Gå til innhold

Løping - god tid som nybegynner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På 10 km? Jeg begynte å løpe for 7 uker siden, og løper nå 5 km på litt under en halvtime. Ventet med å løpe lengre distanser for å gjøre kroppen vant med belastningen. Men denne helgen er jeg klar for min første mil. Er en time en realistisk tid? Eller kanskje jeg burde jeg la være å løpe på tid og heller fokusere på å gjennomføre...Hva løper du milen på?

Jeg er jente, 23 år. Normalvektig.

Anonymkode: 47acf...295

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du gjør det kjempebra, spesielt som nybegynner. 

Anonymkode: 9ed61...5ec

Skrevet

Jeg syns ikke du skal tenke så mye på tid når du begynner å løpe lengre distanser. Det er lett å pådra seg skader som nybegynner når intensiteten er for høy. Så tenk bare på å gjennomføre milen, i et relativt behagelig tempo. Så kan du begynne å måle og forbedre tiden din etter hvert. 

Du er jo allerede kjempesprek! Stå på :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er helt enig med XaoS. 

Gjennomfør din første mil uten å tenke på tiden, men å presse deg, eller ta deg ut innenfor det du orker. Så ser du ved slutten av løpet hvor lang tid du har brukt, deretter begynner du å jobbe for å redusere tiden. 

Nå løper jeg ikke lenger, men da jeg gjorde det gjorde jeg det ca. akkurat på en time, med en del bakker og litt sti. Tempo var ikke noe jeg var spesielt flink til, fikk aldri beina til å ha høy nok frekvens! :P 

Anonymkode: 19d10...3b2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er godt trent og løper mila på en time. Det som er litt artig er at jeg løper to mil på to timer, så jeg er bare litt "treig", men holder lenge. De første 7-8 km er litt døden for meg, men etter det blir jeg i superform. Det er viktig å kjenne på kroppen! Ikke tenk på tid når du løper mila første gang. Veldig lett å få overbelastning om du er nybegynner. 

Anonymkode: 951f1...ac0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...