AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 Hva skjer om man stryker i et fag 3 ganger på et universitet? Ryker hele bacheloren da? Eller er det mulig å ta faget på andre måter? Anonymkode: 47a3f...f53
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #2 Skrevet 24. mai 2017 Muligens, men det er opp til hvert enkelt universitet. Mange steder, som der jeg gikk, kan det ofte tilbys et fjerde forsøk om faget er vesentlig for å få tatt grad (dvs. ikke om det ikke er nødvendig i graden). Så her må man spørre studieveileder. Anonymkode: dccfe...658 2
Gjest Nori Skrevet 24. mai 2017 #3 Skrevet 24. mai 2017 Man kan søke om et fjerde forsøk. Et annet alternativ er å ta emnet ved et annet universitet eller høgskole, dersom det er mulig.
Gjest Linaria Skrevet 24. mai 2017 #4 Skrevet 24. mai 2017 Hvis faget er obligatorisk for graden din, kan du søke om et fjerde forsøk. Om du stryker da, viser det bare at du rett og slett ikke er smart nok til å ha den graden.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #5 Skrevet 24. mai 2017 9 minutter siden, Linaria skrev: Hvis faget er obligatorisk for graden din, kan du søke om et fjerde forsøk. Om du stryker da, viser det bare at du rett og slett ikke er smart nok til å ha den graden. Det er tull. Vet om folk som har klart seg særdeles bra gjennom studie, men som ofte har slitt med et enkeltemne. Tviler på at de er uegnede for yrket av den grunn. Og så har de tatt det ved en annen institusjon og greid seg greit der. Det kan faktisk være litt tilfeldig hvordan eksamen er lagt opp ved den enkelte institusjon. Anonymkode: dccfe...658 1
Gjest Linaria Skrevet 24. mai 2017 #6 Skrevet 24. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er tull. Vet om folk som har klart seg særdeles bra gjennom studie, men som ofte har slitt med et enkeltemne. Tviler på at de er uegnede for yrket av den grunn. Og så har de tatt det ved en annen institusjon og greid seg greit der. Det kan faktisk være litt tilfeldig hvordan eksamen er lagt opp ved den enkelte institusjon. Anonymkode: dccfe...658 Tja... Å ikke en gang greie en E på fire forsøk? Jeg vet ikke, jeg. Det er jo kjent at det er forskjell på å studere og å faktisk jobbe med noe, men om man ikke greier bestått i et fag som er kritisk for graden sin på fire forsøk, så synes jeg ikke man fortjener graden.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #7 Skrevet 24. mai 2017 Sitat Tja... Å ikke en gang greie en E på fire forsøk? Jeg vet ikke, jeg. Det er jo kjent at det er forskjell på å studere og å faktisk jobbe med noe, men om man ikke greier bestått i et fag som er kritisk for graden sin på fire forsøk, så synes jeg ikke man fortjener graden. Kombiner angst med foredrag/prosjekt framført foran klassen Velger et studie som gir en jobb hvor man kan jobbe nesten utelukkende alene, typisk kontorrotte med lite kontakt med medarbeidere og besøkende, men likevel må man kunne holde lange foredrag for andre, godt mulig jeg ikke kommer til å greie dette ene emnet pga det. Anonymkode: fb79c...38a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #8 Skrevet 24. mai 2017 Jeg kjenner ei som gjorde det, og hun måtte da ta hele faget på nytt året etter. Tror hun kunne ta faget ved en annen skole også, men poenget er at du har brukt opp alle forsøkene dine og må ta hele faget på nytt med en annen klasse Anonymkode: 94a40...999
Gjest Linaria Skrevet 24. mai 2017 #9 Skrevet 24. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ei som gjorde det, og hun måtte da ta hele faget på nytt året etter. Tror hun kunne ta faget ved en annen skole også, men poenget er at du har brukt opp alle forsøkene dine og må ta hele faget på nytt med en annen klasse Anonymkode: 94a40...999 Hva vil det si å måtte ta hele faget på nytt? Måtte skrive ny kvalifiseringsoppgave? Mange fag er jo ikke mer enn en kvalifiseringsoppgave og en eksamen, og noen frivillige forelesninger.
Gjest Linaria Skrevet 24. mai 2017 #10 Skrevet 24. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kombiner angst med foredrag/prosjekt framført foran klassen Velger et studie som gir en jobb hvor man kan jobbe nesten utelukkende alene, typisk kontorrotte med lite kontakt med medarbeidere og besøkende, men likevel må man kunne holde lange foredrag for andre, godt mulig jeg ikke kommer til å greie dette ene emnet pga det. Anonymkode: fb79c...38a Greit, akkurat den ser jeg. Synes også framføringer er teit på universitetsnivå med mindre man studerer noe der man må kunne stå foran folk og snakke.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #11 Skrevet 24. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kombiner angst med foredrag/prosjekt framført foran klassen Velger et studie som gir en jobb hvor man kan jobbe nesten utelukkende alene, typisk kontorrotte med lite kontakt med medarbeidere og besøkende, men likevel må man kunne holde lange foredrag for andre, godt mulig jeg ikke kommer til å greie dette ene emnet pga det. Anonymkode: fb79c...38a Hvilket type studie er det? Kunne tenkt meg det samme selv Anonymkode: fc2f2...43d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #12 Skrevet 24. mai 2017 Som jeg forstår det så har du 3 forsøk på å ta eksamen, basert på at du har godkjent obligatorisk arbeid. Om du ikke klarer med de 3 forsøkene så må du gjøre faget på nytt, som inkluderer å ta det obligatoriske igjen, og deretter får du nye forsøk. Anonymkode: 2b01c...65b
ablaze Skrevet 24. mai 2017 #13 Skrevet 24. mai 2017 Jeg strøk ett fag (xxx grunnleggende) tre ganger. Fikk/måtte ta ett annet, mer avansert, fag (xxx avansert) og klarte å stå så vidt (har aldri vært så glad for en E før!)
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #14 Skrevet 24. mai 2017 Noen som vet om det er lett å stryke på selve bacheloroppgaven? Og hva skjer hvis man stryker? :/ Anonymkode: 80e58...37a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #15 Skrevet 25. mai 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Kombiner angst med foredrag/prosjekt framført foran klassen Velger et studie som gir en jobb hvor man kan jobbe nesten utelukkende alene, typisk kontorrotte med lite kontakt med medarbeidere og besøkende, men likevel må man kunne holde lange foredrag for andre, godt mulig jeg ikke kommer til å greie dette ene emnet pga det. Anonymkode: fb79c...38a Du kan snakke med emneansvarlig om å få slike ting tilrettelagt hvis du sliter så mye at du ikke klarer å gjennomføre det. Anonymkode: 80b9b...ed1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #16 Skrevet 25. mai 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan snakke med emneansvarlig om å få slike ting tilrettelagt hvis du sliter så mye at du ikke klarer å gjennomføre det. Anonymkode: 80b9b...ed1 Det er ikke alltid det er mulig å legge til rette for slikt dersom det er en obligatorisk del av studieløpet. Anonymkode: 7c840...f52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå