Gå til innhold

R.I.P. Kjendiser som nylig har gått bort

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Tabris skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er vondt, selv om det er eldre mennesker. 

Helt greit det, for meg er det livets gang, sorg ja for mennesker som står meg nært, helter innenfor musikk, fotball, litteratur og kultur ? I beste fall nostalgisk. Og det er veldig mange videre som nå står foran livets slutt. De som var 20 år eldre en oss på 1980 tallet går nå mot livets slutt. Og når de er ferdige og gått inn i evigheten ? Da er det vår tur som neste ut :)  Det er en salme som alltid gir meg frysninger på ryggen. Deilig er jorden og verset som sier omtrent følgende "slekt skal følge slekters gang" Og det er akkurat det som skjer. Og de siste 10 årene så har jeg reflektert over det, ikke lenge til før jeg er en av de som blir eldst i generasjonene og skal vandre den gangen der også.

Endret av TomKrus
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
TomKrus skrev (5 minutter siden):

Eldre mennesker som har levd et langt og hardt liv, det er ikke vondt ! Det er livets realitet. Nostalgisk kanskje ja, men "vondt" når mennesker dør som eldre godt oppe i årene ? Det er jo faktisk ikke det. Så kunne de sikkert levd 10 år til med en livsstil som tilsa det, men det var valg de selv tok, og har nok levd berikende liv slik de ønsket det selv. Så nei ikke vondt i det hele tatt. Når man bikke 70 år kan alt skje på helsefronten, spesielt når man har gitt faen i å leve et noenlunde sundt liv. 

Det er jo vondt å miste noen uansett om de er hundre år gamle, uansett om det er "logisk" om de dør, og uansett om de ikke har tatt fantastisk vare på seg selv. Vi er ikke roboter heller.

Eller noen er kanskje det også, begynner å lure på KG noen ganger.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Maia70 skrev (1 minutt siden):

Det er jo vondt å miste noen uansett om de er hundre år gamle, uansett om det er "logisk" om de dør, og uansett om de ikke har tatt fantastisk vare på seg selv. Vi er ikke roboter heller.

Eller noen er kanskje det også, begynner å lure på KG noen ganger.

Ja helt klart bland nære slektninger ! Men ikke på "helter" som vi ikke har annet forhold til en at det var noe vi så opp til eller var en del av vår ungdom og voksen alder. Nostalgisk ja, men ikke i nærheten av den sorgen man føler ovenfor familie som går bort uansett alder. Litt lettere å akseptere når man er gammel jo, for da er det et langt levd liv bak en inntreden i evigheten, men uansett nære slektninger man er glade i blir ikke sorgen mindre av den grunn. 

• Liker 2
Skrevet
TomKrus skrev (15 minutter siden):

Helt greit det, for meg er det livets gang, sorg ja for mennesker som står meg nært, helter innenfor musikk, fotball, litteratur og kultur ? I beste fall nostalgisk. Og det er veldig mange videre som nå står foran livets slutt. De som var 20 år eldre en oss på 1980 tallet går nå mot livets slutt. Og når de er ferdige og gått inn i evigheten ? Da er det vår tur som neste ut :)  Det er en salme som alltid gir meg frysninger på ryggen. Deilig er jorden og verset som sier omtrent følgende "slekt skal følge slekters gang" Og det er akkurat det som skjer. Og de siste 10 årene så har jeg reflektert over det, ikke lenge til før jeg er en av de som blir eldst i generasjonene og skal vandre den gangen der også.

Ja, det er livets gang. Og livets gang kan noen ganger gjøre vondt. :) 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er vondt å se at de største stjernene og våre kjære kjendiser går bort, de blir heltene dine, og man føler at de er litt " sine " selv om hele verden vet hvem de er. Uansett om det er familiemedlemmer som står deg nær eller kjendiser som går bort, så vil jeg si at det uansett gjør vondt. Alder spiller ingen rolle. Det er vondt og det er rart - fordi den personen alltid har vært der ❤️

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)
Tough cookie skrev (1 time siden):

Jeg husker at jeg oppdaget Ozzy som 11-12 åring, da han bet hodet av en flaggermus på scenen, på en konsert jeg så på tv.

I 2012 spilte Black Sabbath på Koengen i Bergen, og da var jeg litt for full og ble stående helt fremme ved scenen og våknet opp dagen etter med tinnitus fra en annen verden, kvalm og svimmel.

Måtte oppsøke legevakten og kom til en lege som sa at Black Sabbath var kjent for å spille høyest på stadion konserter og at det ikke var lurt å stå helt fremme foran høyttalerne uten hørselsvern.

Grunnen til at jeg var dårlig i hodet, var at krystaller i det indre øret hadde trolig flyttet på seg pga den høye lyden/diskant eller bass (husker ikke helt hva som var hva), men hvis det var ett band som det var verdt å bli dårlig for, så var det Black Sabbath sa legen og viste meg en tatovering av Ozzy på overarmen😆

Da snakker vi en bra konsertopplevelse, sikkert verdt en tur på legevakten. Håper du ble bra igjen? Da snakker vi en bra og kul lege også, vil jeg tro 😎 Veldig stilig opplevelse, heldig! ❤️

Endret av MegJa
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)
TomKrus skrev (1 time siden):

Du er en sånn type som ikke blir trist når hunden din dør fordi den er gammel?

Du kunne ha sagt at det ikke er en tragedie når eldre mennesker dør. Men å si at det aldri er trist når eldre dør, er hjerterått. Du kommer antakelig til å få sjokk over nordmenn den dagen Kongen dør.

Endret av Guppy88
  • Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet

RIP Ozzy.

Fikk gleden av å se ham live to ganger. Én gang med sitt solo-band, og én gang med Black Sabbath.

Av alle artister som har dødd mens jeg har vært i livet, er nok dette den største. De nærmest definerte en sjanger.

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet
MegJa skrev (12 timer siden):

Da snakker vi en bra konsertopplevelse, sikkert verdt en tur på legevakten. Håper du ble bra igjen? Da snakker vi en bra og kul lege også, vil jeg tro 😎 Veldig stilig opplevelse, heldig! ❤️

Har blitt mer lydsensitiv etter BS konserten, og skal jeg på konsert må jeg stå lengst bak med ørepropper eller droppe konserten og heller høre den fra litt avstand....

• Hjerte 4
Skrevet

Glad jeg fikk oppleve han live i Spektrum ♥️Rip

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hulk Hogan har parkert tøflene :rose:. Døde 71 år gammel 💔 

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Tradegy skrev (13 minutter siden):

Hulk Hogan har parkert tøflene :rose:. Døde 71 år gammel 💔 

Oj 😨

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er det ikke litt spesielt at ikke en eneste artikkel nevner HVOR Ingvar Ambjørnsen døde? I Oslo, Tønsberg, Larvik eller et annet sted?

• Liker 1
Skrevet
upa skrev (24 minutter siden):

Er det ikke litt spesielt at ikke en eneste artikkel nevner HVOR Ingvar Ambjørnsen døde? I Oslo, Tønsberg, Larvik eller et annet sted?

Spiller det noen rolle? Han flyttet fra Tyskland til et privat sykehjem i Norge. Han hadde håp om å kunne flytte til leiligheten sin i Larvik eller Tønsberg etter oppholdet på sykehjem, men sånn gikk det ikke ❤️

• Hjerte 2
Skrevet
upa skrev (27 minutter siden):

Det har vi vel ikke noe med å gjøre, hvis familien hadde ønsket at pressen skulle vite det så hadde de fortalt.

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Ser bare ingen rasjonell grunn for hemmeligholdelse, hvis det faktisk er hemmeligholdelse vi snakker om her.

Endret av upa
  • Nyttig 1
Skrevet

Litt må en få ha for seg selv syns jeg, om en vil det. 

• Liker 3
Skrevet
upa skrev (18 timer siden):

Ser bare ingen rasjonell grunn for hemmeligholdelse, hvis det faktisk er hemmeligholdelse vi snakker om her.

Jeg tror ikke det er at de holder det hemmelig, jeg leste en gang hvor det var han skulle (navnet på sykehjemmet). Men nå husker jeg det ikke og husker ikke hvor jeg leste det heller.  Jeg mener fremdeles at det ikke har noen betydning.

• Liker 2
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (12 timer siden):

Litt må en få ha for seg selv syns jeg, om en vil det. 

Enig. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...