Gå til innhold

Vanlig å ta med noe (kake, frukt osv) siste dag på arbeidsplassen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på arbeidsplassen i 1,5 år, og har min siste dag om ikke lenge. Vi er ca. 15 ansatte og det er et godt miljø, og jeg kommer til å savne dem. Da jeg ikke har erfaring med dette, lurer jeg på om det er vanlig å ta med en kake eller noe, når man har sin siste arbeidsdag? Eller blir det å blåse opp anledningen for mye?

Anonymkode: 8ae6f...249

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det hørtes hyggelig ut å ta med en kake 😊

Anonymkode: 4d6a8...33c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det må du nesten høre på din arbeidsplass. På min forrige arbeidsplass var det sjefen som hadde med kake til den som sluttet, mens her jeg jobber nå er det kun en som har sluttet, og han tok med kake selv, og fikk ikke noe av jobben. 

Anonymkode: 2edd2...f17

AnonymBruker
Skrevet

Overalt hvor jeg har jobbet har den som sluttet tatt med kake.

Anonymkode: 9aa98...9d5

• Liker 3
Gjest Cicero
Skrevet

Folk blir nå stort sett glad for kake uansett. Hvis du har lyst til å bake er det jo bare å ta med. 

Skrevet

Hos oss så ordner avdelingen med kake til den som slutter. Det varierer hvem som fikser kaken, men hvis vikarer slutter så er det som oftest en av oss i avdelingen som baker. Dersom det er en fast ansatt så er det avdelingslederen som kjøper inn. I tillegg så samler vi inn litt penger til gave. En fast ansatt har som oftest vært hos oss i flere år og blir kanskje av den grunn gjort litt mer stas på.

Skrevet

Der jeg jobber pleier den som slutter å ta med kake, men avdelingen kjøper blomster til vedkommende.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis man har godt nesten vennskapelig forhold til kolleger så er det vanlig.
Derimot kanskje ikke vanlig eller nødvendig om man ikke har noe tone eller særlig kommunikasjon med de man jobber med.

Anonymkode: 2abec...0e0

Skrevet

Kake er aldri feil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...