Gå til innhold

R.I.P. Kjendiser som nylig har gått bort

NordicViking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trist med Gene Hackman (og kone og hund), selv om 95 er en respektabel alder. Dog rart at de som er 95 nå er født i 1930. Vi kan jo nevne Clint Eastwood, Robert Duvall og Dominic Chianese (fra Sopranos) som alle er født i 30/31 og fremdeles lever. La oss sette pris på dem mens vi har dem, det er jo trolig ikke lenge til de heller går bort.

Jeg har flere Gene Hackman-filmer, så må se noen til ære for han. Unforgiven, Hoosiers, Watt Earp, Mississippi i flammer etc.

Endret av Nowayback
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nowayback skrev (21 minutter siden):

Trist med Gene Hackman (og kone og hund), selv om 95 er en respektabel alder. Dog rart at de som er 95 nå er født i 1930. Vi kan jo nevne Clint Eastwood, Robert Duvall og Dominic Chianese (fra Sopranos) som alle er født i 30/31 og fremdeles lever. La oss sette pris på dem mens vi har dem, det er jo trolig ikke lenge til de heller går bort.

Jeg har flere Gene Hackman-filmer, så må se noen til ære for han. Unforgiven, Hoosiers, Watt Earp, Mississippi i flammer etc.

Sett den hvor han spiller en dødsdømt fange? Og så prøver en ung Chris o Donnell å redde han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (21 minutter siden):

Sett den hvor han spiller en dødsdømt fange? Og så prøver en ung Chris o Donnell å redde han.

Nei, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nowayback skrev (2 timer siden):

Er han med i Hjemme Alene 1 den svarthvitt  filmen som Kevin ser på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (13 minutter siden):

Er han med i Hjemme Alene 1 den svarthvitt  filmen som Kevin ser på?

Det tror jeg ikke.

Hvis du tenker på han her, heter han Ralph Wesley Foody.

Kentucky history - Ralph Foody was born November 13, 1928 in Chicago  Illinois. He has several screen credits from the 1980s, but is probably  best known for portraying 1930s mobster Johnny in

Endret av Nowayback
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boris Spasskij er død, 88 år gammel:

https://www.nrk.no/sport/tidligere-vm-mester-boris-spasskij-har-gatt-bort-1.17319560

Selv om han var verdensmester i sin tid (1969-72), er han nok mest kjent for å ha tapt den legendariske kampen om verdensmestertittelen mot Bobby Fischer i Reykjavík i 1972, som gjorde sjakk til en storpolitisk duell mellom øst og vest som fylte avisforsidene verden over.

Nå er begge to døde - Fischer gikk bort i 2008, og en epoke har gått i graven.

Kan ærlig talt ikke si at jeg savner ham, men jeg skulle ha gitt mye for å få låne en tidsmaskin, og tatt turen til 1972; til tross for kald krig, var verden et bedre sted å leve i da enn i 2025.

phpkupApz.jpeg

sjakk-1972.thumb.jpg.eeb20d236eaf1431d8511a84d3f1ae67.jpg

Endret av - Brian
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...