Pandore Skrevet 30. desember 2004 #1 Skrevet 30. desember 2004 Vi skal ha en brudepike, søskenbarnet mitt på 6 år. Har begynt å tenke på å kjøpe kjole til henne. Har ikke tenkt å bruke en formue på det... Noen som har tips om hvor jeg kan finne fine kjoler? Trenger ikke være en typisk brudepikekjole...
Aelwyn Skrevet 30. desember 2004 #2 Skrevet 30. desember 2004 Ebay har masse flotte kjoler, helt nedi 60kr, men som i butikk ville kostet 300 eller mer.
TeddyToria Skrevet 30. desember 2004 #3 Skrevet 30. desember 2004 Ebay har masse flotte kjoler' date=' helt nedi 60kr, men som i butikk ville kostet 300 eller mer. [/quote'] Hva er adressen til denne så åpenbart eminente siden da???
Lullu Skrevet 30. desember 2004 #5 Skrevet 30. desember 2004 Anbefaler virkelig kjoler fra Butterfly. Har kjøpt 1 smoking til vår brudesvenn og en brudepikekjole herfra. Har en venninne som handlet 3 smokinger til gutt herfra. Utrolig billig og kjapp levering. Enkelt å bestille og betale. Tenkte også etterhvert å kjøpe penkjole til Vesla herfra. Billige kjoler, og i forskjellige farger og modeller. Brudepikekjoler fra USA
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2004 #6 Skrevet 30. desember 2004 Vet ikke hvor i landet du bor,men på grønnland i oslo har de masse nydelige prinsessekjoler i innvandrerbutikkene. De koster ikke mye.
Gjest Tabby Skrevet 31. desember 2004 #7 Skrevet 31. desember 2004 Hvis du skal kjøpe finner du nok masse fint på de stedene som er nevnt her. Selv valgte vi å leie, og i salongen der jeg fant min kjole hadde de en brudepikekjole som var i samme farge som min. Til og med broderiene hadde samme farge som på min kjole. Og det kostet meg 400 kr, så det var ikke så avskrekkende pris heller.
Pandore Skrevet 31. desember 2004 Forfatter #8 Skrevet 31. desember 2004 Hvordan er størrelsene på kjolene man kjøper fra Butterfly? Er de store eller små i størrelsene? Brudepiken vår er 6, men er liten for alderen...
Lullu Skrevet 2. januar 2005 #9 Skrevet 2. januar 2005 Hvordan er størrelsene på kjolene man kjøper fra Butterfly? Er de store eller små i størrelsene? Brudepiken vår er 6' date=' men er liten for alderen...[/quote'] Til vår brudepike på 5 år, kjøpte vi kjole beregnet på 6-åring. Denne var litt stor. Gikk veldig greit å sy den inn litt på skuldrene. Du kan sikkert ta sjansen på å kjøpe til 5 år dersom du ikke selv eller andre i familien kan sy inn litt dersom behov. Veldig flotte kjoler til en veldig fin pris!
Pandore Skrevet 4. januar 2005 Forfatter #10 Skrevet 4. januar 2005 Hvordan blir det med toll når man bestiller en kjole fra USA?
Olifant Skrevet 4. januar 2005 #11 Skrevet 4. januar 2005 Sjekk om selger kan selge det som gave så slipper du unna avgiftene.
Pandore Skrevet 6. januar 2005 Forfatter #12 Skrevet 6. januar 2005 Noen som har kjøpt kjole fra ebay.com og fått dem til å sende som gave... Er redd for at det kan bli vel dyrt hvis de ikke kan gjøre det... :veldigsur:
Gjest Mari_M Skrevet 6. januar 2005 #13 Skrevet 6. januar 2005 Noen som har kjøpt kjole fra ebay.com og fått dem til å sende som gave... Er redd for at det kan bli vel dyrt hvis de ikke kan gjøre det... :veldigsur: Jeg har kjøpt fra ebay, og det hjelper lite å skrive "gave" utenpå pakken når tollen likevel åpner den og finner faktura inni på verdi over 200 kr (noe som selvsagt jeg opplevde :evil: ) De i tollen er iallfall ikke dumme, og åpner alle pakker som kommer inn. Så lenge det er en ny vare over 200 kr er risikoen stor for at du må betale toll og moms. Ligger det ikke faktura i pakken vil tollen sende deg et brev og kreve kvittering for kjøpet (kontoutskrift etc) og da er du jo like langt. Men det er jo lov å prøve seg
smilepia Skrevet 7. januar 2005 #14 Skrevet 7. januar 2005 De i tollen er iallfall ikke dumme, og åpner alle pakker som kommer inn. Nå er regelverket faktisk slik at det regnes kun som gave dersom pakken sendes fra en privatperson i utlandet. Altså, så lenge esken er merket og sendt fra en bedrift, er det ikke gave jf fortolkningen av norsk lov uansett hva de måtte skrive utenpå. Derfor blir slike pakker åpnet og fortollet. Men jeg mener da at tollen er noe du bare må regne med i prisen når du kjøper varer i utlandet (og ikke har evt venner som kan sende den videre til deg). Ja, tollgrensen i Norge er alt for lav, men jeg gidder i all fall ikke kave for mye for å prøve å lure tollerene som bare gjør jobben sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå