AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Har vært på intervju nå som har gått bra. Jeg hadde ikke spurt noen referanser på forhånd da jeg har jobbet lenge på samme sted og har kun ferske referanser derfra. Har en tidligere sjef som nå er lengre opp i systemet som jeg spurte om han kunne være referanse, da sa han nei. Dilemmaet er at firmaet jeg har vært på intervju hos ønsker å snakke med 1. person som har vært leder for meg. Jeg har gjort jobben godt. Hva gjør man da for å få en referanse? Kan man få tilbud uten referansesjekk? Anonymkode: 6b6a0...8b9
Måbarefåsiat... Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Vet ikke. Jeg sluttet et sted og begynte å studere. Etter studiene skulle jeg søke jobb og min tidligere sjef kjente meg plutselig ikke godt nok lenger...
mjauritz Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Hvorfor sa han nei? Ga han noe begrunnelse? Hvordan avsluttet det tidligere arbeidsforholdet? Har han en god grunn til å si nei, eller evt gi en dårlig referanse? Har du en skiftleder eller HS eller noe som kanskje kan stille opp?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #4 Skrevet 23. mai 2017 37 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Vet ikke. Jeg sluttet et sted og begynte å studere. Etter studiene skulle jeg søke jobb og min tidligere sjef kjente meg plutselig ikke godt nok lenger... Samme skjedd her. Ba en av de andre som var høyt oppe i systemet om referanse, det gikk fint. Anonymkode: aca90...5a2
Gjest Ingenting2 Skrevet 23. mai 2017 #5 Skrevet 23. mai 2017 Jeg har avslått å stille som referanse flere ganger. Da har det vært fordi jeg har mer negativt enn positivt å si, og jeg lyver ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå