AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Jeg lurer? Jeg har bachelorgrad i et økonomifag og variert arbeidserfaring, alle butikkjobber jeg har søkt på får jeg høre at jeg ikke er aktuell kandidat. Da lurer jeg på hvem egentlig er aktuell kandidat, siden jeg ville ha trodd at min bakgrunn gjorde meg høyest aktuell. Anonymkode: ed727...5bd
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Med en bachelorgrad er du nok heller overkvalifisert enn ikke-kvalifisert. Anonymkode: a3c3e...f5b 3
Anette.94 Skrevet 23. mai 2017 #4 Skrevet 23. mai 2017 Tror de leter etter folk som enten a) har ingen utdanning utover vgs eller b) har mye erfaring fra butikk og gjerne fagbrev. Du er nok ikke underkvalifisert for å si det sånn, men dersom jeg var den som ansatte så hadde jeg nok tenkt at du egentlig var på jakt etter en jobb innenfor økonomi og at du ikke hadde blitt i Rimi-jobben så lenge.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #5 Skrevet 23. mai 2017 1 minutt siden, Anette.94 skrev: Tror de leter etter folk som enten a) har ingen utdanning utover vgs eller b) har mye erfaring fra butikk og gjerne fagbrev. Du er nok ikke underkvalifisert for å si det sånn, men dersom jeg var den som ansatte så hadde jeg nok tenkt at du egentlig var på jakt etter en jobb innenfor økonomi og at du ikke hadde blitt i Rimi-jobben så lenge. Hmm.. kanskje det er problemet, men i dagens verden hva kan man gjøre med bare en bachelor, de fleste avanserte jobber krever master. Skummelt hvis det å studere kan være med på å innskrenke mulighetene på arbeidsmsrkedet, i stedet for å utvide. Anonymkode: ed727...5bd
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #6 Skrevet 23. mai 2017 Om du har hatt deltidsjobb ved siden av studiene (slik at du ikke har hull), hadde jeg faktisk sletta bachelorgraden fra cvn. Det er nok som det sies over her, de vet at rimi-jobben bare er midlertidig til du finner deg noe bedre. Anonymkode: 3e75f...a6a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #7 Skrevet 23. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De vet at rimi-jobben bare er midlertidig til du finner deg noe bedre. Anonymkode: 3e75f...a6a "Tror" Anonymkode: ed727...5bd
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #9 Skrevet 23. mai 2017 Tenker og at du er overkvalifisert. De tror at du kun har denne jobben i vente på noe bedre, og da må de begynne på en ny runde med søknader og søkere. I tillegg vis du er nyutdannet og jente, så er de sikkert redd for at du blir gravid snart og bare har jobben for rett til permisjon... Anonymkode: db373...be3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #10 Skrevet 23. mai 2017 Ingen, RIMI finnes ikke lenger... Anonymkode: 26dff...e80 4
Spiren Skrevet 23. mai 2017 #11 Skrevet 23. mai 2017 Det er veldig synd å skrive dette, men jeg tror grunnen til at du får nei er fordi de antar at du et dyr i drift. De ideelle kasserer i matbutikker er ofte ungdom som ikke ha rett på eller stiller spørsmål med sin timelønn og som ikke kjenner sine rettigheter godt. Dermed kontrollerer disse skjelden lønnslippen. Ved å være høyere utdannet kan arbeidsgiver også anta at du stikker fort om du ikke er fornøyd. Ungdom som jobber i kassen har som regel lite arbeidserfaring i utgangspunktet. Disse finner seg fort i mye av mangel på andre muligheter. Hilsen fagforenings-entusiast :-)
Knirke Skrevet 23. mai 2017 #12 Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du har hatt deltidsjobb ved siden av studiene (slik at du ikke har hull), hadde jeg faktisk sletta bachelorgraden fra cvn. Det er nok som det sies over her, de vet at rimi-jobben bare er midlertidig til du finner deg noe bedre. Anonymkode: 3e75f...a6a Jeg slet med å få meg jobb fordi CV'en min var for lang. Så jeg kortet ned all utdanningen (typ 6 år med utdannelse) til "diverse fag på Universitetet". Da ble jeg kalt inn på intervju med en gang...
squidboy Skrevet 23. mai 2017 #13 Skrevet 23. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Med en bachelorgrad er du nok heller overkvalifisert enn ikke-kvalifisert. Anonymkode: a3c3e...f5b At hun har bachlorgrad i økonomi gir henne null forsprang iforhold til en som ikke har mer utdanning enn vgs 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #14 Skrevet 23. mai 2017 Synes Sylvi skal sitte kassa. Anonymkode: f9fee...10e 2
makkapakka Skrevet 23. mai 2017 #15 Skrevet 23. mai 2017 Du må egentlig være litt blåst i hue for å sitte i kassa på Rimi og da hjelper det ikke å komme draksende med en bachelorgrad.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #16 Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, Spiren skrev: Det er veldig synd å skrive dette, men jeg tror grunnen til at du får nei er fordi de antar at du et dyr i drift. De ideelle kasserer i matbutikker er ofte ungdom som ikke ha rett på eller stiller spørsmål med sin timelønn og som ikke kjenner sine rettigheter godt. Dermed kontrollerer disse skjelden lønnslippen. Ved å være høyere utdannet kan arbeidsgiver også anta at du stikker fort om du ikke er fornøyd. Ungdom som jobber i kassen har som regel lite arbeidserfaring i utgangspunktet. Disse finner seg fort i mye av mangel på andre muligheter. Hilsen fagforenings-entusiast :-) De store dagligvarekjedene har vel ganske ordnede forhold når det kommer til lønn? En av grunnene til at det er mange søkere. Ts, er det heltid eller deltid du søker på? Heltid tenker jeg kanskje de ser etter noen som ønsker å utvikle seg innen kjeden. Flere av dagligvarekjedene har jo sånn interne skoler. Deltid er kanskje litt mer casual! Men jeg var på intervju for en deltidsstilling for Rimi (når de eksisterte :p) og de stilte maaaasse spørsmål om fremtiden og om jeg kunne tenke meg å jobbe i Rimi og sånt. Jeg bare jada jeg får en udøende lojalitet til denne kjeden for alltid dersom dere er så nådig å tilby meg 12% fast... I alle fall - Ønsker du å gjøre karrierre innen dagligvare eller er det bare en jobb for en stund? Det kan være det ene eller det andre de ser etter som ikke passer med dine mål Anonymkode: 08358...23c 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #17 Skrevet 23. mai 2017 34 minutter siden, squidboy skrev: At hun har bachlorgrad i økonomi gir henne null forsprang iforhold til en som ikke har mer utdanning enn vgs Du vet hva overkvalifisert betyr, eller? Anonymkode: d4263...cd4 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #18 Skrevet 23. mai 2017 27 minutter siden, makkapakka skrev: Du må egentlig være litt blåst i hue for å sitte i kassa på Rimi og da hjelper det ikke å komme draksende med en bachelorgrad. DET er det dummeste jeg har lest på KG i dag. Gratulerer! Også draksende da gitt. Anonymkode: 1655e...054 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #19 Skrevet 23. mai 2017 Jeg hadde nok også vurdert å droppe å føre opp utdanningen på CV'en. Anonymkode: 3824d...84f
boblevann Skrevet 23. mai 2017 #20 Skrevet 23. mai 2017 Er nok som flere sier - pga utdanningen din går de ut i fra at du ikke vil jobbe på Rimi (Rema? Rimi fins ikke) men bare må ha en jobb midlertidig. Det gidder de ikke, for da må de gjennom hele prosessen på nytt når du slutter. Har du jobbet under studiene kan du slette bachelorgraden fra CV-en og skrive bare deltidsjobben din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå