Gå til innhold

Dåpskakehjelp?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal lage min første marsipankake til min sønns dåp, og har noen spørsmål i den forbindelse. Skal lage sukkerbrød, og fylle med vaniljekrem og jordbærmousse. Vet at jeg bør unngå at disse kommer borti marsipanen på kaka, og tenkte derfor å lage en ytterkant på disse lagene med krem samt dekke hele kaka med dette også før jeg legger på marsipanen.

1. Tenkte at jeg skulle bake selve sukkerbrødet fredag, og fylle og kle den i marsipan på lørdagen. Hvordan bør jeg oppbevare sukkerbrødet fram til lørdagen? Og hvordan bør jeg oppbevare den ferdigtrekte kaka?
  2. Jeg skal lage figurer, blomster og lignende å pynte med. Marsipan eller fondant til dette? De skal vel tørkes før jeg plasserer de på kaka? Når bør jeg lage disse - hvor lang tid trenger de på å tørke? Hvordan tørker jeg de, og hvordan bør de oppbevares før jeg plasserer de på kaka?
  3. Jeg skal farge hvit marsipan. Hvilken type farge anbefaler du å farge med?
  4. Vann eller spiselig lim for å lime figurene på kaka?
  5. Kan jeg eventuelt pynte kaka lørdag? Hvordan bør den da oppbevares til søndag?

Tar gjerne i mot alt av tips og triks da jeg er relativt blank på dette området :)

Anonymkode: 85ddf...ca2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...