AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 Jeg har p.g.a en feil jeg har gjentatt flere ganger mottatt muntlig advarsel fra sjefen på at det ikke må gjenta seg. Det er snakk om en feil som gjort mange nok ganger fører til at bedriften taper penger, så jeg forstår godt at jeg fikk en advarsel. Problemet er bare at jeg ikke fortår hvor feilen skjer, så hvordan skal jeg da kunne forbedre meg? Sjefen tror det kommer av manglende fokus og konsentrasjon, noe som kan stemme men jeg føler jo selv at jeg er fokusert på jobb, men tydeligvis ikke nok. Nå gruer jeg meg til å møte sjefen igjen for jeg aner ikke hva jeg skal si. Vi har et godt forhold, og hun er veldig hyggelig, men jeg er redd for at uansett hva jeg sier så høres de ut som en dårlig unnskyldning eller bortforklaring. Fikk advarselen over melding, men hun skrev at den blir regnet som en muntlig advarsel. Har bare bekreftet at jeg har mottatt den og har ikke vært på jobb siden fordi jeg har hatt fri. Anonymkode: 400fc...621
Måbarefåsiat... Skrevet 24. mai 2017 #2 Skrevet 24. mai 2017 Be om en gjennomgang, spesifikk opplæring på akkurat det. Jeg er litt i samme situasjon, har ikke fått advarsel, men har fått en gretten sjef som plutselig ikke lenger er fornøyd med jobben jeg gjør - selv om jeg gjør det samme jeg alltid har gjort og på samme måte. Jeg har bedt om å få helt på detaljnivå beskjed om hva som er feil og hvordan det skal gjøres annerledes. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #3 Skrevet 24. mai 2017 Hva med å møte henne med å be om hjelp? Si at du ikke skjønner hvor du feiler, og at du gjerne vil ha hjelp til å unngå feilen. Enten med mer opplæring, bedre rutiner etc. Dette er sjefen din, og hun bør hjelpe deg, i samarbeid med deg. Anonymkode: 643f1...c57 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #4 Skrevet 24. mai 2017 Takk for svar. Skal ta og snakke med henne neste gang vi jobber sammen. Hun forstår jo at jeg ikke begår feilen med vilje, men det virker ikke som hun helt forstår at jeg faktisk ikke skjønner hvor i prosessen feilen blir begått. Hadde jeg visst hva jeg kunne gjøre for å unngå det, så hadde jeg jo selvfølgelig gjort det. Men skal ta en prat med henne, for jeg vil jo virkelig unngå at det skjer igjen. Anonymkode: 400fc...621 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #5 Skrevet 24. mai 2017 Er det ingen andre der du kan spørre om hjelp til å finne ut av det? Anonymkode: 2870e...143
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #6 Skrevet 24. mai 2017 Det er jo svært viktig at du sier nettopp det. Jeg ville beklaget at feilen er gjort så mange ganger og bedt om en gjennomgang fordi jeg ikke er sikker selv på hvordan feilen oppstår. Anonymkode: aeed8...263 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #7 Skrevet 24. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen andre der du kan spørre om hjelp til å finne ut av det? Anonymkode: 2870e...143 Det er jeg usikker på. Alle er veldig hyggelige, men miljøet kan være ganske sladrete med nesten bare kvinner. Kanskje verneombudet? For hun har vel taushetsplikt? Anonymkode: 400fc...621
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #8 Skrevet 24. mai 2017 Jo verneombudet er en du kan henvende deg til, men det er og en grei måte å vise at du tar ansvar og ønsker forbedring hvis du ber om ny opplæring på det. Anonymkode: 8c423...cbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå