Gå til innhold

Yndlingsbarnebok

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop
Skrevet

Hva er din yndlingsbarnebok som du leste da du var liten?

Min er 'Syv små australiere' av Ethel Turner. Noen av dere som leste den da dere var små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke lest den boken nei, men en av de bokseriene jeg husker best er serien om "Tamar og Trine og Tamy og Tom". Det handlet om foreldre som adopterte barn fra ulike verdensdeler. Kjempekoselig serie!

Også bøkene om Jason da, f.eks Jason på ferie. Utrolig morsomme tegninger!

Gjest Betty Boop
Skrevet
... en av de bokseriene jeg husker best er  serien om "Tamar og Trine og Tamy og Tom".  Det handlet om foreldre som adopterte barn fra ulike verdensdeler.

Åååå, den husker jeg også, nå når du nevner den - og ja - den var kjempekoselig!

Skrevet

Jeg likte Marens Lille Ugle da jeg var liten. Og historiene om Koste-Kari og noen andre barn. (overtok noen bøker pappaen min hadde hatt som barn)

Skrevet

Jeg var lesehest og bokelsker allerede fra jeg kunne lese, så jeg kan umulig plukke ut bare én favorittbok. Jeg elsket alle Roald Dahl's bøker, og en annen serie bøker jeg likte godt var "Den lange veien hjem".

Skrevet
Jeg var lesehest og bokelsker allerede fra jeg kunne lese' date= så jeg kan umulig plukke ut bare én favorittbok. Jeg elsket alle Roald Dahl's bøker, og en annen serie bøker jeg likte godt var "Den lange veien hjem".

Samme her! Husker godt "Den lange veien hjem". Og så Astrid Lindgren, kanskje særlig Pippi...

Gjest StoreSky
Skrevet

Mio min Mio.. og Brødrene Løvenhjerte!!

Men ellers har jeg lest ufattelig mye bøker! (gjør det fremdeles)

Skrevet

"Tulutta og Makronelle" og "Tante Gummigutta og blåbærmaskinen". To bøker med masse humør. Ellers var (og er) jeg også en uhelbredelig lesehest...

Skrevet

Husker at jeg var fryktelig opphengt i "Veien til Agra"

Skrevet

Brødrene Løvehjerte og postmann Pat...

Skrevet

Mio, min Mio er favoritten. Men ellers slukte jeg det som fantes av bøker, og før jeg fylte åtte syntes jeg at barnebøker var utrolig kjedelige, og leste heller mammas krim ;)

Skrevet

Brødrene Løvehjerte av Astrid Lindgren..

Gråter enda av denne fantastiske boken...(og filmen)

Skrevet

Å, husket plutselig på "Gummi-Tarzan" - det må da være en av de morsomste bøkene noen sinne?!

Gjest LoisLane
Skrevet

Syv små australiere var kjempefin! Leste det meste, det er vanskelig å komme på noen bestemte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes bøkene om den vesle vampyren er herlige :hjerter2:

Ellers leste mamma alle bøkene til Anne Cath. Vestly til meg, som jeg likte veldig godt :-)

Gjest Mrs. Potter
Skrevet
Å' date=' husket plutselig på "Gummi-Tarzan" - det må da være en av de morsomste bøkene noen sinne?![/quote']

Ja,det var også en av mine favoritter. Kjempemorsom! :Nikke:

Skrevet

min var Bastian og dyrene!!!!! Har den ennå, skal lese den for lillegull.

Gjest Ciara - ikke innlogget
Skrevet

Skyggen over stenbenken, og ellers bøker av Maria Gripe

Kabalmysteriet av Jostein Gaarder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...