Julie langholm Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Hei! Kaninen min er en dregvedder/løvehode på 1 år. Veg veide henne før jul og nå i går og hun var 2,1 kg. Men nå er hun bare 700g. Burde jeg være bekymret?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Ja! Får hun tilstrekkelig næringsrikt for? ? Ta kontakt med dyrlege straks! Å miste så mye vekt tyder på sykdom!! Anonymkode: aa380...fbb
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Når man ser forandring hos kanin kan det allerede være for sent. Dyrlege asap spiser den nok høy? Hvor mye pellets gir du (evt hva slags)? Drikker den nok vann? Fra flaske eller skål? Nok plass å bevege seg på? Hvis den ikke spiser nok så kjør på med CC (critical care) til du har vært hos dyrlege. Anonymkode: 10e33...e94
Julie langholm Skrevet 23. mai 2017 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2017 Hun får mye høy og og en hånd full med pellets hvær dag, hun drikker fra flaske og hun har stor plass å bevege seg på.
palamina Skrevet 23. mai 2017 #5 Skrevet 23. mai 2017 Hvis kan kaninen har mistet over 40% av kroppsvekta så vil jeg si det er god grunn til å oppsøke dyrlege ja. Helst i dag. Hvordan kan du ha unngått å se det? 1
Arth88 Skrevet 23. mai 2017 #6 Skrevet 23. mai 2017 2,1 kg er i overkant, men 700 gram er alt for lite for en dvergvedder/løvehodeblanding. Jeg skjønner ikke at du ikke ser på kaninen at den har mistet over halve kroppsvekten på noen få måneder, den må jo ha vært greit lubben på det største, og bare pels og ben nå. Uansett er det på høy tid med en tur til veterinæren.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #7 Skrevet 23. mai 2017 11 minutter siden, Julie langholm skrev: Hun får mye høy og og en hånd full med pellets hvær dag, hun drikker fra flaske og hun har stor plass å bevege seg på. Mange kaniner drikker bedre fra skål, bare sånn til info men ta med kanin til dyrlege i dag. Dette kan være livstruende Anonymkode: 10e33...e94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå