Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stasjonær pc som har begynt å tulle litt. Den kan fungere fint over lang tid, men plutselig får jeg svart skjerm og skjermen (en Benq-et eller annet) sier "No signal detected". Vanligvis har det da fungert å restarte, men nå fikk jeg opp logoen til motherboard (med press f11 eller del for bios osv), men når den da skal laste over til Windows blir skjermen sort med en stor hvit stripe midt på. Etter å restartet et par ganger kom jeg meg inn, men dette lover jo ikke helt bra. Jeg hadde problem med den forrige PCen at den ble overopphetet, men har ikke det problemet her. Viftene fungerer slik de skal. Det kommer ingen spesielle lyder hverken før eller etter det skjer. Det har skjedd mens jeg har spilt, mens jeg bare har surfet, og mens jeg ikke har brukt den (den var bare på uten noen aktive programmer).

Det jeg har gjort:

- sjekket at skjermkabelen er korrekt satt inn

- oppdatert drivere

- sjekket vifter o.l

- startet i sikkerhetsmodus (siden jeg fint kommer meg inn i bios, men ikke windows), men ble ikke klokere av det. Detre fenomenet skjer så sjeldent at da må jeg nesten være i sikkerhetsmodus over flere dager for å se om det skjer igjen.

Har tenkt å bytte skjerm med samboer ei stund for å se om det er den, men jeg tror ikke det er det. Det jeg lurer på å gjøre er å sjekke om skjermkortet rett og slett er løst? Men jeg aner egentlig ikke helt hvordan jeg går fram. Så hadde håpet kanskje noen kjenner til eller har hatt lignende problem og kjenner løsningen. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis skjermkortet var løst ville det sannsynligvis kommet ganske mye piping når du skrur på maskinen. Jeg tipper det er skjermkortet som holder på å ryke, men det er umulig å si uten å prøve seg fram med forskjellige deler. Hvis skjermkortet er separat kan det byttes. Hvis det er innebygget i hovedkortet kan du prøve å bruke et separat i stedet og skru av det innebygde i BIOS.

Anonymkode: eb322...b4c

Skrevet

Prøv å bytte over fra eksternt til internt skjermkort og se om det fungerer fint da (hvis du har).

AnonymBruker
Skrevet

de eneste som kommer til å svare i denne tråden er menn, hehe

Anonymkode: 0092a...9dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...