AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Skal arrangere 40 årsdag i sommer og satser på hageparty. Ca 30 gjester ( og forhåpentligvis strålende sol fra skyfri himmel 😄). Blir jo endel å ordne i stand på forhånd, som bord, stoler, partytelt, pynt osv. I tillegg får vi overnattingsgjester. Trenger tips til mat som er enkel, men god. Ikke grillmat. Vurderer å lage Tapas, men er redd vi blir stående på kjøkkenet i ett de siste døgnene før festen. Har også vurdert å bestille mat, men det er jo litt kjedelig. Forslag? Erfaringer? Evt forslag til sammensetning av Tapasretter som både er gode, blir ett fullverdig måltid, men som samtidig er overkommelig å tilberede. Anonymkode: 9128f...dce
Gjest Margit Spat Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Spekemat. Det tåler i tillegg bedre å stå framme en stund i litt høye temperaturer enn en del tapasretter gjør. (Pass bare på potetsalaten...)
Måbarefåsiat... Skrevet 23. mai 2017 #4 Skrevet 23. mai 2017 1 minutt siden, Margit Spat skrev: Spekemat. Det tåler i tillegg bedre å stå framme en stund i litt høye temperaturer enn en del tapasretter gjør. (Pass bare på potetsalaten...) Og rømmegrøt. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #5 Skrevet 23. mai 2017 7 minutter siden, Krummelure skrev: Reker og loff. Eller blåskjellsuppe Har vurdert det, men vet at to av gjestene er allergiske og to andre liker ikke sjømat. Kan jo ha det likevel, men litt dumt. 7 minutter siden, Margit Spat skrev: Spekemat. Det tåler i tillegg bedre å stå framme en stund i litt høye temperaturer enn en del tapasretter gjør. (Pass bare på potetsalaten...) 5 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Og rømmegrøt. Supre forslag! Kom gjerne med flere 😀 Anonymkode: 9128f...dce 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #9 Skrevet 23. mai 2017 30 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Og rømmegrøt. og god...æsj. På hagefest? Anonymkode: 40f07...a7f
Måbarefåsiat... Skrevet 23. mai 2017 #10 Skrevet 23. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: og god...æsj. På hagefest? Anonymkode: 40f07...a7f Er du en voksen person som faktisk sier æsj om mat? 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #11 Skrevet 23. mai 2017 11 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Paella. Når TS allerede har fortalt at det er gjester som er allergiske mot skalldyr, så foreslår du paella??! Anonymkode: ea934...3c9 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #12 Skrevet 23. mai 2017 En god kjøttgryte + brød, smør og salat. Anonymkode: 4fae0...902 1
Gjest Margit Spat Skrevet 23. mai 2017 #13 Skrevet 23. mai 2017 3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Er du en voksen person som faktisk sier æsj om mat? Det er ikke meg du siterte, men akkurat rømmegrøt er en av få retter jeg kunne sagt det om selv, og det på tross av at jeg anser meg selv som voksen. Jeg går omtrent i bakken med magekramper bare jeg kjenner lukten. Det er ingen overdrivelse, engang! Men det er et sidespor - TS har sagt at det er et godt forslag, så da får vi håpe at gjestene ikke er laktoseintolerante Sammen med spekemat kan man jo dessuten velge selv, så alle kan bli fornøyd!
Meadow Skrevet 23. mai 2017 #14 Skrevet 23. mai 2017 Jeg tror jeg hadde gått for tradisjonelt koldtbord, og jeg hadde nok bestilt.
Nappetass1 Skrevet 23. mai 2017 #15 Skrevet 23. mai 2017 Noe indisk med naan og raita ved siden av! Enkelt å lage til mange og superduperdigg! Bare pass på styrken slik at de med sarte ganer overlever gildet..
Måbarefåsiat... Skrevet 23. mai 2017 #16 Skrevet 23. mai 2017 3 minutter siden, Margit Spat skrev: Det er ikke meg du siterte, men akkurat rømmegrøt er en av få retter jeg kunne sagt det om selv, og det på tross av at jeg anser meg selv som voksen. Jeg går omtrent i bakken med magekramper bare jeg kjenner lukten. Det er ingen overdrivelse, engang! Men det er et sidespor - TS har sagt at det er et godt forslag, så da får vi håpe at gjestene ikke er laktoseintolerante Sammen med spekemat kan man jo dessuten velge selv, så alle kan bli fornøyd! Det er mat jeg har samme reaksjon på, men jeg sier bare aldri æsj. Det er noe av det verste jeg hører i forb med mat. Nei, alle trenger ikke like alt, men å si æsj er bare så ufint. 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 23. mai 2017 #18 Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når TS allerede har fortalt at det er gjester som er allergiske mot skalldyr, så foreslår du paella??! Anonymkode: ea934...3c9 Går jo an å lage den uten..
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #19 Skrevet 24. mai 2017 Biff straganoff, salat og ris? Anonymkode: 8be73...d33 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #20 Skrevet 24. mai 2017 Nei, nei - ikke gryterett og ris i et 40-årslag om sommeren i hagen! Lag en buffet der mye kan gjøres på forhånd. Sett av et par kvelder til foreberedelser eller ta deg fri dagen før. Lag - for eksempel - pastasalat, krydrede kjøttboller, en fiskesuppe, marinerte kyllingfileter, quinoa/couscos-salat, paier, foccacia, lasagne, krydrede pølser, scampi, paella, asparges, en kake eller to, is og bær (ja, ikke nødvendigvis alt dette da, men et utvalg). Brød og salat lager du samme dagen og varmer opp det som skal varmes. Gøy og godt, og ganske enkelt. Anonymkode: 47b73...89c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå