Gå til innhold

Hvilken pizza "brukte man" på pizza på 90-tallet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg savner barndommens hjemmelaga pizza. Men ostene synes jeg er så merkelige. De jeg bruker.

Har prøvd synnøve, tine og jarlsberg. Og en fra Sverige. De er ok! Men blir ikke det jeg er ute etter.

En rik, men samtidig mild smak. Har osten forandret seg? Eller er det Norvegia jeg bør gå for? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde helt vanlig pizza på pizzaen

Anonymkode: fd208...47b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal vi vite hva slags ost som ble brukt på hjemmelaget pizza i ditt hjem? 

Anonymkode: fcb61...bb5

• Liker 5
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

.....

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Simbyxor skrev:

Jeg savner barndommens hjemmelaga pizza. Men ostene synes jeg er så merkelige. De jeg bruker.

Har prøvd synnøve, tine og jarlsberg. Og en fra Sverige. De er ok! Men blir ikke det jeg er ute etter.

En rik, men samtidig mild smak. Har osten forandret seg? Eller er det Norvegia jeg bør gå for? 

Synnøve ost er nyere ost og fabrikant. Jarlsberg var dyr og lukseriøs ost den ble neppe brukt på pizza. Da står du tilbake med folkeosten Tine Norvegia. 

Anonymkode: a5d96...d40

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte vel ikke revet ost da, det ble vel bare skjert i skiver og lagt på pizzaen. Og da Norvegia.

Anonymkode: c39e1...c3e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da hundre forskjellige oster. Ingen her kan da vite hvilken som ble brukt hjemme hos dere. 

Anonymkode: 53bdf...62b

AnonymBruker
Skrevet

Kjøttdeig, pølsebiter, mais, løk, paprika og Toro pizzafyll. Norwegia og oregano eller gastromat på toppen😊

Også spiste vi den med thousand Island dressing. Nå ble jeg sulten😬

Anonymkode: 4a2f3...828

AnonymBruker
Skrevet

I barndommen var det mye snakk om gouda/gauda eller hva det var. Min farmor sa alltid goudaost om all hvitost, kan det være den?

Anonymkode: 1b97b...9da

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I barndommen var det mye snakk om gouda/gauda eller hva det var. Min farmor sa alltid goudaost om all hvitost, kan det være den?

Så pinlig - Norvegia ER visst gouda! Glad jeg kan være anonym.

Men eh.. kanskje prøve en annen gouda da..?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så pinlig - Norvegia ER visst gouda! Glad jeg kan være anonym.

Men eh.. kanskje prøve en annen gouda da..?

Norvegia er da vel ikke gouda...?

Anonymkode: 991dd...3e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jarlsberg er Tine, så jeg regner med at du har prøvd Norvegia, Jarlsberg og Synnøve Gulost. Mozzarella er veldig vanlig på pizza, men du kan også prøve cheddar. Mozzarella kan med fordel brukes i kombinasjon med en rimeligere ost som Norvegia eller Gulost.

Anonymkode: 0ac2d...c31

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Norvegia er da vel ikke gouda...?

Anonymkode: 991dd...3e2

Norvegia er merkenavnet Tine bruker på sin gaudaost. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Norvegia

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Simbyxor skrev:

Har du prøvd 'Vellagret Norvegia' ?? Den kan jo muligens være et alternativ?? Og mozarella er jo heller ikke så værst :P syns jeg..

Skrevet
13 minutter siden, Tyrk40 skrev:

Har du prøvd 'Vellagret Norvegia' ?? Den kan jo muligens være et alternativ?? Og mozarella er jo heller ikke så værst :P syns jeg..

Ja, du, den kan jeg prøve :) Men den smaker ikke som jarlsberg eller? (Er ikke så glad i den skjønner du, synes den har en merkelig litt... muggaktig? Smak)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal vi vite hva slags ost som ble brukt på hjemmelaget pizza i ditt hjem? 

Anonymkode: fcb61...bb5

Siden du ikke forstod spørsmålet, så kan jeg hjelpe deg litt: 

"

En rik, men samtidig mild smak. Har osten forandret seg? Eller er det Norvegia jeg bør gå for? "

Skjønte du det nå, eller? Ikke? 

Skrevet

jeg hadde helt vanlig pizza på pizzaen

Anonymkode: fd208...47b

JA, SORRY.. så den blemma.. flaut ;)

Unnskylder meg med at jeg ikke hadde spist noe hihi

Skrevet

Synnøve ost er nyere ost og fabrikant. Jarlsberg var dyr og lukseriøs ost den ble neppe brukt på pizza. Da står du tilbake med folkeosten Tine Norvegia. 

Anonymkode: a5d96...d40

Jah, må værra den da! 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste utenfor Norge bruker jo mozzarella på pizzaen sin.  

Anonymkode: 7276f...edc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...