AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Hei dere søte, jeg har nå gått ned 4 kg, og er langt fra ferdig. Ønsker å gå ned 9kg til, men over tid. Jeg er veldig glad i sunn, mat og kjøper ikke mye snacks, is, godis osv. Spiser ikke så mye kjøtt heller, og drikker ikke melk. Min utfordring er egentlig den at jeg lever et megasosialt liv i en storby (utlandet) og er ute med venner 4 kvelder i uken, og da er det ofte god mat og/eller alkohol involvert, og jeg syntes det er sååå slitsomt å begrense alt hele tiden. Har dere tips til hvordan man kan begrense kaloriinntaket mest mulig uten å måtte sitte inne alene med spinaten min og farris? PS: Er ikke sånn at jeg er på hardfylla 4 dager i uken altså haha. Kan også bare være middag/lokal bar ol. Går alltid ned i vekt når jeg er hjemme på ferie i Norge, da alkoholen er så sinnsykt dyr og mer typisk å spise hjemme/hjemme hos venner, hvor det er lett å velge sunne matvarer, og jeg vet nøyaktiv hva jeg putter i meg. Anonymkode: 8b835...303
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Tipper at du ikke er den eneste som syns det blir mange kalorier når man går ut. Hva med å være ærlig om det? Kan være flere drikker flere kalorier enn de egentlig har lyst til, bare for å ikke være anderledes Anonymkode: 1bd08...565
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Hei, jeg kjenner til situasjonen fra mitt år i Asia. Gikk opp i vekt på denne tiden, da fort blir mye spise ute og drikke. Jeg fant ut at jeg fikk bare spise lite da vi var sammen alle, og nesten slutte å drikke øl, og faktisk tenke på kalorier da jeg dro ut. Og slutte med disse late night snack, mange av de beste kveldene har endt med en stor gjeng på mcd eller street food folka, men man må dessverre gi opp noe. Hadde samme greie, gikk ned da jeg kom tilbake til Norge. Nordmenn drikker generelt mindre enn andre utenlandsstudenter og lager mer mat hjemme som du sier. Maten er også MYE sunnere enn der jeg var. Hvis situasjonen din er permanent må du nesten bare kutte ned på maten ut, og drikkingen også. Ta smarte valg! Anonymkode: 8b835...303
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #4 Skrevet 23. mai 2017 Hei, TS her. Jeg er jo alltid en person som vil gjøre ting, og ikke den som sier nei til noe. Men ja, vennene mine drikker ikke fordi de føler de må altså, de kommer fra forskjellige kulturer, hvor det er vanligere enn i Norge å drikke ofte. Men ja, situasjonen er for permanent til at jeg ikke kan gjøre noe med den. Har ikke bodd i Norge på mange år, men merker at jeg legger lettere på meg en vennene mine og andre expats. Savner norske matbutikker med lett tilgang på Tine Cottage Cheese, kesam og sukkerfrie produkter! Er trist å måtte forandre livet mitt som jeg elsker og koser meg med, men man kan kanskje ikke ha alt. Kan jo ikke nyte livet, hvis jeg ikke føler meg vell i min egen kropp heller.... Hmm. Noen andre som har tips til hvordan minske kaloriene når man er sosial? Anonymkode: 8b835...303
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #5 Skrevet 23. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, TS her. Jeg er jo alltid en person som vil gjøre ting, og ikke den som sier nei til noe. Men ja, vennene mine drikker ikke fordi de føler de må altså, de kommer fra forskjellige kulturer, hvor det er vanligere enn i Norge å drikke ofte. Men ja, situasjonen er for permanent til at jeg ikke kan gjøre noe med den. Har ikke bodd i Norge på mange år, men merker at jeg legger lettere på meg en vennene mine og andre expats. Savner norske matbutikker med lett tilgang på Tine Cottage Cheese, kesam og sukkerfrie produkter! Er trist å måtte forandre livet mitt som jeg elsker og koser meg med, men man kan kanskje ikke ha alt. Kan jo ikke nyte livet, hvis jeg ikke føler meg vell i min egen kropp heller.... Hmm. Noen andre som har tips til hvordan minske kaloriene når man er sosial? Anonymkode: 8b835...303 Trene mer? Anonymkode: 85785...21a
Lill3My Skrevet 23. mai 2017 #6 Skrevet 23. mai 2017 Kan du bestemme deg på forhånd hvor mye du skal drikke/spise slik at du kan tilpasse dagens andre måltider etter dette sånn at du i sum ikke overskrider energibehovet ditt så veldig? Om du F. Eks vet du skal drikke og spise tilsvarende 1000 kalorier, kan du kanskje kutte litt ned på frokost og lunsj, spise mer grønt for å bli mett osv, slik at kvelden ikke ødelegger fult så mye. Og så kan du kanskje bestemme deg på forhånd for ikke å kjøpe typiske nattmatsløsninger som kebab OL på vei hjem. Ofte er det slike ting som ødelegger mer enn selve drikkingen. Du kan jo forsøke å se d på både de helsemessige og økonomiske fordelene.. D et ingenting i veien med å kose seg, men en trenger ikke å takke ja til alt av kalorier og alkohol fmhver eneste gang
Madamemozella Skrevet 3. juni 2017 #7 Skrevet 3. juni 2017 På 23.5.2017 den 22.02, AnonymBruker skrev: Hei, TS her. Jeg er jo alltid en person som vil gjøre ting, og ikke den som sier nei til noe. Men ja, vennene mine drikker ikke fordi de føler de må altså, de kommer fra forskjellige kulturer, hvor det er vanligere enn i Norge å drikke ofte. Men ja, situasjonen er for permanent til at jeg ikke kan gjøre noe med den. Har ikke bodd i Norge på mange år, men merker at jeg legger lettere på meg en vennene mine og andre expats. Savner norske matbutikker med lett tilgang på Tine Cottage Cheese, kesam og sukkerfrie produkter! Er trist å måtte forandre livet mitt som jeg elsker og koser meg med, men man kan kanskje ikke ha alt. Kan jo ikke nyte livet, hvis jeg ikke føler meg vell i min egen kropp heller.... Hmm. Noen andre som har tips til hvordan minske kaloriene når man er sosial? Anonymkode: 8b835...303 Er du sikker på at du ville blitt noe lykkeligere av å gå å tenke på kalorier og dårlig samvittighet? Ikke alltid gresset er grønnere på den andre siden. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå