Gjest undomiel ikke innl. Skrevet 30. desember 2004 #1 Skrevet 30. desember 2004 Har fått ett lite glass med syltet(?) ingefær og gresskar, hva kan man bruke dette til??
Arkana Skrevet 30. desember 2004 #2 Skrevet 30. desember 2004 Syltet ingefær er godt til grillet kjøtt, brukes også gjerne med sushi, også godt til f.eks. tunfisk, geitost (påstås det) og generelt til (asiatiske) risretter. Syltet gresskar kan du bruke til viltretter, stekt kjøtt og fisk, i fiskesuppe, til parmaskinke, roastbiff og mye mer.
Gjest StoreSky Skrevet 30. desember 2004 #3 Skrevet 30. desember 2004 hmm, men gresskaret og ingefæren er i samme glass! Gjør det noen forskjell? Hvordan bruker jeg det? Marinade? I wok'en?
Arkana Skrevet 30. desember 2004 #4 Skrevet 30. desember 2004 Det høres godt ut å ha i wok ja, blir vel litt sursøtt tenker jeg? Gjerne i marinade også, og bruk som tilbehør til kjøtt og fisk.
Gjest StoreSky Skrevet 30. desember 2004 #5 Skrevet 30. desember 2004 Takk! Arkana: KG's egen kokkelure!!
Brunhilde Skrevet 31. desember 2004 #6 Skrevet 31. desember 2004 Nå skal ikke jeg være noen gledesdreper, men syltet gresskar (der ingefæren er med som smaksgiver) brukes vanligvis på akkurat samme måte som tyttebærsyltetøy, nemlig til mat med brun saus...
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2005 #7 Skrevet 2. januar 2005 Før jul spiste jeg en lunch hvor syltet gresskar var tilbehør til et kalkunsmørbrød. Det var veldig godt, smakte litt av jul, for det var syltet i en lake med nellik, anis,kardemomme, kanel, (tror jeg det var) og sukker og eddik.. Og akkurat den smaken hadde ihvertfall ikke jeg puttet i en wok! Amak på dem først du, så finner du sikkert noe du kan bruke det til!
Gjest Toro_Jenta Skrevet 2. januar 2005 #8 Skrevet 2. januar 2005 mannen min bruker det som tilbehør til kjøttkaker og kjøtt som man bruker tyttebær... en liten dætt på tallerkenen :-) :-) :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå