AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Har en 12 år gammel hund som plutselig har begynt å endre adferd. De siste dagene har han gått rundt og passet på den ene pipeleka si som en liten baby. Han legger den forsiktig ned, legger seg ved siden av og passer på, flytter litt på teppet, reiser seg opp, tar med leka, piper og griner om han skulle være uheldig å legge fra seg leka et sted han ikke får tak i den igjen. Og så går han rundt med leka og småpiper for seg selv. Overhode ingen tegn til aggressivitet om vi feks tar leka, så hadde det ikke vært for at vi blir bekymret av en slik adferdsendring så hadde det nesten vært søtt hvordan han holdt på. Hadde det vært en tispe hadde jeg tipper innbilt drektighet, men dette er en hannhund. Vi fikk en baby i hus for to måneder siden. Kan det være en forklaring? Vi har prøvd å la ting være så likt som mulig for hunden, han har feks fortsatt lov til å gå i sofaen og senga. Da passer vi heller godt på baby og har han i egen seng. Hunden er også veldig rolig rundt babyen, og har ikke vist noen tegn til sjalusi eller aggresjon mot baby. Ellers ble han kastrert for tre måneder siden av medisinske årsaker. Burde vi bekymre oss? Er det noe vi burde gjøre? Anonymkode: a0cd5...423
Tabris Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Hvis han stresser en del med leken, så ville jeg fjernet den og sett om det gjorde at han returnerte til normal atferd. (Jeg ville uansett ikke bare tatt den fra ham, selv om han godtar det. Jeg ville enten fjernet leken når han ikke ser det, eller byttet leken i noe annet - gi ham noe godt å spise når du tar leken).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå