Gå til innhold

Jeg irettesatte noen barn som kastet gjenstander på hunden vår i dag, nå kom en mor på døra og kjeftet meg huden full!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort fortalt, vi har en hage med høye hekker rundt og en port i som vi bruke mest om sommeren. For å komme til porten må vi gå bak garasjen. Altså, knapt synelig at det er en hund der.

Jeg stod med middagen da jeg så at hunden sto noen meter fra porten og så da at noen jenter ved porten (kanskje 8-10 år) stod å kastet ting på hunden, så ut som småstein! Hunden løp opp på verandaen og jeg løp ut, og ropte til dem og da løp de.

Jeg så på bakken at det var kongler og klinkekuler. 

Nå kom mammaen til en av jentene på døra og mente jeg overreagerer og barna ble fryktelig redde hunden. Ærlig talt, hadde dette vært mitt barn som gjorde noe slikt og oppsøkte en hund som var helt fredlig i sin egen hage hadde jeg gitt de kjeft selv!

Anonymkode: 18913...7e9

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen foreldre er idioter. De stoler blindt på det barna sier, og syr puter under armene på dem. Ser det ofte i forbindelse med jobb selv (er lærer).  

Anonymkode: 550cb...7f2

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg rolig informert mamma'n om hendelsesforløpet, og bedt henne ta en informasjonsrunde med sin datter.

Anonymkode: cac1b...f94

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

! Mine barn hadde fått så ørene flagret om de hadde kastet noe på et dyr!

Bare bra at de ble skikkelig skremt, de kan jo ikke vite hvilke hunder som er hissige og ikke. De må vite at de ikke skal nærme seg en hund de ikke kjenner!

Neivetduhva, hun nabodama må ta seg en pære! (Men også mulig ungene ikke fortalte henne hele sannheten.. Fikk du forklart noe?)

Anonymkode: 7fa3b...1cf

• Liker 5
Skrevet

Er da vel bare å gi moren grei beskjed om å begynne å oppdra drittungene? 8-10 år er mer enn gammelt nok til å forstå at man ikke skal skade andre, hverken mennesker eller dyr.

• Liker 11
Skrevet

Kaster ting på hunden - sier de blir redd når hunden reagerer. Barn med vanskeligheter eller?

Skjønner det er ubehagelig at hun kjeftet men hadde bare ikke brydd meg. Det var helt riktig at du sa ifra til dem. De smurte sikkert litt tjukt på når de fortalte historien til moren.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort fortalt, vi har en hage med høye hekker rundt og en port i som vi bruke mest om sommeren. For å komme til porten må vi gå bak garasjen. Altså, knapt synelig at det er en hund der.

Jeg stod med middagen da jeg så at hunden sto noen meter fra porten og så da at noen jenter ved porten (kanskje 8-10 år) stod å kastet ting på hunden, så ut som småstein! Hunden løp opp på verandaen og jeg løp ut, og ropte til dem og da løp de.

Nå kom mammaen til en av jentene på døra og mente jeg overreagerer og barna ble fryktelig redde hunden. Ærlig talt, hadde dette vært mitt barn som gjorde noe slikt og oppsøkte en hund som var helt fredlig i sin egen hage hadde jeg gitt de kjeft selv!

Du gjorde det rette. Ta en prat med moren, og fortell hva som skjedde. Å være respektløs mot dyr er ikke greit. Be jentene komme og plukke opp det de kastet på hunden, rydde opp etter seg og unnskylde seg for oppførselen! 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Minlillesky skrev:

Du gjorde det rette. Ta en prat med moren, og fortell hva som skjedde. Å være respektløs mot dyr er ikke greit. Be jentene komme og plukke opp det de kastet på hunden, rydde opp etter seg og unnskylde seg for oppførselen! 

Signerer denne! 

Anonymkode: e7265...401

Skrevet

De ungene hadde fått så ørene hadde flagret om det var min hund! Slikt er IKKE greit! Håper du fikk lekset opp for moren at hun fikk se til h****** å oppdra avkommet sitt!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vær glad det ikke er dine unger og kommer de igjen så ta det opp på video og be de oppføre seg.

Anonymkode: c2e65...216

• Liker 1
Skrevet (endret)

Synes ikke du gjorde noe feil overhodet, TS.

Barn som plager dyr hadde fått varsellampene mine til å blinke, og hadde nok holdt et ekstra godt øye med hunden min fremover også.

Endret av Fireball
Skrivefeil
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan love deg at hvis denne moren hadde oppsøkte meg i mitt hus for å kjefte MEG ut ville hun ha gått hjem med færre tenner.  

Anonymkode: 46fea...b00

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig kvinnelig reaksjon.

Anonymkode: cf792...7ef

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt vanlig kvinnelig reaksjon.

Anonymkode: cf792...7ef

Troll

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var sikkert datteren til henne

Anonymkode: 5eb21...f5e

Skrevet

Ungen var, og  mer enn store nok til å vite at man ikke plager dyr. Hadde kjeftet på min unge, som forøvrig aldri ville ha kommet på noe sånt enda så redd han er hunder - og jeg ville vel fortalt moren hvor oppdragelsen sviktet.

• Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Hadde jeg fått vite at ungen min hadde gjort noe slik så hadde det blitt liv i heimen! Da skulle ungen fått blitt med bortover til eier av hunden, beklaget seg (og ment det!) og ukepengene skulle gått til å kjøpe en unskyldning til hunden i form av noe hunden er glad i! 

Skrevet

Ts er snillere enn meg for jeg ville ha smelt på kjerringa ei ørtæv.

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, man kaster ikke ting på en hund eller et dyr. Dårlig av denne moren, hun kunne ha sagt i fra til barna. Sikkert kjempe godt å få klinkekuler kastet på seg for en forsvarsløs hund. Stram opp ungene deres før de blir enda verre. 

Jeg så en som irettesatte to-tre unger da de drev på med noen fanteri. Folk må få bry seg. Foreldrene tror at barna er feilfrie - det stemmer ikke så ofte dessverre. ;) 

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Raiu skrev:

Kaster ting på hunden - sier de blir redd når hunden reagerer. Barn med vanskeligheter eller?

Skjønner det er ubehagelig at hun kjeftet men hadde bare ikke brydd meg. Det var helt riktig at du sa ifra til dem. De smurte sikkert litt tjukt på når de fortalte historien til moren.

De sa vel neppe det de egentlig hadde gjort. Fælt å si det, men når de oppfører seg sånn er de ikke mye sjarmerende. Jeg har ikke noen tro på at sånne unger blir bedre med årene heller. Tipper de løy til foreldrene og sa at de bare sto å så på hunden og hun trodde vel på det da. :plystre: 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...