Gå til innhold

Må man kjøpe synstest hos brillebutikken for å kunne kjøpe briller der?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt flere synstester hos en butikkjede, men ønsker å kjøpe briller hos en annen kjede. Må jeg ta en ny synstest hos den nye kjeden for å kunne kjøpe briller der?

Synes også mange butikker har vanskelig tilgjengelige vilkår for sine pristilbud. 

Er det vanlig at butikker kjører priskampanjer hvor de skriver med liten skrift at prisen bare gjelder hvis man også kjøper en synstest?

Anonymkode: d01f4...9f4

Skrevet

Nei, jeg tar alltid synstesten hos samme optiker hver gang, men briller og linser kjøper jeg på nettet eller i butikker med tilbud

Skrevet

Nei :) Det må du ikke. Med mindre det er en del av en pakkedeal, som du nevner her. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt flere synstester hos en butikkjede, men ønsker å kjøpe briller hos en annen kjede. Må jeg ta en ny synstest hos den nye kjeden for å kunne kjøpe briller der?

Synes også mange butikker har vanskelig tilgjengelige vilkår for sine pristilbud. 

Er det vanlig at butikker kjører priskampanjer hvor de skriver med liten skrift at prisen bare gjelder hvis man også kjøper en synstest?

Anonymkode: d01f4...9f4

Synstesten din skal du be om å få utskrevet en brilleseddel på. Du har betalt for testen og den er din. Brilleseddelen kan du fritt ta med deg dit du vil kjøpe briller. Men nye briller koster en del og du bør derfor ha nyest mulig brilleseddel slik at brillene er best mulig for deg. 

Specsavers har noen kampanjer har jeg sett der de reklamerer med synstest og briller i samme pris. Jegmpleier ta synstesten hos Specsavers og kjøpe briller hos Brilleland. (Det blir faktisk billigere med mine spesialglass.) Brilleland har og gode kampanjer enten på glass eller brilleinfatning. Der pleier det være en betingelse å kjøpe komplett brille for å få kampanjepris. Men ingen betingelse om synstest. 

De andre forhandlerne av briller og synstest kjenner jeg ikke til, de er ofte langt mer kostbare og noe jeg ikke bryr meg med å sjekke nøye. 

Anonymkode: a9941...14c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...