Gå til innhold

Skuffet over Fitbit Charge 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil nevne at Fitbit selv har skrevet at klokken ikke har noen touchscreen.

Anonymkode: f2696...66d

Der tar du nok feil, fordi på Fitbit Charge 2 (og Fitbit Blaze) styrer knappen hovedmenyen, mens "tappingen" på skjermen lar deg bla i under menyen.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da er det jo nokså snodig ja. :P For da er det jo DU som burde ha flere skritt. Så hvis dere virkelig var sammen all tiden, og kun beregnet utifra all tid dere hadde brukt sammen, og hun ikke gikk flere turer til toalettet eller lignende, så er det jo noe muffens. Er det mulig hun har på ikke-dominant hånd mens du har på dominant hånd? 

Hvis det er sånn at den er upresis (for jeg opplever min som veldig presis) tenker jeg at det er likevel et godt mål på hvor mye man er aktiv i forhold til seg selv. Det er jo også en pulsklokke, og aktive minutt per dag kan være godt å måle etter. Ellers så selv om klokken viser feil, så kan man jo tenke at den er like feil hver dag, så hvis man konkurrer bare mot seg selv kan det fungere likevel. 

Har også opplevd at klokken ikke gir like gode resultater hvis du leier en sykkel mens du går, eller når du ser på klokka, siden du da holder den i en uvant posisjon og sensoren som skal merke skrittene ikke får den samme bevegelsen som når du holder hånden normalt. Så det kan jo være noe med måten man går på, at man ikke får den samme "bouncen" som gjør at klokka reagerer med å telle skritt. 

Anonymkode: 5a465...b81

Det var bare en morsom kuriositet.  Jeg burde hatt flere skritt, både fordi jeg har kortere skrittlengde, men også fordi jeg fikk en ekstra gåtur mens hun satt stille.

Men jeg er som sagt enig med deg, selv om den ikke er 100 % nøyaktig gir den en god pekepinn på aktivitetsnivå, og det er det viktigste for meg.  Om den viser 1000 skritt for mye eller for lite er ikke så viktig for meg. :)

Anonymkode: c3c5d...1c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil nevne at Fitbit selv har skrevet at klokken ikke har noen touchscreen.

Der tar du nok feil, fordi på Fitbit Charge 2 (og Fitbit Blaze) styrer knappen hovedmenyen, mens "tappingen" på skjermen lar deg bla i under menyen.

Nei. Det er ikke en touchscreen som på en smarttlf. Les bruksanvisningen. Det heter noe annet. Jeg har Charge 2 selv, og vet man må tappe på den for å bla i menyen. Det er likevel ikke som en smarttlf.

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke en touchscreen som på en smarttlf. Les bruksanvisningen. Det heter noe annet. Jeg har Charge 2 selv, og vet man må tappe på den for å bla i menyen. Det er likevel ikke som en smarttlf.

Ah, jeg trodde du mente at skjermen ikke reagerte på berøring, og at man bare skulle bruke knappene.
Da har du rett, det er ikke samme type touchscreen som man finner på mobilen.

Skrevet
På 24.5.2017 den 3.03, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig kjøpt meg en Fitbit Charge 2, og må si at jeg er rimelig skuffet over den. Skrittmålingen f.eks er jo helt på trynet. Noen ganger vil den ikke måle skrittene mens jeg går, mens når jeg f.eks pusset tennene så telte den 200 skritt :fnise: Skjermen er også vanskelig å trykke på, må trykke ganske hardt for at skjermen vil reagere. Det er heller ikke alltid skjermen vil slå seg på når jeg vrir på armen. Er det verdt å beholde den likevel, eller vil dette bare blir for irriterende når jeg føler den er så upålitelig? Noen andre med erfaringer?

Anonymkode: d60bd...d93

Blir virkelig formen noe bedre om du bruker noe slik? Er det ikke viktigere å bare være i bevegelse, gå en tur, sykle, jogge så mye man synes en orker? Hvorfor fokus på antallskritt/puls og km hele tiden? Bare tull og vås og bortkasta penger hele greia! Selv holder jeg meg i form gratis!(nesten)

AnonymBruker
Skrevet
På 24.5.2017 den 8.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt fitbit i mange år, og charge 2 siden januar.  Jeg bruker ikke fitbit som en fasit, det er den ikke egnet til, men den er godt egnet til å gi en god pekepinn på aktivitetsnivå.

Jeg har ikke problemer med at den teller for mange skritt, heller at den teller for få.  :P
(Datteren min hadde 1500 flere skritt enn meg i går, og da hadde vi gjort nøyaktig det samme, sammen)
Men jeg er enig i at problemet ditt er at du har den på den dominante armen. 

Skjermen kan være litt kronglete, men hvis jeg tapper nederst på skjermen har jeg sjeldent store problemer med å se det jeg vil se.

Og vedrørende at den ikke reagerer på at du løfter på armen, der har jeg ikke erfaring, men du kan sjekke inne på fitbit community.  Jeg mener jeg har sett noen innlegg om dette problemet der.

At datteren din har 1500 skritt ekstra er ikke usannsynlig om dere har en del skritt. Ikke gitt dere har samme skrittlengde

Anonymkode: 5d256...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...