Vilhelstværeanonym Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Hvis jeg tar fag som privatist for å skaffe meg generell studiekompetanse på nett, har jeg da krav på studielån?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Kun hvis de fagene du tar på nett kvalifiserer til støtte fra lånekassen. Det er et minimumskrav om 50% studieprogresjon/studiebelastning for å søke om støtte hos lånekassen. Hvert enkelt fag har en viss prosent studiebelastning, dvs at du trenger å ta opp så og så mange fag som til sammen blir minimum 50% studiebelastning for å søke om støtte. Anonymkode: 933b3...9fa 1
mjauritz Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Nei med mindre du tar det ved en skole (som feks Sonans, NKI, etc) https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/krav-og-vilkar-for-a-fa-stotte/opptak-som-elev-eller-student/ " Dersom du tar fag på egenhånd, uten å være elev eller student ved et lærested, har du ikke rett til støtte. Lånekassen gir ikke støtte til eksamensavgift for privatister."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå