Gå til innhold

Vaske hvite Converse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hvite Converse som har blitt så stygge. Hvordan kan jeg vaske dem? Går de i maskinen? Lissene har også blitt farget av metallringene de tres gjennom. Kan de klores, eller må jeg kjøpe nye? Og hvor kan jeg kjøpe nye? Er til høye Converse

Anonymkode: 7c060...d89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok sjansen og vasket fostersønnen min sine hvite converse da han var ferdig med russetida.. Tror jeg aldri har sett så møkkete converse før.

Som han sa selv, det er bare å prøve å putte de i vaskemaskina, enten blir de bra eller så blir de ødelagte, sånn som de var så kom han uansett ikke til å bruke de :) 

Det gikk faktisk bra! Vasket de på 40g finvask med lav sentrifugering. 

Du kan alternativ prøve å håndvaske de. Ta vaskepulver i ei bøtte lunket vann og rør rundt. Legg skoene oppi og la de ligge ei lita stund før du gnikker løs på de. Skyll godt i rent vann mange ganger. 

Nye lisser får du kjøpt på skobutikker. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk, da prøver jeg finvask. :) Bare har ikke lyst til at de skal bli ødelagte, for de er ikke såå ille. 

Var innom skobutikken og så, men de hadde ikke lange nok. :/ Må kanskje i skobutikk som selger Converse?

Gjest puttee
Skrevet

Har vasket mine converse i vaskemaskinen. Går helt fint. Bruk vanish om de er veldig skitne, og så er det lurt å vaske sammen med en stor handduk for at de ikke skal slenge så mye rundt i vaskemaskinen. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for lurt tips! :)

Skrevet

Vanish er tingen!  Hvis de er ekstra skittent kan du fylle opp en bøtte med vanish og vann og la de sitte i den noen timer før du vaske de. Da løser du opp det verste og vaskemiddelen trekker seg inne stoffet litt bedre. :) 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, da prøver jeg finvask. :) Bare har ikke lyst til at de skal bli ødelagte, for de er ikke såå ille. 

Var innom skobutikken og så, men de hadde ikke lange nok. :/ Må kanskje i skobutikk som selger Converse?

Sportsbutikker selger også skolisser, sjekk der :) 

Skrevet

Har også vasket converse i maskinen med hell, null problem. Bruk vanish. Jeg vasker i grunn alle sko i maskinen med jevne mellomrom hvis det er behov for det. Vasket til og med en skinnveske som det stod ikke vask på. Dog uten sentrifugering. Om alternativet er søplebøtta koster det ikke mer enn tida og vaskepulveret å prøve maskinen. 😊

• Liker 2
Skrevet

Vasket hvite converse i maskinen sammen med et gammelt håndkle på 40 gr finvask, de ble mye hvitere igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...