AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Del Skrevet 23. mai 2017 Flytta inn ett sted hvor vinduene er så gamle at de ikke har barnesikring... er det noe man får kjøpt separat eller må alle vinduene byttes ut? Det er planen men ikke før om ett års tid og vi har små barn. Anonymkode: 962c8...546 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #2 Del Skrevet 23. mai 2017 Er vinduene veldig lavt på veggen og er det håndtak kun nede? Har aldri hatt barnesikring på vinduene og det har heller ingen jeg kjenner. Anonymkode: 57c18...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #3 Del Skrevet 23. mai 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vinduene veldig lavt på veggen og er det håndtak kun nede? Har aldri hatt barnesikring på vinduene og det har heller ingen jeg kjenner. Anonymkode: 57c18...756 Du kjenner nok veldig mange som har det. I følge teknisk forskrift til plan- og bygningsloven er det er krav med sikring av vinduer fra 2. etasje og oppover. Du har nok vært i plenty av hjem hvor man må skyve på en dings for å få vinduet til å gå mer enn noen cm opp. Ts: du kan høre i barneutstyrsbutikker, de skal selge barnesikring til vinduer. Du kan også høre med butikker som selger vinduer, om du får noe du kan ettermontere. Det er fullt mulig å kjøpe og ettermontere låser til vinduer, men da får du ikke luftet uten å låse dem opp (og da går de helt opp uten mer sikring). Anonymkode: 4c0d4...559 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #4 Del Skrevet 24. mai 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Er vinduene veldig lavt på veggen og er det håndtak kun nede? Har aldri hatt barnesikring på vinduene og det har heller ingen jeg kjenner. Anonymkode: 57c18...756 TS, Nei de er vel ikke veldig lavt nede på veggen. Vanlig vil jeg tro. Men vet jo at barn klatrer og får til det meste. Ingen risiko jeg har lyst å ta akkurat. 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kjenner nok veldig mange som har det. I følge teknisk forskrift til plan- og bygningsloven er det er krav med sikring av vinduer fra 2. etasje og oppover. Du har nok vært i plenty av hjem hvor man må skyve på en dings for å få vinduet til å gå mer enn noen cm opp. Ts: du kan høre i barneutstyrsbutikker, de skal selge barnesikring til vinduer. Du kan også høre med butikker som selger vinduer, om du får noe du kan ettermontere. Det er fullt mulig å kjøpe og ettermontere låser til vinduer, men da får du ikke luftet uten å låse dem opp (og da går de helt opp uten mer sikring). Anonymkode: 4c0d4...559 Takk skal du ha. Da skal jeg høre der 😊 Anonymkode: 962c8...546 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå