Sånnerlivet Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 Jeg bor da på hybel og kunne tenkt meg å spise litt sunn mat. Sånn som ting er nå lever jeg på havregryngrøt, noe fra kantina og sjokolade om dagene. Eller så spiser jeg ingenting på flere dager (dette ligger vel mer i psyken). Jeg kjenner at kroppen min er lei av dette. Så jeg lurte på om noen har et par enkle oppskrifter på noe sunt som til og med jeg kunne lage? Jeg går ikke på noe budsjett, men jeg tar meg ikke akkurat råd til å kjøpe inn til 3 retters hver dag.
Bondenisse Skrevet 24. mai 2017 #2 Skrevet 24. mai 2017 Omelett, wok? Dette er lette ting som også er sunne... Omelett 1-2 egg 1-2 ss vann/melk ett dryss salt, pepper (og gressløk) event: - Skinkebiter - brokkolibiter - biter av valgfri løk Stek på middels varme med lokk. Legg på noen skiver hvitost på toppen om du vil. Kan serveres med en brødskive og/eller salat Wok - 0,5-1 kyllingfilet i biter stekes på middels-høy varme i litt olje. Tilsett 2-4 dl wokblanding (grønnsaker). Når alt er ferdig stekt heller du over woksaus på pose eller sweet chilisaus fra flaske. Server eventuelt med ris, pasta eller nudler. Kutt opp frukt og grønnsaker og bruk som snacks 1
John_Felipe Skrevet 24. mai 2017 #4 Skrevet 24. mai 2017 Prøv Italiensk mat, ganske rett fram, ærlig, full av kjærlighet og lett å lage. Mange pastaretter som er ferdig så fort pastaen er kokt Håper du får litt matglede/motivasjon av disse videoene. Kan også anbefale Foccacia som er innmari godt. + at det lukter kjempe godt med nybakt brød i hjemmet Også lett å ta med som lunsj. Legger med en video nederst av foccacia. En enkel kombinasjon av cherry tomater+basilikum+havsalt er YUM! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå