Gå til innhold

Hva er greia med overdådige brudekjoler/prinsessestil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, lurer på det?

I alle tråder om "din drømmekjole" så er det ofte folk som ville giftet seg i typisk stroppeløs kjole, med stort tyllskjørt, gjerne masse blonder, strass-påheng, knyting i ryggen, you name it. Overdådig.

Klarer ikke helt å forstå smaken.. Spesielt blant nordmenn som kler seg lite glorete ellers, men stort sett traver rundt i jeans og anorakk. Men det er kanskje nettopp derfor, for å leve én dag som glamdiva..? Klarer likevel ikke forstå det helt, at en 14-åring drømmer om prinsessekjole er forståelig, men at en voksen dame på 30 føler at masse tyll og strass er en naturlig stil på bryllupsdagen.. Nei :P 

Hva synes du om prinsesseaktige kjoler, og har du en drøm om å gifte deg i sånn type kjole?

10101790-1.jpg

Maggie-Sottero-Bridal-Gown-Style-V7145-S

Anonymkode: 204b9...756

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en slik poffekjole på meg på skoleballet i 10 klasse. Skal ALDRI ha på meg en slik kjole igjen, var kjempe tungt og ubehagelig. 

Personlig syns jeg derfor ikke noe om slike brudekjoler.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha denne, jeg syns ikke den ser overdådig ut. Det er ikke så mye tant og fjas på den og det var det jeg var ute etter.   Elsker askepottkjoler og jeg elsker tyll.  Det er svært få prinsesser som gifter seg i ballgownkjoler så jeg ser ikke hvorfor slike kjoler har et prinsessestempel. 

Ball Gown Strapless Appliqued Beaded Zipper Back Tulle Chapel Train Wedding Dresses

Anonymkode: bcf1c...68f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enkle, hvite kjoler har er jo hverdags i paradise hotel. Så litt må man jo dra på. 

Gjør seg litt bedre på bilder også. 

Anonymkode: c2f78...f5d

• Liker 1
Skrevet

Man har forskjellig smak. Jeg syns mange av dem er pene. Men personlig er jeg for lav for at en slik kjole hadde kledd meg.

Skrevet
3 minutter siden, Elliespelli skrev:

Man har forskjellig smak. Jeg syns mange av dem er pene. Men personlig er jeg for lav for at en slik kjole hadde kledd meg.

Med tanke på hvor langt skjørtet er på dem der tror jeg glatt du kunne hatt på deg stylter under om det skulle være :P

Skrevet
Akkurat nå, Emmelise skrev:

Med tanke på hvor langt skjørtet er på dem der tror jeg glatt du kunne hatt på deg stylter under om det skulle være :P

Da tror heller jeg heller at jeg velger en kjole som passer min kropp bedre. Men jeg syns mange ser pene ut i sånne store og fluffy kjoler, men de er ikke for meg.

Gjest Cicero
Skrevet

Det er vel litt det at bryllupet skal være noe helt spesielt, skjønner godt at folk vil ha litt overdådige kjoler da jeg :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig med deg! Og jeg har kommentert det i flere tråder her på forumet, så nå tenker sikkert flere hvorfor hun oppretter enda en tråd, så vil presisere at det ikke er meg, og ja vi er flere som ikke liker sånne kjoler. Tror jeg hadde fått klaus i en sånn kjole og stroppeløst passer ikke meg (og mange andre). Men samtidig skal alle få lov til å ha sin drømmekjole i sitt bryllup uten å gå på kompromiss med andre. Så håpee jeg bare de som velger slike kjoler gjør det for sin egen del og ikke fordi "alle andre" bruker dem ogaå.

Anonymkode: d425e...61f

• Liker 4
Skrevet (endret)

Mye av det er nok prinsessekomplekser som blir sådd allerede fra babystadiet av mødre. Noen rister dette av seg, andre ikke og ender opp med å bære dette med seg resten av livet. Da slår det ut max når de skal planlegge bryllup.

Det er svært SVÆRT få kvinner som kler den typen kjole som TS henviser til. KG hadde i sin tid et brudebildegalleri som måtte legges ned pga. nedsettende kommentarer for Gud hjelpes meg som enkelte så ut (nei, jeg komm. aldri der) men jeg husker feilene "prinsessebrudene" gikk i.

Svære overarmer i ermeløse kjoler med mye slapp hud, cellulitter og fett

Store bryster uten tilstrekkelig støtte

Valger på ryggen pga. for liten kjole

Hjemmefikset hår & makeup, mye blank hud, utflytende leppestift og kladdete mascara, ansikshår, dårlig oppsatt hår

Brudesalongene i Norge gjør ofte en rævva jobb. 

Endret av Antoinette
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha denne, jeg syns ikke den ser overdådig ut. Det er ikke så mye tant og fjas på den og det var det jeg var ute etter.   Elsker askepottkjoler og jeg elsker tyll.  Det er svært få prinsesser som gifter seg i ballgownkjoler så jeg ser ikke hvorfor slike kjoler har et prinsessestempel. 

Ball Gown Strapless Appliqued Beaded Zipper Back Tulle Chapel Train Wedding Dresses

Tror nok heller prinsessestempelet kommer fra Disneyprinsessene, som Askepott og Snehvit, fremfor våre ekte prinsesser. For nei, det er ikke typiske kjoler for de ekte prinsessene

Anonymkode: 6fd90...b7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes prinsessekjoler er nydelige, men ikke stroppeløst. Folk må få gå med det de liker best, jeg skjønner ikke greia med å "ikke skjønne greia" med at folk rett og slett har forskjellig smak :) 

Anonymkode: a692b...0e3

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg synes forsåvidt slike kjoler er fine, men jeg ville aldri valgt noe tilsvarende selv. Både fordi det ikke er min stil og fordi jeg med mine 163 cm ville sett ut som jeg var i ferd med å bli svelget av en marshmallow. 

Selv giftet jeg meg i en kort og enkel kjole. Helt perfekt for meg. 

Endret av Nori
Gjest Belle âme
Skrevet

Dei var superpene😍

Kunne lett gifte meg i dei kjolene, om eg hadde vore minst 15 cm høgare :P 

Skrevet

Ta helt av når man har sjansen. Den kommer ikke så ofte. Skjønner godt at man har lyst til det. 

Jeg skal ikke ha sånn, fordi jeg er 40 og altfor gammel og egentlig ville jeg giftet meg på tinghuset uten selskap, men får gi mannen det bryllupet han vil ha, og fordi jeg synes beina mine er det fineste/slankeste skal jeg ha en kortere kjole, og jeg liker at de er sexy og nattklubbaktige mer enn prinsesseaktige. Dessuten gidder jeg ikke å betale noe særlig for kjolen. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært få prinsesser som gifter seg i ballgownkjoler så jeg ser ikke hvorfor slike kjoler har et prinsessestempel. 

Det kan vi takke Disney for. Hallo? Tar du ikke den?

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Nori skrev:

Jeg synes forsåvidt slike kjoler er fine, men jeg ville aldri valgt noe tilsvarende selv. Både fordi det ikke er min stil og fordi jeg med mine 163 cm ville sett ut som jeg var i ferd med å bli svelget av en marshmallow. 

Selv giftet jeg meg i en kort og enkel kjole. Helt perfekt for meg. 

Du er ikke alene. Jeg er 156 og da jeg skulle på kjoleprøving, fant jeg ut at jeg ville prøve en slik prinsessekjole. Som sagt, så gjort. Det endte med at den ansatte, min mann og meg selv holdt på å dø på oss av latterkrampe.

Jeg valgte en annen kjole

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes de er kjempe fine... på folk som kler dem. Ville veldig gjerne ha slik selv, og kjøpte en brukt. Helt nydelig og ble fin på, men hadde bryllupet på en gård og prinsesselooken passet ikke, ble en elegant blondekjole fra maggie sottero i en a-line, mulig det er trompetform jeg vet ikke. Men grunnen til at jeg ville ha prisnesse kjole var jo nettop pga de flotte kjolene man ser på film, spes disney, det er en dag i livet, man må få ha den kjolen man vil. Min veninne hadde skikkelig flott prinsessekjole, og så nydelig ut! Og den passet til bryllupets stil.

• Liker 1
Skrevet

Fantastisk flott med mye tyll og kapper.  Liker ikke stroppeløse.   Trompetermer er bare så nydeleg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 1,76 høy med litt brede skuldre og ganske smal midje så jeg kler ballgownkjoler.  Er faktisk 45 år neste år men det blir disneykjole på meg likevel. :nigo:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...