnelse om hva feilen er og evt. hva man kan gjøre for å ikke gjøre den samme feilen igjen. Lite konstruktivt. Jeg ville startet jobben med å søke meg vekk, for slike ting er indikatorer på et begynnende giftig arbeidsmiljø. Anonymkode: 285c6...96a Jada, selvsagt er det arbeidsgiveren som er horribel og som er ute etter å ta hun. Skjerp deg. Anonymkode: edd6d...113
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #8 Skrevet 26. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jada, selvsagt er det arbeidsgiveren som er horribel og som er ute etter å ta hun. Skjerp deg. Anonymkode: edd6d...113 Når man ikke begrunner hvorfor arbeidstaker får advarsel, så er det ofte en vikarierende grunn til at arbeidstaker får advarsel ja. Men du er vel en av disse dårlige sjefene som skylder på andre for å skjule egen udugelighet. Anonymkode: 285c6...96a 3
Gjest xx girl xx Skrevet 26. mai 2017 #9 Skrevet 26. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Å få beskjed på sms er vel ikke en muntlig advarsel? Dårlig sjef..Man sender ikke ut sånn når folk har fri. Anonymkode: 867fe...c3d Enig! Sjefen burde tatt en samtale med TS. Da hadde TS hatt muligheten til å spørre om det hun/han lurer på. Og de kunne hatt en god samtale.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #10 Skrevet 26. mai 2017 Her er det jo en feil TS har gjort gjentatte ganger! Da har vel TS hatt mange anledninger til å be om en samtale med sjefen/be om opplæring/forklaring på hva hun gjør feil (slik jeg tolker det). Det er kanskje for sent nå, men om du ønsker å beholde jobben, ville jeg hevet meg rundt og spurt en overordnet (ikke nødvendigvis sjefen) om instruksjon, hva det er som gjør at det går galt gang på gang. Anonymkode: d59a3...adb 1
SunnivaOslo Skrevet 26. mai 2017 #11 Skrevet 26. mai 2017 Har dere ingen opplæring?Og hvorfor blir du ikke forklart hva feilen er eller bryr du deg ikke?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #12 Skrevet 26. mai 2017 TS her. Jeg er sikker på at det ikke er sjefen som er ute etter å ta meg. Har som nevnt et godt forhold til henne og vi har et godt arbeidsmiljø. Er forsåvidt enig i at jeg ikke burde fått melding på en fridag, men det er ikke noe jeg har tenkt å henge meg opp i. Jeg vet hva som er feil, men ikke hvordan feilen oppstår. Skal som sagt snakke med henne for å få hjelp til å finne ut hvorfor det skjer, og hvor i prosessen det har gått galt. Har bestemt meg for å holde verneombudet utenfor. Siden jeg og sjefen har et godt forhold til hverandre, så er det like greit å være voksen nok til å ta det med henne. Anonymkode: 0ff29...3c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå