AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 Jeg skal flytte langt vekk for å studere til høsten, og i forbindelse med det så kjører jeg og mamma dit med tingene mine, slik at jeg får med alt jeg trenger også kan mamma hjelpe meg å flytte inn og litt sånn. Jeg sa dette til venninna mi, og da sa hun at det var teit å ha med moren sin til det. Det er jo ikke det? Trodde flere fikk litt hjelp av foreldrene til å flytte første gangen. Og særlig når jeg skal flytte ganske langt er jeg jo veldig glad for at mamma ville være med og hjelpe meg. Anonymkode: 73478...41d 4
Forundret.. Skrevet 24. mai 2017 #2 Skrevet 24. mai 2017 Ikke teit i det hele tatt. Ta i mot hjelpen og sett pris på den, gi uttrykk for å sette pris på den for du er heldig som har en mor som kan og vil hjelpe til. Skulle ønske jeg var så heldig. 31
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #3 Skrevet 24. mai 2017 Folk har ulike forhold til sine foreldre, for noen er det naturlig å ta i mot eller be om hjelp fra familien, andre ikke. Og det er et hav av grunner til det. Men hverken det ene eller det andre er teit selv om det er annerledes enn hva som er naturlig hos en selv. Anonymkode: 1fea5...eb3 3
Millimani Skrevet 24. mai 2017 #4 Skrevet 24. mai 2017 Det er ikke teit. Selvsagt skal mammaen din hjelpe deg i den situasjonen du er i. Hva med venninna di, er hun like gammel som deg og har/skal flytte langt unna for å studere? Den dagen hun står i den situasjonen selv, vil hun oppdage hvor godt det er å ha mamma, pappa, bror, søster eller annen familie rundt seg. Du kan jo minne henne på det. 5
kissi Skrevet 24. mai 2017 #5 Skrevet 24. mai 2017 Absolutt ikke teit! Vær glad du har et godt forhold til mammaen din, og at hun stiller opp :-) jeg har passert 30, har hus og barn, men mamma på pappa hjelper oss fortsatt her og der når de har mulighet! Begge parter setter stor pris på det :-) 12
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #6 Skrevet 24. mai 2017 Selvfølgelig er ikke det teit. Jeg er 28 og får fortsatt hjelp av mamma og pappa innimellom til praktiske ting som oppussing ol. De er jo fortsatt foreldrene mine, og har både tid, lyst og kompetanse til å hjelpe. Og de har hjulpet meg mang en gang med flytting. Anonymkode: 26586...888 9
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #8 Skrevet 24. mai 2017 Eh, hæ? Hvor gammel er venninnen din? 14?? Det er helt normalt å få hjelp av foreldre til flytting og slikt. Om venninnen din synes det er teit, er hun temmelig blåst. Jeg har fått hjelp av mine foreldre til flytting alle gangene jeg har flyttet. Senest for en måned siden. Helt uvurderlig å få hjelp av kjempesterke pappa med stor bil og rygge-med-tilhenger-skills, og mamma som evner å se lure løsninger for å utnytte plassen i huset og bake boller for å unngå hangryhet. Jeg har knapt hørt om noen som har hatt foreldrene i nærheten som IKKE har fått hjelp av dem til flyttingen. Da samboeren min flyttet til byen her første gang, i tyveåra, kjørte han og faren 13 timer ned hit sammen med flyttelasset. Neste gang han skulle flytte var jo foreldrene 13 timer unna, så da fikk han hjelp av venner. Drit i venninnen din, hun er sløkket. Anonymkode: 9a733...278 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #9 Skrevet 24. mai 2017 Selvfølgelig er det ikke teit. Det er heller det som er vanlig. Venninnen din virker teit. Anonymkode: 1b05e...b35 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 24. mai 2017 #10 Skrevet 24. mai 2017 For ei merkelig venninne du har. Det er ikke teit i det helle tatt.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #11 Skrevet 24. mai 2017 Hah, da er vi mange teitinger her i landet ass! Min far hjalp meg med flytting flere ganger, det er jo hva familie gjør om de har mulighet og kan trå til. Drit i henne. For en venn. Anonymkode: 2b7cf...60b 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #12 Skrevet 24. mai 2017 Venninnen din oppfører seg som en umoden tenåring. Selvsagt er det ikke "teit" å få hjelp av foreldrene sine til å flytte. Jeg er 35 og mannen min og jeg får fortsatt hjelp av foreldrene våre når vi flytter. Anonymkode: 43745...b90 3
Ulven Skrevet 24. mai 2017 #13 Skrevet 24. mai 2017 Helt normalt å få hjelp av foreldrene sine i en slik flytteprosess. Vår ungdom starter studiene i England til høsten, og det er en selvfølge for oss å kjøre henne ned med flyttelasset.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #14 Skrevet 24. mai 2017 Foråsidetsånn så kjenner jeg ingen som ikke fikk hjelp av foreldrene sine første gang de flytta. Jeg skal flytte snart selv og da kommer mine 70 år gamle foreldre til å hjelpe meg med tilhenger og nedvask. Anonymkode: 80cef...194 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #15 Skrevet 24. mai 2017 Jeg fikk også beskjed i går fra en venninne at jeg ikke må få hjelp økonomisk av foreldrene mine mens jeg er student fordi hun mener jeg skal klare meg selv. Altså, jeg klarer meg selv, men takker ikke nei til et par tusenlapper til jul og bursdag. Jeg får også hjelp til flytting. Det er helt normalt å få hjelp av foreldre mens man studerer. Anonymkode: d3e5a...edb 1
365vinter Skrevet 24. mai 2017 #16 Skrevet 24. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk også beskjed i går fra en venninne at jeg ikke må få hjelp økonomisk av foreldrene mine mens jeg er student fordi hun mener jeg skal klare meg selv. Altså, jeg klarer meg selv, men takker ikke nei til et par tusenlapper til jul og bursdag. Jeg får også hjelp til flytting. Det er helt normalt å få hjelp av foreldre mens man studerer. Anonymkode: d3e5a...edb Jeg syns det er så vanskelig å forstå denne holdningen. Det er jo helt merkelig at det blir gjort til noe negativt at man har lyst til å hjelpe sine nærmeste, og ikke bruke alt på seg selv. Hvis foreldre har lyst og mulighet til å hjelpe mens man er student, så hvorfor ikke? Det betyr ikke at man ikke klarer seg uten hjelpen, bare at livet blir lettere fordi man faktisk får den. Selv har jeg fått en del økonomisk hjelp gjennom studietiden, og kommer selvsagt til å hjelpe mine foreldre økonomisk senere om de skulle trenge det. Man gir og tar i en familie, men noen er bare helt ekstreme på dette med å "klare seg selv". 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #17 Skrevet 24. mai 2017 13 minutter siden, 365vinter skrev: Jeg syns det er så vanskelig å forstå denne holdningen. Det er jo helt merkelig at det blir gjort til noe negativt at man har lyst til å hjelpe sine nærmeste, og ikke bruke alt på seg selv. Hvis foreldre har lyst og mulighet til å hjelpe mens man er student, så hvorfor ikke? Det betyr ikke at man ikke klarer seg uten hjelpen, bare at livet blir lettere fordi man faktisk får den. Selv har jeg fått en del økonomisk hjelp gjennom studietiden, og kommer selvsagt til å hjelpe mine foreldre økonomisk senere om de skulle trenge det. Man gir og tar i en familie, men noen er bare helt ekstreme på dette med å "klare seg selv". Ja, jeg synes det er litt krampeaktig at man må klare seg helt på egenhånd og overhodet ikke akseptere hjelp fra familie, siden da er man visstnok ikke selvstendig. Anonymkode: 1b05e...b35
TinyBean Skrevet 24. mai 2017 #18 Skrevet 24. mai 2017 Selvfølgelig er det ikke teit å få hjelp av moren din. Jeg tenker hun bare syns det er gøy å kunne være med på denne prosessen med deg! Ikke bry deg om hva venninnen din sier. For noen er det bare naturlig at foreldre får være med på en del viktige ting i livet. Mulig venninnen din ikke har like nært forhold til egen mor og syns det er rart? Hvem vet? Jeg er selv 27 og kommer helt sikkert til å spørre pappa om han vil hjelpe meg med å kjøre bort et flyttelass om jeg kommer inn på en av de nærmeste skolene, det føles bare naturlig for meg nå siden jeg har bodd hos ham i snart tre år. Om det blir for langt vekk finner jeg ut av noe annet. Fra før så fikk jeg hjelp av mamma til flytting på hybel på VGS, flytting til første leilighet og flytting på folkehøgskole. Nå tar pappa over stafettpinnen. Det er utrolig greit med hjelp til sånne ting, særlig om det er første gang og man er ung og muligens nervøs fordi man flytter hjemmefra for første gang. Jeg merket hvertfall på hjemlengselen første gang jeg flyttet, så da var det godt å ha en forelder med seg til å dempe det litt. Har fått streng beskjed av foreldrene og stefar at jeg alltid vil være "lille jenta" deres, uansett hvor gammel jeg blir. Det er godt å vite at man kan komme til foreldrene om man trenger dem. Kos deg med moren din og flytting med god samvittighet, det blir nok en fin og spennende dag for dere begge! 1
Gjest Linaria Skrevet 24. mai 2017 #19 Skrevet 24. mai 2017 1 time siden, Ulven skrev: Helt normalt å få hjelp av foreldrene sine i en slik flytteprosess. Vår ungdom starter studiene i England til høsten, og det er en selvfølge for oss å kjøre henne ned med flyttelasset. Kjøre til England? Det gjorde ikke foreldrene mine for meg. Jeg flytta til Storbritannia alene, men når jeg studerer ikke langt fra der foreldrene mine bor, hjelper de meg selvfølgelig med å flytte.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #20 Skrevet 24. mai 2017 Du bør bare være heldig du har en mor som stiller opp for deg, for det er vanskelig å flytte hjemmefra for første gang. Ikke hør på den teite venninna di. Hun er sikkert bare sjalu Anonymkode: caf0c...ad1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå