Gå til innhold

Har kontaktlinser/øyne no påvirkning på hjernen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal si det som det er. Skal du være frekk, så er det bare å klikke seg tilbake. :)

Jeg føler meg så sliten når jeg bruker kontaktlinser daglig. Jeg må ha det når jeg skal ut og møte nye mennesker, føler meg mindre "fanget" med innfatninger. Men når jeg har på linsene føles det som om jeg lever verden kun gjennom hodet, og ikke fra hjertet. At jeg kanskje engasjerer meg mer fra hodet enn innenfra. Hvis dette gir no mening. Og utover dagen blir jeg sliten og sur fordi jeg har hatt linsene på i mer enn 5t. 

Har kontaktlinser noe påvirkning på mental helse i det hele tatt da? Har slitasje på øynene ved bruk av linser noe å si for konsentrasjon/tankegang? I ekstra slitsomme dager klarer jeg ikke en gang å snakke fordi jeg har gått med linser en hel dag.. 

Tenker som en nysgjerrigper over dette hver dag og vil gjerne vite hva jeg evt. kan gjøre ..

Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 3c89c...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje du må prøve noen andre linser, ikke sikkert de du har passer deg. 

Hvis jeg ikke har gått med briller på lenge, må jeg venne meg til de.   Man føler seg litt isolert, siden man må konsentrer seg og øynene må fokusere anderledes enn når man bruker linser. Skjer også motsatt vei. 

Ved nye briller har jeg opplevd å måtte skifte glassene 3 ganger fordi de ikke var gode fir øynene mine.

Anonymkode: 9001c...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir veldig trøtt av kontaktlinser i tillegg 8 timer fremfor skjerm på jobb og dårlig inneklima gjør at jeg også får hodepine

Anonymkode: cb1a3...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja ikke sant.. oi skifting av brilleglass 3 ganger er litt mye. Jeg har kjøpt to brilleinnfatninger jeg fordi den første ikke var riktig ift min dårlig syn. Men av linser bruker jeg dailies total 1 de er jo de beste på markedet.. og er luftige... så jeg kjenner sånn sett ikke at jeg har dem på en gang.. 

Anonymkode: 3c89c...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Jeg bruker dagslinser og å ha de på er akkurat som å ikke ha dårlig syn. De er akkurat som en tampong, har du valgt riktig type og satt de på riktig, er det akkurat som de ikke er der. Jeg kan ha linser på i opptil 20 timer før jeg merker at øynene blir litt tørre. 

Anonymkode: 40ff4...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du forklart problemstillingen for en optiker? Det er mulig linsene dine har feil størrelse, kurve eller styrke. Dette kan gjøre at du må konsentrere deg mer for å se. Kan være verdt å eksperimentere litt med ulike sorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...