AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Jeg mistet min faste jobb i årsskiftet 14/15. Oppsagt. De har tatt meg inn når det har vært mye å gjøre. Innimellom blir det dagpenger. Så fikk jeg et lengre vikariat mai 15 hos en annen arbeidgiver. Kombinerte de to stillinger en stund. Fra sept 15 til mai 16 var det hver dag. De er veldig fornøyd,og jeg vil være der om det blir noe fast. Etter mai 16 har jeg vært der innimellom. Fra des 16 ble det dagpenger pga lite ordretilgang. Så ble det jobb igjen mars 17,hvor jeg var til 10 mai. Nå er det dagpenger igjen. Nå fikk de en stor ordretilgang som vil vare et år. Bedriften står jo fritt til å ansette hvem de vil. Jeg søkte. Har den kunnskapen og papirer som skal til. Personalsjefen ender opp med å ansette sin egen svigerinne som også er arbeidsledig. Hun har aldri vært i bedriften før. Som midlertidig ansatt har du ikke en drit du skulle sagt.Hun har ikke mer erfaring,enn oss andre. I går ringte hun personalsjefen og spurte om jeg kunne steppe inn for 14 dager pga sykmeld hos en annen. Var så skuffet at jeg sa nei. Trodde faktisk at de måtte forplikte seg litt. Meningen er vel med denne ordningen at flere kommer i jobb. En ordning som ikke ender i fast jobb hos noen. Flere enn meg som opplever dette? Anonymkode: 0af6e...264 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Dette var en av de tingene det ble advart mot når ordningen ble innført. Det ser ut til at det ikke ganger den ansatte, men arbeidsgiver. Stabilitet for de ansatte er ikke akkurat hva denne ordningen fører til. Anonymkode: 0e79a...505 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Nepotisme er en form for korrupsjon, det bør være forbudt å gi fordeler til familiemedlemmer og venner og venners venner. Anonymkode: f1164...dba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå