AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Hva tror dere? Det har vært vanskelig for meg å vinne frem ved vanlig søknadsprosess, egentlig var det ikke noe galt med meg som søker som sådan, jeg er flink til å jobbe og liker å jobbe gjør mitt beste. Jeg har hatt hele 4 praksisplasser. Alle med ingen løfte om jobb etter endt periode, gikk utsatt praksistid på samtlige. På 2 jobber var det helt utelukket med stilling, noe jeg visste fra starten, men jeg tenkte det var bedre enn ingenting. Den andre jobben sluttet jeg i fordi det ikke var noe for meg. Den fjerde førte til jobb i noen måneder og uten at det var noe annen grunn til at jeg "mistet" den enn at jeg var overflødig, de hadde allerede flere i bedriften som hadde vært der i 5-10 år. Spørsmålet mitt er at, om jeg kommer til jobb intervju og blir utsatt for spørsmål om tidligere arbeidsforhold, vil de jo lure på hvorfor jeg har så kortvarige opphold. Jeg føler bare å nevne NAV er å gjøre sjansene mine for å få jobben små. Dersom arbeidsgiver skjønner at fllere av mine jobber har vært praksisplasser uten at jeg fikk videre tilbud, vil de bli skeptiske med en gang? Jeg er en helt normal pålitelig arbeidstaker... Anonymkode: 9dd07...3a2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Det kommer an på hvilke typer jobber du søker og om du har fått god referanse fra de fire stedene du har vært. De fleste skjønner systemet med utplassering via NAV, så jeg tror ikke det er noe problem å si at bedriften ikke hadde behov for deg etter den perioden du var i praksis der. Mange vet nok også at disse praksisbedriftene sjelden har til hensikt å ansette de som kommer fra NAV. De ser bare gratis arbeidskraft og "ja takk" så lenge de ser behov for en ekstra person. Anonymkode: 0ac59...162 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå