AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Jeg har nylig begynt å få en interesse innen styrketrening, men kan dessverre veldig lite om dette. Har dere noen gode tips og triks å komme med til en nybegynner? Anonymkode: 0fd22...b3c
penny_ Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/
fitlife Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Treningsform.no, Bodybuilding.com, t-Nation.com, YouTube. Planlegg økter skriftlig og ha god struktur med klar inndeling i oppvarming, hoveddel og avslutning. I oppvarming kan du gjøre mobilitet og aktivering, og i hoveddelen bør alltid førsteprioritet være teknikk fremfor kilo på stanga, selv om målet er styrke. Dette for å unngå skader. Trener du med feil teknikk VIL du skade deg så sørg for at du har riktig teknikk og tren på dette. I hoveddelen kan det være greit å dele inn etter baseøvelser først og isolasjon/apparater etterpå hvis du skal gjøre dette. Finn gjerne et treningsprogram, feks RYP, Starting strength eller 5x5. Finn ut hva og hvordan du liker å trene og fortsett med det. Jeg liker også å kontrollere fremgang ved å logge treningsøkter. På den måten ved jeg akkurat hvor mye jeg må løfte neste gang for å bli bedre. Styrketrening er tross alt ganske enkelt: løft tunge vekter til du kan løfte tyngre vekter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå