AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Saken: Jeg har fått et tilbud om en jobb. Jeg har søkt en anna jobb som jeg egentlig heller vil ha, hvis de vil ha meg. Prosessen hos drømmejobben har vert veldig langsom inntil nå, og jeg venter nå på at de skal arrangere intervju nummer 2. Jeg har tenkt å skrive til dem, og på en respektfull måte spør hvor de er i prosessen og nevne at jeg har fått et annet tilbud. Spørsmålet er så om jeg skal si hvor jeg har fått et tilbud. Selskapet er et av verdens mest kjente, og det er ikke lett å få jobb der. (Ikke ment som selvskryt, men tenker at det kan sette meg i et godt lys hos arbeidsgiver nummer 2.) Tanker? Anonymkode: a3c6d...c59
Minlillesky Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Jeg hadde sagt i fra om jobbtilbudet. De fleste synes det er attraktivt med kandidater med flere jobbtilbud Men det kan og være en risiko å gjøre dette. Jeg hadde ikke ventet ihvertfall, jeg hadde tatt imot jobben jeg hadde fått tilbud om. Det kan ta lang tid før intervju nr 2 kommer. Ta å ring dem, og hør hvor i prosessen de er hen og forklar at du har et jobbtilbud i bakhånd Kanskje de kommer raskere igang? Vet om en som sa i fra at han hadde fått annet jobbtilbud. Det syntes de var attraktivt, og de ansatte han raskt
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #4 Skrevet 23. mai 2017 3 timer siden, Minlillesky skrev: Jeg hadde sagt i fra om jobbtilbudet. De fleste synes det er attraktivt med kandidater med flere jobbtilbud Men det kan og være en risiko å gjøre dette. Jeg hadde ikke ventet ihvertfall, jeg hadde tatt imot jobben jeg hadde fått tilbud om. Det kan ta lang tid før intervju nr 2 kommer. Ta å ring dem, og hør hvor i prosessen de er hen og forklar at du har et jobbtilbud i bakhånd Kanskje de kommer raskere igang? Vet om en som sa i fra at han hadde fått annet jobbtilbud. Det syntes de var attraktivt, og de ansatte han raskt Takk for input!:) Jeg kommer til å ringe eller skrive en mail i morgen. Er stadig litt usikker på om jeg skal nevne navn på arbeidsgiver nr 1 til arbeidsgiver nr 2.. Kult med han du kjenner! Håper på samme historie for meg!:) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken bransje? Anonymkode: 855c8...0d8 Ene er olje, andre er media. Anonymkode: a3c6d...c59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå