TinyBean Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 Rett under to måneder igjen til vi får svar på søknadene på samordnaopptak og jeg kjenner nervene allerede. Mulig jeg bekymrer meg uten grunn, men jeg har så lyst til å komme inn på skole at jeg nesten får sammenbrudd (fikk et lite et for noen dager siden da jeg lot nervene ta over noen minutter). Det er mest fordi jeg ikke har noen plan B om jeg ikke skulle komme inn noe sted, og det skremmer meg. Jeg burde lage en plan B selvfølgelig, så gjør nok det snart. Er så redd for at det skal gå galt da dette er det jeg har mest lyst til. Har søkt via 23/5 og jeg krysser fingrene for at det jeg har av dokumenter nå holder (pluss forbedrede fag etterhvert). Føler fremtiden min henger i en tynn tråd her, selv om jeg vet jeg kanskje tar litt hardt i. Har en grei liten sommerjobb nå men det er jo ikke den jeg vil gjøre karriere av senere. Vet jeg må bare puste dypt og distrahere meg selv, men jeg kan virkelig ikke noe for det noen ganger. Har drømt at jeg ikke kom inn og det stresser meg. Er det flere som kjenner på dette om dagene? Skal vi være nervevrak sammen mens vi venter? Jeg spanderer is! Måtte lufte litt akkurat nå. Tar også i mot tips til hvordan nervene kan roes ned, jeg er mer stressa for dette enn matte-eksamenene jeg skal ta snart. Kan si at jeg har poengsum på rundt 38 (om jeg har regnet riktig da) med alderspoeng og FHS-poeng, så ikke mye å skryte av før forbedrede fag blir regnet med. (Håper å havne på minst 40 poeng til sammen etter det.) Har også sett at førsteønsket mitt har 46 som ordinær kvote så blir veldig bekymret der, men heldigvis er det ikke så høyt på noen av de andre. Uff, dette ble litt langt. Skal ta et glass brus og se litt på Netflix nå for å prøve å tenke på noe annet. Hahahaha. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #2 Skrevet 24. mai 2017 Kjære søte deg, det er så fortvilende å bare vente og vente og vente på svar som vil avgjøre livet videre. Jeg har heldigvis allerede fått svar på opptak, men det var forferdelige måneder når det pågikk. Man må bare distrahere seg selv, blokke samordna opptak i nettleseren og finne noe annet å drive med i mellomtiden. Hva med å lese litt på studieteknikker? Ta opp en hobby du kan drive med gjennom sommerferien? Du kan ha skjulte talenter i maling og tegning, og det er i tillegg veldig avslappende. All lykke til videre! Anonymkode: 32ab1...aea 1
TinyBean Skrevet 24. mai 2017 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære søte deg, det er så fortvilende å bare vente og vente og vente på svar som vil avgjøre livet videre. Jeg har heldigvis allerede fått svar på opptak, men det var forferdelige måneder når det pågikk. Man må bare distrahere seg selv, blokke samordna opptak i nettleseren og finne noe annet å drive med i mellomtiden. Hva med å lese litt på studieteknikker? Ta opp en hobby du kan drive med gjennom sommerferien? Du kan ha skjulte talenter i maling og tegning, og det er i tillegg veldig avslappende. All lykke til videre! Anonymkode: 32ab1...aea Har tegnet siden jeg var ti, og finner stor glede i det. Har planer om å ta det opp igjen til helga etter den første matte-eksamen for da har jeg endelig tid til det etter all eksamenslesinga er over. Mulig det er derfor jeg er så nervevrak, eksamenslesing er gjerne litt stressende. ( Har også art stand jeg må lage ting til, så gleder meg til å fokusere på det.) Klarer selvfølgelig ikke unngå å kjenne på nervene når det er noe så stort man venter på. Gratulerer med eget opptak forresten og takk skal du ha!
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #4 Skrevet 24. mai 2017 7 minutter siden, TinyBean skrev: Har tegnet siden jeg var ti, og finner stor glede i det. Har planer om å ta det opp igjen til helga etter den første matte-eksamen for da har jeg endelig tid til det etter all eksamenslesinga er over. Mulig det er derfor jeg er så nervevrak, eksamenslesing er gjerne litt stressende. ( Har også art stand jeg må lage ting til, så gleder meg til å fokusere på det.) Klarer selvfølgelig ikke unngå å kjenne på nervene når det er noe så stort man venter på. Gratulerer med eget opptak forresten og takk skal du ha! Så bra! Skriv gjerne ned hvordan du har studert, og hvilke teknikker du har brukt! Se om det er andre studieteknikker du kan bruke. Så er du godt forberedt den dagen du starter på studier Anonymkode: 32ab1...aea 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #5 Skrevet 24. mai 2017 Er det lov å spørre hvilket studieprogram du har søkt? Eventuelt hvilket område? :D Anonymkode: f14fd...fdb
TinyBean Skrevet 24. mai 2017 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det lov å spørre hvilket studieprogram du har søkt? Eventuelt hvilket område? :D Anonymkode: f14fd...fdb Diverse media og design-studier i Kristiansand, Grimstad, Bergen, Drammen og Oslo. Prøvd å få med så mange som mulig vest, sør og øst.
Hesitation Skrevet 24. mai 2017 #7 Skrevet 24. mai 2017 8 timer siden, TinyBean skrev: Diverse media og design-studier i Kristiansand, Grimstad, Bergen, Drammen og Oslo. Prøvd å få med så mange som mulig vest, sør og øst. Håper virkelig du kommer inn og får oppfylt ønsket ditt, heier på deg 1
TinyBean Skrevet 24. mai 2017 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2017 28 minutter siden, Hesitation skrev: Håper virkelig du kommer inn og får oppfylt ønsket ditt, heier på deg Tusen takk! Setter pris på støtten!
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #9 Skrevet 24. mai 2017 Husk: Du blir aldri for gammel til å studere. Kommer du ikke inn i år, så er det ingen krise. Da prøver du bare igjen neste år! Jeg har sagt det samme til mg selv x-ant ganger nå de siste par årene, da jeg har følt skikkelig på presset fra andre rundt meg i vennegjengen som er gjerne er ferdig med en master, eller hvert fall har en bachelor i lomma! Sender deg en klem hvert fall Anonymkode: df511...5aa 2
TinyBean Skrevet 24. mai 2017 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk: Du blir aldri for gammel til å studere. Kommer du ikke inn i år, så er det ingen krise. Da prøver du bare igjen neste år! Jeg har sagt det samme til mg selv x-ant ganger nå de siste par årene, da jeg har følt skikkelig på presset fra andre rundt meg i vennegjengen som er gjerne er ferdig med en master, eller hvert fall har en bachelor i lomma! Sender deg en klem hvert fall Anonymkode: df511...5aa Kjenner litt på presset selv, men ikke fra dem da. Er meg selv og mine intense drømmer og ønsker for tiden. xD Nesten alle i gjengen min har bachelor og jobber nå, og en av dem er snart ferdig med første året på masteren sin. Vært litt treg med hva jeg ville gjøre. Har på en måte alltid visst hva jeg ville jobbe innenfor, men ikke hvordan jeg skulle nå det målet. Er bare så glad for at sykdom ikke hindrer meg lenger, er omtrent proppfull av energi nå i forhold til før og finner hele tiden ting jeg vil gjøre eller lære. Føles deilig :D Alderen er jeg ikke urolig for lenger, gleder meg som bare det til å forhåpentligvis oppleve alt studielivet har å by på. Og jeg er allerede vant til å være blakk, så den delen blir ikke akkurat en overraskelse xD Jeg tror det som er mest skummelt er hva jeg skal gjøre om jeg ikke kommer inn i år. Kanskje spørre om jeg kan jobbe videre der jeg har sommerjobb eller finne ledige plasser på en folkehøgskole. Har en slags holdning at ting pleier som regel å ordne seg om man prøver å gjøre noe med det. Tusen takk! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå