Gå til innhold

Ensom alenemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er ingenting som ødelegger livsgleden mere enn hva ensomheten gjør.  

Jeg har ett barn som ble to år tidligere i år, alltid har jeg vært alene om alt, barnefar har jeg null kontakt med og jeg har heller ingen venner. 

Hver dag er jeg og barnet hjemme (uten om de to dagene i barnehagen, da er jeg alene hjemme), jeg har ingen jobb enda heller, søkt på det meste jeg kommer over men ingen napp. 

Det er så trist og ensomt, jeg ønsker meg venner men alle på samme alder er opptatt med festing når de først har fri i helgene, de har ikke barn enda. 

Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå, tanken har vert å sette gutten i fosterhjem for jeg føler ikke jeg strekker til ettersom jeg er alene om alt. :( 

Anonymkode: ebee2...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, utrolig trist å lese.  Høres ut som du er deprimert og da synes jeg du bør bestille time hos fastlegen så du har noen å snakke med.

Forstår godt at det ikke er tungt å være ensom, men du  er ikke en dårlig mor kun fordi du er alene om alt!  Ja, du har det tungt, men det betyr ikke at du er en dårlig mor!

Jeg vet ikke hvilken alder du er på, men det mange som ikke er noe glad i festing. Så er jo spørsmålet hvordan du skal få venner. Det finnes ofte vennegrupper på facebook i de større byene.  I tillegg er det en egen del på forumet hvor man kan skrive venneannonser. 

Tusen klemmer fra meg. :klem:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære deg.. Dette er så trist å lese.. Jeg vet hvordan ensomhet kjennes ut, det er noe av det værste! Jeg har tidligere vært deprimert pga ensomhet,  og jeg synes det virker som at du er deprimert nå.. Snakk med legen din om hvordan du har det.. Du er IKKE en dårlig mor fordi du er alene!  Hvor i landet bor du? Jeg vil gjerne være din venn ☺ 

Anonymkode: 223fc...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Ensomhet i befolkningen er største utfordringen norsk helsevesen står overfor idag...Det er idag  mange som har en stor sosial omgangskrets,men likevel føler seg nokså ensomme....Det er bedre å ha noen få gode "å ekte venner" fremfor mange overfladiske venner...Å ha aleneansvar for barn idag  kan vera krevjende.og  ikkje greitt om ein  ikkje har bekjente / venner som kan stille opp som avlastning,eller noen å dele omsorgen med....Kanskje kan du ta kontakt m/ familieværnkontoret i kommunen du bor,og legge frem problemet,og kanskje kan de bidra med et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje du kan få nav til å hjelpe deg ut i jobb? Så vondt å lese at du vurderer fosterhjem til ungen din :( Jeg tviler på det gjør ting noe bedre for deg. Hva med å flytte et sted med flere jobbmuligheter? Jeg tror mye hadde løst seg om du hadde kommet deg i jobb.

Anonymkode: 769e0...075

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok ikke manglende venner som er hovedproblemet, det er manglende jobb. 

Anonymkode: 8c790...521

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 24.5.2017 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting som ødelegger livsgleden mere enn hva ensomheten gjør.  

Anonymkode: ebee2...612

'Jeg er veldig enig med deg og opplevd det samme selv, men jeg innså hvordan venner jeg hadde hatt fra starten av. Jeg kan ikke si noe mer enn at det blir bedre, min er syv år nå og det er så deilig. Istedenfor å sende barnet i fosterhjem, så kan du spørre barnevernet om avlastningshjem som gjør at du kan få fri annenhver helg. Du kan også undersøke med frivillighetssentralen, sendt inn annonse i avisen om at du ser etter en bestemor, undersøke om kommunen din har home-start. Røde kors har noe som heter Marte om du bor i Oslo som gjør at du kan treffe flere mennesker i din egen situasjon samtidig som du får muligheten til å komme deg litt ut. 

Anonymkode: a8bae...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...