AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Jobber innenfor helsesektoren, men vi bruker ikke uniform. Har en ny vikar på jobb som stiller på jobb i nettingtopp (der man ser bh rett igjennom). Eller idag: kort hettegenser der magen vises tydelig. Hun er i tillegg meget overvektig, men det er ikke poenget her. Vi har en viss kleskode, da vi stadig har kontakt med pårørende++. Er dette sjefen sin jobb å si fra om? Anonymkode: 3110b...d79
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Ja, men det er jo klart at du kan si ifra at en ansatt ikke følger kleskoden. Anonymkode: 10ff6...d1e 10
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Ja! Jeg også jobber på samme type sted og det er klare uniformsreglement selv om man bruker privattøy. Hvis man har en genser som er litt tettsittende (en sånn basic genser)skal det være lange ermer. Man kan bruke t-skjorte med vanlige ermer og ingen utringning. Det skal ikke være gjennomsiktig tøy eller type magetopp naturligvis!! Anonymkode: ca4a7...cc6 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #4 Skrevet 23. mai 2017 Klart en ny vikar må opplyses om kleskoden på jobben, hun skal jo jobbe hos dere fremover. Det er jo bare å si ifra. Anonymkode: 4e24a...6c3 9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #5 Skrevet 23. mai 2017 Hvis hun er overvektig og bruker magetopp er det stor fare for at hun er av typen overvektig som går rett i strupen på deg og sier at du er en frekk faen som trakasserer overvektige om du nevner det, selv om magetopp på jobb i helsevesenet hadde vært like åndssvakt uansett vekt..overlat det til sjefen. Anonymkode: 64a5d...c30 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #7 Skrevet 23. mai 2017 For en teit trolletråd. Anonymkode: 0fde0...936
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #8 Skrevet 23. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun er overvektig og bruker magetopp er det stor fare for at hun er av typen overvektig som går rett i strupen på deg og sier at du er en frekk faen som trakasserer overvektige om du nevner det, selv om magetopp på jobb i helsevesenet hadde vært like åndssvakt uansett vekt..overlat det til sjefen. Anonymkode: 64a5d...c30 Redd for det ja. At hun er redd vi sier fra pga vekt. Vil jo ikke tråkke noen på tærne:) Anonymkode: 3110b...d79
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #9 Skrevet 23. mai 2017 1 minutt siden, Forundret.. skrev: Sjefen ser det vel med egne øyne..? Vi sa fra til han når hun stilte på opplæring i fiskenett-trøye. Absolutt ingen på jobb går kledd i gjennomsiktige klær eller bekledning som viser mye hud. Tror verken kolleger eller pårørende/brukere har bedt å få se undertøyet hennes. Men, ingenting skjedde og idag stilte hun opp i magetopp. Anonymkode: 3110b...d79
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #11 Skrevet 23. mai 2017 7 minutter siden, Forundret.. skrev: Sjefen ser det vel med egne øyne..? Du er vel ikke så naiv at du tror at det ikke finnes passive og konfliktskye sjefer? Anonymkode: 10ff6...d1e 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #12 Skrevet 23. mai 2017 Jobber også på et slikt sted. Man gjør vedkommende oppmerksom på at det er noe som heter kleskode og hva den går ut på. enkelt og greit. Overholdes ikke dette kan man ikke jobbe der. Anonymkode: 63856...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #13 Skrevet 23. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en teit trolletråd. Anonymkode: 0fde0...936 Fordi jeg nevnte vekt er dette plutselig en trolletråd? Jeg ønsker ikke se magen bule ut av genseren på mine kolleger, heller ikke undertøyet deres. Om vi er flere ansatte som reagerer, lurer jeg på hva pårørende tenker. Skal man være voksen og jobbe bør man kle seg litt annerledes som en 14 åring på fest. Anonymkode: 3110b...d79 5
Forundret.. Skrevet 23. mai 2017 #14 Skrevet 23. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er vel ikke så naiv at du tror at det ikke finnes passive og konfliktskye sjefer? Anonymkode: 10ff6...d1e Haha, nei. Denne sjefen virker visst ut til å være av det slaget .. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi sa fra til han når hun stilte på opplæring i fiskenett-trøye. Absolutt ingen på jobb går kledd i gjennomsiktige klær eller bekledning som viser mye hud. Tror verken kolleger eller pårørende/brukere har bedt å få se undertøyet hennes. Men, ingenting skjedde og idag stilte hun opp i magetopp. Anonymkode: 3110b...d79
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #15 Skrevet 23. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg nevnte vekt er dette plutselig en trolletråd? Jeg ønsker ikke se magen bule ut av genseren på mine kolleger, heller ikke undertøyet deres. Om vi er flere ansatte som reagerer, lurer jeg på hva pårørende tenker. Skal man være voksen og jobbe bør man kle seg litt annerledes som en 14 åring på fest. Anonymkode: 3110b...d79 Næh..... det var vel ikke vekta jeg tenkte på. Hele problemstillingen virker som tull, og jeg innbiller meg at du og kollegaen din er voksne folk. Sorry, my bad. Du finner nok ut av det. Hva med å ta det opp på et møte hvor alle er til stede, vedder på at du får kudos for å være "modig". Anonymkode: 0fde0...936
Arabella Skrevet 23. mai 2017 #16 Skrevet 23. mai 2017 Har dere en tillitsvalgt, kan denne snakke med vedkommende.
Minlillesky Skrevet 23. mai 2017 #17 Skrevet 23. mai 2017 Få flere ansatte til å klage til sjefen om dette Sjefen må uansett før eller siden ta tak i dette. Man skal ha respekt for folk man jobber rundt, og kle seg deretter. Å kle seg sånn hun gjør, kan hun gjøre på fritiden 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #18 Skrevet 23. mai 2017 Akk, jobber i en bygning som minner om et drivhus! Minimum en gang hver sommer går ventilasjonen til helvete, og vi har en kleskode om å dekke for skuldre og knær fordi ledelsen kan finne på å ha omvisning for sine besøk en sjelden gang. Da er det en sur mail å få om de ser litt lår på kontoret... Anonymkode: a70c7...945
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #19 Skrevet 23. mai 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber innenfor helsesektoren, men vi bruker ikke uniform. Har en ny vikar på jobb som stiller på jobb i nettingtopp (der man ser bh rett igjennom). Eller idag: kort hettegenser der magen vises tydelig. Hun er i tillegg meget overvektig, men det er ikke poenget her. Vi har en viss kleskode, da vi stadig har kontakt med pårørende++. Er dette sjefen sin jobb å si fra om? Anonymkode: 3110b...d79 Hvorfor skriver du det da? Anonymkode: f424e...418 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #20 Skrevet 23. mai 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akk, jobber i en bygning som minner om et drivhus! Minimum en gang hver sommer går ventilasjonen til helvete, og vi har en kleskode om å dekke for skuldre og knær fordi ledelsen kan finne på å ha omvisning for sine besøk en sjelden gang. Da er det en sur mail å få om de ser litt lår på kontoret... Anonymkode: a70c7...945 Egentlig forståelig. Men her er det 6+😊 ikke akkurat sommertemperatur.. Anonymkode: 3110b...d79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå