Gå til innhold

Søsken på samme avd i bhg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

To av våre barn skal begynne på samme avdeling i barnehagen neste år.  De er 2 & 4 år, gutt og jente. Jeg har i utgangspunket ingen motforestillinger og ser det positive i det for oss foreldre ift å samle foreldresamtaler, arrangementer etc, samt at henting og levering blir enklere. Barna er helt normale, sosiale barn som både har mye fint samspill sammen hjemme, men som også er veldig typisk jente og gutt, så jeg tror de fint vil kunne få hver sine venner etc. Men det hadde allikevel vært interessant å høre andres erfaringer fra det å ha søsken på samme avd. Noen?

Anonymkode: ec01d...440

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av badevakta
.
AnonymBruker
Skrevet

Da vår yngste skulle begynne på storbarnsabdeling, var jeg også litt bekymret for dette. Jeg prøvde å få han over på den andre avdelingen, men barnehagen mente det var best om de  var på samme avdeling.

Dt gikk veldig fint. Vi har også en jente og en gutt, så de hadde "automatisk" sine vennegrupper. Vår bhg var også flinke til å ha aktiviteter i aldersgrupper, og da ble de jo skilt mye av tiden.

Så jeg opplevde at det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd, og nå som eldste går på skolen, savner jeg det praktiske med å ha begge på samme sted...

Anonymkode: 556aa...67c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mine to på samme avdeling, gikk supert. :):)

Anonymkode: 55249...b3d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet kortvarig i en barnehage, og vi hadde 3 søskenpar på vår avdeling (3-6 år). Storesøster og lillesøster var litt ekstra involvert med hverandre, men gutt/gutt og jente/gutt så ikke ut til å påvirke hverandres dager i det hele tatt. 

Anonymkode: 41b60...bca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine er i en liten barnehage uten avdelinger. Så mine to (nå 2 og 4 år) har gått sammen der i et år. Det har aldri vært noe problem i det hele tatt. 

Anonymkode: 29d7f...503

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt 3 på samme avdeling, ingen problemet hos oss 😊

Anonymkode: 546bd...f6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...