AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 Jeg har nylig kjøpt meg en Fitbit Charge 2, og må si at jeg er rimelig skuffet over den. Skrittmålingen f.eks er jo helt på trynet. Noen ganger vil den ikke måle skrittene mens jeg går, mens når jeg f.eks pusset tennene så telte den 200 skritt Skjermen er også vanskelig å trykke på, må trykke ganske hardt for at skjermen vil reagere. Det er heller ikke alltid skjermen vil slå seg på når jeg vrir på armen. Er det verdt å beholde den likevel, eller vil dette bare blir for irriterende når jeg føler den er så upålitelig? Noen andre med erfaringer? Anonymkode: d60bd...d93
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #2 Skrevet 24. mai 2017 Hvis du passer på at du har stilt inn at du har den på riktig hånd så blir den bedre. Jeg har en Charge HR og min er relativt nøyaktig i grunn. Hvis jeg baker boller så får jeg mange skritt, men da bare tar jeg den av (som er mer praktisk å dytte den opp på underarmen uansett). Ellers så kan du pusse tennene med hånda du ikke har klokka på. Det beste er vel å ha klokka på din u-dominante hånd. Anonymkode: 5a465...b81 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #3 Skrevet 24. mai 2017 Takk for gode tips :-) Jeg har klokka på min venstre hånd, og det er den hånden som er dominant også (venstrehendt). Jeg har stilt inn at jeg har den på venstre og på den dominante hånden. Det er helt sikkert mye bedre å ha den på andre hånden ja? Men følte bare det ble helt rart å skulle ha den på høyre hånden. Anonymkode: d60bd...d93
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #4 Skrevet 24. mai 2017 Jeg har brukt fitbit i mange år, og charge 2 siden januar. Jeg bruker ikke fitbit som en fasit, det er den ikke egnet til, men den er godt egnet til å gi en god pekepinn på aktivitetsnivå. Jeg har ikke problemer med at den teller for mange skritt, heller at den teller for få. (Datteren min hadde 1500 flere skritt enn meg i går, og da hadde vi gjort nøyaktig det samme, sammen) Men jeg er enig i at problemet ditt er at du har den på den dominante armen. Skjermen kan være litt kronglete, men hvis jeg tapper nederst på skjermen har jeg sjeldent store problemer med å se det jeg vil se. Og vedrørende at den ikke reagerer på at du løfter på armen, der har jeg ikke erfaring, men du kan sjekke inne på fitbit community. Jeg mener jeg har sett noen innlegg om dette problemet der. Anonymkode: c3c5d...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #5 Skrevet 24. mai 2017 Jeg får utslett av min😞 Anonymkode: 46f8e...05d
Noldus Skrevet 24. mai 2017 #6 Skrevet 24. mai 2017 Jeg har tatt litt kontrolltelling, og syns at antall skritt blir ganske riktigt for gåing på veg/sti. Mulig enkelte andre aktiviteter kan få den til å jukse litt, men har ikke mye problemer med det. bruker den på min venstre ikke dominante hånd. Syns det et en god motivasjon for bevegelse i hverdagen og den gir vertfall en pekepinn på om aktiviteten har vært bra/dårlig en dag 😊
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #7 Skrevet 24. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får utslett av min😞 Anonymkode: 46f8e...05d Du får ulike reimer til den. Med mindre det er selve klokken du reagerer på? Er det selve låsemekanismen, kan du faktisk lakkere den med blank neglelakk! Husker jeg alltid gjorde det med klokkene da jeg var yngre, og fikk mye utslett av alt som ikke var sølv eller gull. Anonymkode: f2696...66d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #8 Skrevet 24. mai 2017 Min Fitbit Charge 2 er helt super. Unntaket er ved støvsuging - da får jeg utrolig mange skritt! Jeg får ingenting ved onanering (selv ikke ved bruk av venstre hånd (er høyrehendt, så har klokken på venstre), sex eller tannpuss. I min bruksanvisning mener jeg å ha lest at den skal brukes på ikke-dominant hånd. Noe som er logisk nok. Anonymkode: f2696...66d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #9 Skrevet 24. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt fitbit i mange år, og charge 2 siden januar. Jeg bruker ikke fitbit som en fasit, det er den ikke egnet til, men den er godt egnet til å gi en god pekepinn på aktivitetsnivå. Jeg har ikke problemer med at den teller for mange skritt, heller at den teller for få. (Datteren min hadde 1500 flere skritt enn meg i går, og da hadde vi gjort nøyaktig det samme, sammen) Men jeg er enig i at problemet ditt er at du har den på den dominante armen. Skjermen kan være litt kronglete, men hvis jeg tapper nederst på skjermen har jeg sjeldent store problemer med å se det jeg vil se. Og vedrørende at den ikke reagerer på at du løfter på armen, der har jeg ikke erfaring, men du kan sjekke inne på fitbit community. Jeg mener jeg har sett noen innlegg om dette problemet der. Anonymkode: c3c5d...1c9 Det at datteren din har flere skritt er ikke veldig overraskende hvis hun er et barn. Barn har kortere bein og vil automatisk få flere skritt hvis de gjør samme aktivitet som en voksen, f.eks går like langt. Det samme med lave personer med kortere bein f.eks. Ellers har barn tendens til å bevege seg mer enn voksne selv når man gjør det samme. Anonymkode: 5a465...b81
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #10 Skrevet 24. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Min Fitbit Charge 2 er helt super. Unntaket er ved støvsuging - da får jeg utrolig mange skritt! Jeg får ingenting ved onanering (selv ikke ved bruk av venstre hånd (er høyrehendt, så har klokken på venstre), sex eller tannpuss. I min bruksanvisning mener jeg å ha lest at den skal brukes på ikke-dominant hånd. Noe som er logisk nok. Anonymkode: f2696...66d Haha! Jeg får ikke nesten noen skritt ved støvsuging. Det er vel det at den har tendens til å ikke regne skritt som du tar ett og ett om gangen. Så jeg er visst alt for treg når jeg støvsuger. Jeg var heller ikke vant til å ha klokke på venstre hand (eller høyre for den saks skyld) men man blir veldig raskt vant til det. Har også hørt at av hygieneårsaker er det best å ha på den man ikke tørker seg med. Anonymkode: 5a465...b81
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #11 Skrevet 24. mai 2017 Istedet for å trykke på skjermen, gi den et "tapp". Det funker er. Har klokken på venstre (som er min ikke dominante hånd). Man kan aldri stole 100% på skrittellingen, uansett hvilken klokke man har Anonymkode: 28580...f90
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #12 Skrevet 24. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Istedet for å trykke på skjermen, gi den et "tapp". Det funker er. Har klokken på venstre (som er min ikke dominante hånd). Man kan aldri stole 100% på skrittellingen, uansett hvilken klokke man har Anonymkode: 28580...f90 På min funker det som oftest ikke å "tappe" lett, jeg må trykke hardt (ikke TS). Anonymkode: 24633...6d5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #13 Skrevet 24. mai 2017 Selv om den ikke teller skritt "mens du ser på", så er min oppfatning at den faktisk gjør det alikavel. Jeg testa det en gang, og skrittene kom inn etter en del minutter hvor jeg hadde vært i ro. (F.eks at jeg hadde 6 skritt til 10.000, så passa jeg på å bruke 6 skritt til senga og rørte meg ikke etter de skrittene. Dårlig eksempel, men det får fram poenget:P) Treghet i at klokka lyser opp når du løfter på armen funker vel egentlig kun bare om du har hånden rett ned og løfter den rett opp. Ikke om du f.eks sitter med hånda på pulten og snur den mot deg. Fitbit har skrevet noe om det en plass, mener jeg. Jeg har en blaze og er godt fornøyd med den. Får utslett om jeg ikke vasker reima med jevne mellomrom. Skjermen fungerer godt, men må ikke trykke, mer et "tapp" som er nevnt over her. Anonymkode: 0d036...8e7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #14 Skrevet 24. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om den ikke teller skritt "mens du ser på", så er min oppfatning at den faktisk gjør det alikavel. Jeg testa det en gang, og skrittene kom inn etter en del minutter hvor jeg hadde vært i ro. (F.eks at jeg hadde 6 skritt til 10.000, så passa jeg på å bruke 6 skritt til senga og rørte meg ikke etter de skrittene. Dårlig eksempel, men det får fram poenget:P) Treghet i at klokka lyser opp når du løfter på armen funker vel egentlig kun bare om du har hånden rett ned og løfter den rett opp. Ikke om du f.eks sitter med hånda på pulten og snur den mot deg. Fitbit har skrevet noe om det en plass, mener jeg. Jeg har en blaze og er godt fornøyd med den. Får utslett om jeg ikke vasker reima med jevne mellomrom. Skjermen fungerer godt, men må ikke trykke, mer et "tapp" som er nevnt over her. Anonymkode: 0d036...8e7 På min fungerer dette IKKE hvis jeg løfter armen rett opp, men det fungerer derimot som oftest hvis jeg sitter på pulten og vrir armen kjapt i retning ansiktet (hvis det gir mening). Jeg er altså ikke særlig fornøyd med verken touch-funksjonen eller bevegelighetssensoren i skjermen.. men utenom det er jeg veldig fornøyd med min charge 2, den teller skritt temmelig nøyaktig, den er god på å logge diverse informasjon på løpeturer, og den har et godt brukergrensesnitt i appen. Anonymkode: 24633...6d5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #15 Skrevet 24. mai 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at datteren din har flere skritt er ikke veldig overraskende hvis hun er et barn. Barn har kortere bein og vil automatisk få flere skritt hvis de gjør samme aktivitet som en voksen, f.eks går like langt. Det samme med lave personer med kortere bein f.eks. Ellers har barn tendens til å bevege seg mer enn voksne selv når man gjør det samme. Anonymkode: 5a465...b81 Hun er ikke et barn, men en voksen som har vokst sin mor langt over hodet (lengre skrittlengde). Anonymkode: c3c5d...1c9 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #16 Skrevet 24. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: På min funker det som oftest ikke å "tappe" lett, jeg må trykke hardt (ikke TS). Anonymkode: 24633...6d5 Rart de skal være så forskjellige 😶 Anonymkode: 28580...f90
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #17 Skrevet 24. mai 2017 Vil nevne at Fitbit selv har skrevet at klokken ikke har noen touchscreen. Det er derfor som en knapp man trykker på, for å få skjermen til å reagere. Det er ikke som en smarttlf. Anonymkode: f2696...66d 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #18 Skrevet 24. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha! Jeg får ikke nesten noen skritt ved støvsuging. Det er vel det at den har tendens til å ikke regne skritt som du tar ett og ett om gangen. Så jeg er visst alt for treg når jeg støvsuger. Jeg var heller ikke vant til å ha klokke på venstre hand (eller høyre for den saks skyld) men man blir veldig raskt vant til det. Har også hørt at av hygieneårsaker er det best å ha på den man ikke tørker seg med. Anonymkode: 5a465...b81 Kan virke som jeg løper rundt når jeg støvsuger da Haha! Jeg ser at det ikke er så greit å bruke den på hånda man tørker seg med Anonymkode: f2696...66d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #19 Skrevet 24. mai 2017 Brukte den når jeg ridde, hadde fantastisk mange skritt etterpå🙊 Regner med det var hestens skritt som ble talt. Anonymkode: 46f8e...05d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #20 Skrevet 24. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun er ikke et barn, men en voksen som har vokst sin mor langt over hodet (lengre skrittlengde). Anonymkode: c3c5d...1c9 Ja, da er det jo nokså snodig ja. For da er det jo DU som burde ha flere skritt. Så hvis dere virkelig var sammen all tiden, og kun beregnet utifra all tid dere hadde brukt sammen, og hun ikke gikk flere turer til toalettet eller lignende, så er det jo noe muffens. Er det mulig hun har på ikke-dominant hånd mens du har på dominant hånd? Hvis det er sånn at den er upresis (for jeg opplever min som veldig presis) tenker jeg at det er likevel et godt mål på hvor mye man er aktiv i forhold til seg selv. Det er jo også en pulsklokke, og aktive minutt per dag kan være godt å måle etter. Ellers så selv om klokken viser feil, så kan man jo tenke at den er like feil hver dag, så hvis man konkurrer bare mot seg selv kan det fungere likevel. Har også opplevd at klokken ikke gir like gode resultater hvis du leier en sykkel mens du går, eller når du ser på klokka, siden du da holder den i en uvant posisjon og sensoren som skal merke skrittene ikke får den samme bevegelsen som når du holder hånden normalt. Så det kan jo være noe med måten man går på, at man ikke får den samme "bouncen" som gjør at klokka reagerer med å telle skritt. Anonymkode: 5a465...b81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå