AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 Jeg ble helt fin i løpet av kuren, men nå har det dukket opp noen små kviser igjen. Kan det være at det er siste runde i og med at talgproduksjonen så smått kommer i gang igjen? Eller burde jeg kontakte hudlege igjen? Anonymkode: 632ff...1c9
Million Skrevet 24. mai 2017 #2 Skrevet 24. mai 2017 (endret) Jeg har en sønn i tenårene som ble ferdig med isotretinoin-kuren sin i mars. Han har ikke fått en eneste kvise siden da, er helt plettfri hud. Han har ikke engang hudormer etter kuren...! :-) Var han i dine sko og begynte å få småkviser igjen, så ville jeg sett det an kanskje et par uker før jeg tok kontakt med hudlegen igjen. Iflg. vår hudlege/spesialist skulle virkningen av kuren være permanent. Det sier også fastlegen vår (som ikke har skrevet det ut til oss, men som vet om at han har gått på det). Så begge legene jeg har snakket med dette om, inkl spesialisten, sier at virkningen er varig. Men iflg, den kjempelange tråden om isotretinoin her på forumet, så er det enkelte (noen få) som opplever at det IKKE er sånn... de får kviser igjen etter endt kur, og må gå på en ny. Så det finnes unntak fra regelen, altså. Har du lest i den tråden? Den er kjempelang, men det står mye nyttig info om kuren og preparatet der, andre brukeres erfaringer. PS! Hudlegen sa også noe om at man kunne få en krem e.l. til etterbehandling etter endt kur, men jeg har ikke brydd meg om å få utskrevet dette til sønnen min. Kanskje noe for deg? Endret 24. mai 2017 av Million
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #3 Skrevet 24. mai 2017 Jeg var en av de som fikk kviser igjen kort tid etter avsluttet kur. Jeg var kvisefri i ca 8 mnd (jeg ble 100% kvisefri og var det altså i 8 mnd etter avsluttet kur), før kvisene begynte å returnere. Jeg så det an et par mnd, men det ble bare verre og verre og til slutt måtte jeg rett og slett begynne på en ny kur igjen. Kjedelig, men sånn er det for noen av oss Anonymkode: c9013...ee2
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 24. mai 2017 #4 Skrevet 24. mai 2017 Vil bare påpeke at isotretinoin ikke er en varig "løsning" på kviseproblemene. Ja, mange slipper å få kviser etter å ha gått på en kur, men ikke alle. Det har blant annet med årsaken til kvisene å gjøre. TS: fikk du ingen resepter på lokalbehandling du kunne bruke hvis du fikk kviser igjen?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #5 Skrevet 29. mai 2017 Takk for svar Jeg spurte hudlegen, og fikk vite at det er ganske vanlig at det blusser opp litt rett etter endt kur, men at det mest sannsynlig vil gi seg og at kuren har virket strålende likevel. Men skal bruke Differin. Jeg er ganske lettet nå Anonymkode: 632ff...1c9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #6 Skrevet 29. mai 2017 Helt vanlig. Det er a vitaminet i iso kuren som fjerner kviseroblemet, du kan gå på kosttilskudd og få i deg nok vitaminer, det stabiliserer det nok også! Anonymkode: 10fc9...f5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå