AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 Mannen min er sykemeldt en god stund. Jeg orker ikke mer av NAV-køddet. Seriøst, det gir meg depresjon. Han sitter alltid uten (syke-)penger. Hele tiden. Hver jævla gang det er utbetaling er det noe piss som ikke er i orden. Sist gang gikk vi nesten to måneder uten hans lønn. Jævla dritt-NAV. Så går man inn på kontoret, og de sier: "beklager, det kan ikke vi gjøre noe med". Når de har gjort en feil, så er det jævlig irriterende. Merker bare at jeg ikke liker NAV i det hele tatt. Han har ødelagt ryggen sin så er ikke bare å hoppe tilbake i arbeid så alt blir som før igjen! Det tar tid. Har tatt mange måneder nå. Men NAV... og nå får han ikke sykepenger - igjen - fordi "På grunn av en teknisk feil vil det bli forsinkelse i dagens utbetaling av sykepenger, foreldrepenger, svangerskapspenger, pleiepenger, omsorgspenger og opplæringspenger." Så sinnssykt overraskende, da Anonymkode: 21891...c20 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #2 Skrevet 24. mai 2017 Får foreldrepenger og feriepenger for deler av fjoråret av nav,forsinket nå igjen. Jeg er dritsur for det,men slipper heldigvis å forholde meg til nav fra neste mnd av. Føler med dere! Anonymkode: 31cf0...1a3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #3 Skrevet 24. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får foreldrepenger og feriepenger for deler av fjoråret av nav,forsinket nå igjen. Jeg er dritsur for det,men slipper heldigvis å forholde meg til nav fra neste mnd av. Føler med dere! Anonymkode: 31cf0...1a3 Takk! Må være godt å slippe NAV, altså.. Det er jo et mareritt. Og merkelig at de ikke forholder seg til arbeidsgivers lønningsdato, men det er en annen sak da Anonymkode: 21891...c20
Atea Skrevet 24. mai 2017 #4 Skrevet 24. mai 2017 Det er gammelt nytt av også nav ligger nede. Foreslår at dere budsjetterer for det. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #5 Skrevet 24. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Må være godt å slippe NAV, altså.. Det er jo et mareritt. Og merkelig at de ikke forholder seg til arbeidsgivers lønningsdato, men det er en annen sak da Anonymkode: 21891...c20 Hvordan mener du at NAV skal kunne forholde seg til arbeidsgivers lønningsdato? Du er klar over at det er like mange forskjellige lønningsdatoer som det er dager i en måned, ikke sant? Du får klare deg uten, NAV, da......bedre med litt penger en dag eller to senere enn vanlig enn ingen penger, vil jeg tro? Anonymkode: 88345...097 9
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #6 Skrevet 24. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du at NAV skal kunne forholde seg til arbeidsgivers lønningsdato? Du er klar over at det er like mange forskjellige lønningsdatoer som det er dager i en måned, ikke sant? Du får klare deg uten, NAV, da......bedre med litt penger en dag eller to senere enn vanlig enn ingen penger, vil jeg tro? Anonymkode: 88345...097 Det må alltid komme en sånn sur en. Det handler ikke om at man ikke er takknemlig,men at man ønsker forutsigbar heten ved utbetaling til avtalt og fast dato. Anonymkode: 31cf0...1a3 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #7 Skrevet 24. mai 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du at NAV skal kunne forholde seg til arbeidsgivers lønningsdato? Du er klar over at det er like mange forskjellige lønningsdatoer som det er dager i en måned, ikke sant? Du får klare deg uten, NAV, da......bedre med litt penger en dag eller to senere enn vanlig enn ingen penger, vil jeg tro? Anonymkode: 88345...097 La meg gjette...: du er ansatt i...NAV...? Anonymkode: 15340...13a 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #8 Skrevet 24. mai 2017 så gi faen i NAV da, så får dere sitte der uten penger Anonymkode: f70de...541 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #9 Skrevet 24. mai 2017 Tekniske feil forekommer jo i alle systemer av og til. Det er jo bare en forsinkelse, og de har informert om det. Synes ikke at det er noe galt i dette selv om det er kjedelig. Det er jo ikke slik at han ikke får utbetalingen sin, noe du nesten antyder i hovedinnlegget. Det er viktig å forholde seg til realiteten når man er i en sånn situasjon. Man kan ikke la seg velte av en forsinket utbetaling. Anonymkode: d4953...e25 3
Antoinette Skrevet 24. mai 2017 #10 Skrevet 24. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg orker ikke mer av NAV-køddet det gir meg depresjon jævla gang piss jævlig irriterende sinnssykt Anonymkode: 21891...c20 Det virker ikke som det kun er nav som er problemet her..... det er hele din innstilling. Meg meg meg meg, er det ikke samboeren din som er syk? 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #11 Skrevet 24. mai 2017 Ikke meningen å spore av her nå men vet noen av dere dette med ventedager? Fikk vedtak på dagpenger i går.. Blir ventedager trukket fra automatisk? Så står det at nav er nede i det tidsrommet jeg skal sende meldekort, er det slik at jeg kan sende etter lørdagen uten problemer? Anonymkode: 4e3b4...cf3
debattanten Skrevet 24. mai 2017 #12 Skrevet 24. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meningen å spore av her nå men vet noen av dere dette med ventedager? Fikk vedtak på dagpenger i går.. Blir ventedager trukket fra automatisk? Så står det at nav er nede i det tidsrommet jeg skal sende meldekort, er det slik at jeg kan sende etter lørdagen uten problemer? Anonymkode: 4e3b4...cf3 ventedager blir ikke trukket automatisk, det er rett og slett dager du ikke får noe for. NAV.no er nede hele tiden, gjerne når man skal sende meldekort og helt normalt. Bare vent til dagen etter, eller til det eventuelt er oppe igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #13 Skrevet 24. mai 2017 3 timer siden, Antoinette skrev: Det virker ikke som det kun er nav som er problemet her..... det er hele din innstilling. Meg meg meg meg, er det ikke samboeren din som er syk? Tispe Anonymkode: 21891...c20
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #14 Skrevet 24. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: så gi faen i NAV da, så får dere sitte der uten penger Anonymkode: f70de...541 Det er faen meg ikke min manns feil at arb.giver ikke tilbyr ham tilrettelagt arbeid. Kunne heller vært meldekort-ordning på sykepenger. Så får man pengene 2 dager etter innsendt meldekort og elektronisk kopi (også kalt scan) av sykemeldingen. Problem løst!! Anonymkode: 21891...c20
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #15 Skrevet 24. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tispe Anonymkode: 21891...c20 Og der var det bevist. Det er du som er problemet her, ikke NAV. Jeg synes faktisk litt synd på dem som er på jobb når du kommer, for etter denne oppførselen din å dømme så er du ikke akkurat en drømmekunde. Anonymkode: 66937...6c3 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #16 Skrevet 24. mai 2017 NAV-kunder jo ikke som andre kunder; de krever først og spør etterpåAnonymkode: 389c3...45a
Antoinette Skrevet 24. mai 2017 #17 Skrevet 24. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tispe Anonymkode: 21891...c20 Ønsker mannen din lykke til. Han trenger det. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #18 Skrevet 24. mai 2017 4 timer siden, Antoinette skrev: Det virker ikke som det kun er nav som er problemet her..... det er hele din innstilling. Meg meg meg meg, er det ikke samboeren din som er syk? Selvsagt får man dårlig holdning når nav ikke gjør jobben sin. Skulle bare mangle Anonymkode: 8811f...6fd
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #19 Skrevet 24. mai 2017 Teknisk feil er ingenting å hisse seg opp over; de gjør så godt de kan. Anonymkode: 9d17a...eef 1
Timsy Skrevet 24. mai 2017 #20 Skrevet 24. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tispe Anonymkode: 21891...c20 Jeg hadde tenkt å gi en konstruktiv kommentar til hovedinnlegget, men når du svarer folk med å kalle dem "tispe" mister du all sympati fra meg. Dere får spare opp en buffer slik at det ikke er fullstendig krise om teknisk feil forsinker pengene. Et kjapt søk på nav så fant jeg ut at de utbetaler fredag. Klarer dere ikke en dag forsinkelse bør dere justere ned forbruket, å leve etter evne. Ingen butikker er åpne i morgen uansett, så du ville ikke fått brukt opp din manns penger i morgen uansett. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå