AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Hverdag med små barn, full jobb og deltidsstudier sliter meg ut. Spesielt i disse tider, har kontet en eksamen, lest til en ny og vært på jobb hver eneste dag. Alenemor annenhver uke, og har jeg de ikke jobber jeg ekstra siden jeg må avspasere litt ifb med samlinger. Uansett; de er 3 og 8 år og den minste tester grenser hele tiden! Slår søster, gjør alt hun ikke får lov til. Vet, hun er en normal tre åring. Snart flytter vi inn i en mindre leilighet også. Lunta min er kort og skuldrene verker hver dag. Kan ikke spise middag med de heller, for den yngste gjør mye galt (slår, kaster mat etc). Må hele tiden passe på. Den eldste pusler mye for seg selv, siden den lille hele tiden er ute etter å provosere. Min innerste tanke er å gi fra meg omsorgen til fedrene  (ja, de har ikke samme far..) fordi jeg er så sykt sliten og en dårlig og mislykket mamma! Hadde overhodet aldri greid å være alenemor 100% per dags dato. Jeg er mye sur om dagen, men gjør så godt jeg kan for å skjule det for de. Kl 20 hver kveld er jeg ødelagt. Skulle bare ønske vi hadde en rolig og harmonisk hverdag..😓 er så glad i de begge to, men hverdagene er lange! Anonymkode: 2b66b...15f
Fjaselina Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Det blir betre. Men kanskje kan du be om å få litt meir pappatid og slik få litt meir tid til studier ei periode?  10
beige Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Uff, ikke godt å føle det slik  har du ingen familie som kan avlaste deg litt av og til? Så du får hentet deg litt inn i mellom slagene. Hvis man er konstant sliten blir jo temperamentet deretter også, og det er ikke bra for barna. 3
Ambador Skrevet 23. mai 2017 #4 Skrevet 23. mai 2017 Dette høres ut som den klassiske fella der man tar på seg for mye, og dårlige valg tvinger seg på. Jeg mener ikke at fedrene ikke kan ta 100% omsorg på en god måte, men her må du faktisk velge mellom omsorg for barna dine og studier. Hva vil du helst? Studier? Eller omsorg for barn? Brutalt men ærlig. Du hadde klart de hver dor seg, men ikke sammen. 9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #5 Skrevet 23. mai 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hverdag med små barn, full jobb og deltidsstudier sliter meg ut. Du har tatt på deg for mye, rett og slett. Hvis du ikke klarer å stå på eksamenene heller må du bare droppe studier eller jobbe mindre. Anonymkode: 7f145...3f3 11
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #6 Skrevet 23. mai 2017 Jeg må si meg litt enig med Ambador over. Du har full jobb, er alene med to barn og tar deltidsstudier. Bare de to første tingene alene er nok til at de fleste kjenner at det kan bli litt slitsomt. Så kommer studiene i tillegg. Jeg er ikke nødvendigvis enig i at du må velge mellom barn og studier, men du bør jo få mer avlastning. Har fedrene noe mulighet til å ha barna mer? Har du noe familie som kan avlaste deg? Har du mulighet til å jobbe redusert? Det er tøft nå mens det står på, men det blir bedre. Du er ikke en dårlig mor, bare sliten. Jeg tror de fleste av oss hadde kjent på det samme om vi var i dine sko. Anonymkode: 02e7e...936 8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #7 Skrevet 23. mai 2017 Jeg har alltid lurt på hvorfor noen jobber livsgnisten ut av seg. Kanskje er jeg heldig, men jeg har virkelig alltid prioritert tid med barna og velge bort jobb og skole når jeg har mulighet. Spesiellt når barna er under skolealder. Anonymkode: 0ccc7...915 11
Gjest GoldenLioness Skrevet 24. mai 2017 #8 Skrevet 24. mai 2017 Om Ts studerer ved siden av så går jeg ut i fra at det på sikt vil stille henne sterkere på arbeidsmarkedet og at det vil utbetale en lønn som vil gi henne mer økonomisk frihet. Det igjen vil j barna nyte godt av. Hva med om fedrene enten har dem mer nå mens studiene pågår evt at du kontakt bv og får litt avlasting dine uker inntil du får hodet over vannet igjen?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #9 Skrevet 24. mai 2017 1 time siden, GoldenLioness skrev: Om Ts studerer ved siden av så går jeg ut i fra at det på sikt vil stille henne sterkere på arbeidsmarkedet og at det vil utbetale en lønn som vil gi henne mer økonomisk frihet. Det igjen vil j barna nyte godt av. Hva med om fedrene enten har dem mer nå mens studiene pågår evt at du kontakt bv og får litt avlasting dine uker inntil du får hodet over vannet igjen? Greia er: fullfører jeg ikke studiet kan jeg bli oppsagt i jobben. Jobber jeg mindre har jeg ikke råd til en dritt! Så jo, jeg må faktisk fullføre. Uten utdanning stiller jeg uansett ikke sterkt på jobbmarkedet og må leve på vikariat.. er ferdig om to år. Barnevern blir jeg nok ikke kontakte, da er det bedre la de være mest hos faren en periode. De blir splittet i tilfelle, er vel mest det jeg har tenkt på. Anonymkode: 2b66b...15f
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #10 Skrevet 24. mai 2017 Regner med at eksamen er rett rundt hjørnet. Heier på deg. Hold ut til etter disse eksamenene og revurder studiene etterpå, ikke nå. Normalt å være pumpa i eksamensperioden. Kanskje fedrene kan ta litt ekstra akkurat nå? Lykke til Anonymkode: 83401...bb7 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #11 Skrevet 24. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med at eksamen er rett rundt hjørnet. Heier på deg. Hold ut til etter disse eksamenene og revurder studiene etterpå, ikke nå. Normalt å være pumpa i eksamensperioden. Kanskje fedrene kan ta litt ekstra akkurat nå? Lykke til Anonymkode: 83401...bb7 Ja, jeg har en på neste mandag..tusen takk:) Anonymkode: 2b66b...15f
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #12 Skrevet 24. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hverdag med små barn, full jobb og deltidsstudier sliter meg ut. Spesielt i disse tider, har kontet en eksamen, lest til en ny og vært på jobb hver eneste dag. Alenemor annenhver uke, og har jeg de ikke jobber jeg ekstra siden jeg må avspasere litt ifb med samlinger. Uansett; de er 3 og 8 år og den minste tester grenser hele tiden! Slår søster, gjør alt hun ikke får lov til. Vet, hun er en normal tre åring. Snart flytter vi inn i en mindre leilighet også. Lunta min er kort og skuldrene verker hver dag. Kan ikke spise middag med de heller, for den yngste gjør mye galt (slår, kaster mat etc). Må hele tiden passe på. Den eldste pusler mye for seg selv, siden den lille hele tiden er ute etter å provosere. Min innerste tanke er å gi fra meg omsorgen til fedrene  (ja, de har ikke samme far..) fordi jeg er så sykt sliten og en dårlig og mislykket mamma! Hadde overhodet aldri greid å være alenemor 100% per dags dato. Jeg er mye sur om dagen, men gjør så godt jeg kan for å skjule det for de. Kl 20 hver kveld er jeg ødelagt. Skulle bare ønske vi hadde en rolig og harmonisk hverdag..😓 er så glad i de begge to, men hverdagene er lange! Anonymkode: 2b66b...15f Bor du i Oslo? Anonymkode: d27c8...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #13 Skrevet 24. mai 2017 Prøv å bruke tiden og energien din mest mulig fornuftig. Meditere, vær tilstede i øyeblikket. Hvis du er sliten og har mye å tenke på yter du dårlig på studiet og hjemme. Pass på å hvile deg nok mellom slagene, og da mener jeg ikke hvile med Facebook, men faktisk å sitte stille uten noe å gjøre, og virkelig slappe av, og klarne tankene. Det høres forferdelig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at du er lei. Håper du finner en god løsning 😃 Anonymkode: c9bc5...ed4 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #14 Skrevet 24. mai 2017 Forferdelige mødre prøver ikke å gjøre så godt de kan med barn, studier og jobb samtidig som de prøver å skjule at de er slitne og sure Anonymkode: 78a87...056 4
kjøttkaker Skrevet 24. mai 2017 #15 Skrevet 24. mai 2017 (endret) Du er tøff, as! Skjønner ikke hvordan noen orker både jobb, studier og barn. Hva med barnevakt? Enten familien, venner eller bekjente? Eller søk om det på finn? Endret 5. juli 2017 av kjøttkaker
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #16 Skrevet 24. mai 2017 Heia deg! Jeg hadde ett barn, jobb og skole i et halvår, og det var kjempeslitsomt. Støtter forslagene over her om barnevakt. Om du f eks kan få en ettermiddag i uka hvor du fullt og helt vier deg til studiene? Anonymkode: 68166...7bb
Polly. Skrevet 24. mai 2017 #17 Skrevet 24. mai 2017 (endret) . Endret 24. mai 2017 av Polly. feilpost
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #18 Skrevet 25. mai 2017 Blir sliten bare av tanken på jobb, studier og småbarn. Har fedrene (eventuelt en av de) mulighet for å ha barna litt ekstra nå i eksamensperioden? Det vil jo være til barnas beste om du klarer studiet og får fortsette i jobben. Anonymkode: 3d244...780 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #19 Skrevet 25. mai 2017 Takk for svar alle💛 Jeg har de siste dagene sovnet kl 20. Har med bøkene på jobb og leser i rolige perioder. Det er vel bare akkurat nå jeg er sliten. Har dessverre ikke familie i min by. Ene faren jobber mye overtid, han andre er student selv. Dessverre ikke mye å hente der! Den dagen jeg står med autorisasjon i hånda og har jobbet fullt og hatt omsorg for barn hele veien, skal jeg være stolt av meg selv! Utdanningen tar jeg for barna sin skyld, sånn at vi får en trygg fremtid! Vil ikke være en mor uten utdanning og jobb. Anonymkode: 2b66b...15f 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #20 Skrevet 25. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle💛 Jeg har de siste dagene sovnet kl 20. Har med bøkene på jobb og leser i rolige perioder. Det er vel bare akkurat nå jeg er sliten. Har dessverre ikke familie i min by. Ene faren jobber mye overtid, han andre er student selv. Dessverre ikke mye å hente der! Den dagen jeg står med autorisasjon i hånda og har jobbet fullt og hatt omsorg for barn hele veien, skal jeg være stolt av meg selv! Utdanningen tar jeg for barna sin skyld, sånn at vi får en trygg fremtid! Vil ikke være en mor uten utdanning og jobb. Anonymkode: 2b66b...15f 9 juni tar jeg ferie fra studiet forresten, til august. Blir fint å bare ha jobben å tenke på. Og ungene såklart. Anonymkode: 2b66b...15f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå