AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #41 Skrevet 25. mai 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til de passerer 30 kanskje. Jeg mener, personlig, at menn ser bedre ut med alderen, sammenlignet med kvinner (jeg er bias som fy da). Anonymkode: ba9dc...e65 Beklager, noe av det dummeste jeg har hørt! Damer er ved mye bedre helse enn menn , tar mye bedre vare på seg selv. Menn blir feite og hengeræv mange år før kvinner. Er hetero kvinne i 20 årene og syns statistisk 40 år gamle kvinner ser mye hottere ut. Hadde ikke tatt i en mann i 40 årene med en ildtang! Latterlig hele dette naive opplegget til TS. Som en kjent fransk forfatter skrev- i en verden der alle er samme alder, alle like attraktive: mulig åpent forhold kan fungere. Vi vet alle verden ikke er slik. Og det kommer i tillegg til potensielt drama med de involverte andre folkene så er muligheten for uplanlagte (!)følelser og sjausi i STOR grad til stede. Anonymkode: f6b22...988 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #42 Skrevet 26. mai 2017 På 24. mai 2017 den 23.59, AnonymBruker skrev: Det viktigste er å være ærlig. Ikke sove natten over sammen med noen andre enn kun din partner. Gjøre det klart og tydelige for den eventuelle sexpartner dere finner hver for dere, at om min mann/dame ringer, da må den tlf besvares. Den dere er i åpent forhold med, er VIKTIGST for dere. Om det dukker opp sjalusi av den stygge sorten, avslutt det åpne forholdet av hensyn til den du er glad i og har ordningen med. Tillit, respekt og ærlighet 100% BEGGE veier ellers går det ikke. Anonymkode: 7e2e5...888 Nei, det er kjempeviktig og ikke kunne sove natten over med en annen, men å være intim i alskens retninger er helt greit... Å snakke om ærlighet...Vel, hvis den ene faller for en av sine sexpartnere, går det toget uansett hvilke "regler" man har... Anonymkode: 3ca4e...727 2
Gjest Alterego666 Skrevet 28. mai 2017 #43 Skrevet 28. mai 2017 På 25.5.2017 den 21.55, Rotemor skrev: Ja, jeg mener det er feil. Men det kommer selvsagt an på flere faktorer.... Jeg er 44 og har lettere for å få sex enn mange menn... Særlig menn på egen alder PS: Det handler dessverre mye om utseendet... Det er ikke problem for en oppegående kvinne godt over 40 å få sex. Som du sier, det har mye med utseende å gjøre, men min erfaring er at det har vel så mye med personlighet å gjøre. Spesielt hos jevnaldrende menn. Jeg var langt mer opptatt av utseende da jeg var yngre. I dag kan jeb bli helt Gaga av et smil eller et blitt, eller rett og slett måten en kvinne fører seg på. Jeg har nok blitt flinkere til å se kvinner, men jeg ser også at moden kvinner er mye mer bevisste på klær, holdning, språk og anledning. Yngre kvinner (si opp til 30ish) fremstår for meg i mye større grad som en pen, men uniform masse. Mann (50) her.
Nanami Skrevet 28. mai 2017 #44 Skrevet 28. mai 2017 Jeg tror det er viktig å ha tilliten på plass før man prøver seg på et åpent forhold. Flere nevner sjalusi og forelskelse som problemet, men da er man ikke rette typen for et åpent forhold. Jeg tror man må tenne på tanken av at partneren ligger med noen andre, eller at partneren tenner på at en selv gjør det. Slik at man får en slags felles forståelse og grunnlag for hele greia. Ikke bare at man vil ligge med andre fordi man er lei av å være i et forhold eller lei av hverandre. Per i dag er jeg superforelsket i kjæresten min, og kunne ikke tenke meg at han skulle ligget med noen. Men jeg vet at når forelskelsen går over, og erstattes med kjærlighet og tillit, så synes jeg det er litt pirrende å tenke på at andre kan ha lyst på han og at de kanskje gjør noe sammen. Ellers har jeg ingen konkrete råd. Jeg og eksen hadde mye trekant, og de eneste reglene vi hadde var at jeg måtte være penere ( ), jeg måtte initiere kontakt, og det var en fremmed jente som vi ikke utvekslet kontaktinfo med. Men nå er trekant noe annet enn et åpent forhold, så vet ikke helt hvor gode tips dette er.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #45 Skrevet 28. mai 2017 3 minutter siden, Pompom skrev: Ellers har jeg ingen konkrete råd. Jeg og eksen hadde mye trekant, og de eneste reglene vi hadde var at jeg måtte være penere ( ), jeg måtte initiere kontakt, og det var en fremmed jente som vi ikke utvekslet kontaktinfo med. Men nå er trekant noe annet enn et åpent forhold, så vet ikke helt hvor gode tips dette er. Men hvordan visste du at du var penere? Det som teller er vel at eksen din syntes du var penest og han har jo all grunn til å si at du er penest uansett hva han egentlig mener. Anonymkode: 22cb2...1c3
Nanami Skrevet 28. mai 2017 #46 Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvordan visste du at du var penere? Det som teller er vel at eksen din syntes du var penest og han har jo all grunn til å si at du er penest uansett hva han egentlig mener. Anonymkode: 22cb2...1c3 Jeg måtte føle meg penere. Vi hadde jo trekant, og jeg var den som "plukket ut" jentene. Hvem han egentlig synes var penest var irrelevant, så lenge jeg følte meg finest. 1
Rotemor Skrevet 28. mai 2017 #47 Skrevet 28. mai 2017 3 timer siden, Alterego666 skrev: Det er ikke problem for en oppegående kvinne godt over 40 å få sex. Som du sier, det har mye med utseende å gjøre, men min erfaring er at det har vel så mye med personlighet å gjøre. Spesielt hos jevnaldrende menn. Jeg var langt mer opptatt av utseende da jeg var yngre. I dag kan jeb bli helt Gaga av et smil eller et blitt, eller rett og slett måten en kvinne fører seg på. Jeg har nok blitt flinkere til å se kvinner, men jeg ser også at moden kvinner er mye mer bevisste på klær, holdning, språk og anledning. Yngre kvinner (si opp til 30ish) fremstår for meg i mye større grad som en pen, men uniform masse. Mann (50) her. Jeg tror også selvtilliten eldre mennesker har er mer genuin. Vi er mer opptatt av å være ekte, naturlige enn image, holdning og spill.
Jolene Skrevet 28. mai 2017 #48 Skrevet 28. mai 2017 Jeg har i flere år levd i et åpent forhold med min kjære. For oss fungerer dette utmerket, fordi vi snakket mye om det før vi faktisk tok skrittet. Det å ha snakket om emnet, og alle mulige scenarier som kan oppstå, gjorde overgangen lettere. Det ironiske for vår del, er at vi ikke utnytter den åpne delen like mye som man kanskje skulle trodd. Nettopp fordi det er greit, og sex med andre ikke blir like spennende. Derimot har vi muligheten til å gjøre hva vi vil, uten at det er noe som risikerer forholdet på noen måte. Egne erfaringer fra monogame forhold, viste meg fort at det ikke passet for meg. Nettopp fordi jeg følte meg kvalt i et slikt forhold. Dersom det passer for andre, er det jo supert! Alle må finne et forhold som passer med seg og sine preferanser. Egne erfaringer fra eget forhold: Vi velger hverandre igjen og igjen. Fordi vi kan ha sex med andre, blir faktisk det mest tennende å ha sex med hverandre. Hvorfor vet jeg ikke, men det er nå en gang sånn. Vi føler oss ikke låst til hverandre. Vi har begge hatt monogame forhold tidligere, hvor vi følte det ble mye begrensninger kontra frihet. Vi har derfor funnet ut at et monogamt forhold ikke er for oss. Ingen av oss er sjalue av natur, og vi har heller ingen problemer med at noen andre er med partneren. Vi har en enorm tillit til hverandre, og snakker om ting dersom det er behov for det. Vi har en regel vi følger: Den andre trenger ikke å få vite om et eventyr, så lenge ingen andre kan fortelle partneren om det. Feks. min kjære kan fint ha sex med hvem han vil, men dersom det er en mulighet for at andre kan fortelle meg om det, forteller han meg det. Jeg ser ingen grunn til å vite om hans eventyr så lenge ingen andre kan fortelle meg det. Vi er veldig åpne med hverandre, og kan snakke om alt mulig rart. Vårt syn på sex, er at man fint kan ha sex uten følelser. Vi har begge ligget rundt tidligere, slik at vi er på samme side om den saken. Uavhengig åpent/ikke åpent forhold kan følelser oppstå. For meg og han skal det litt mer enn sex til for å få følelser for noen. Da vi ble sammen, ventet vi i nærmere 3 måneder (hans initiativ!) fordi vi ville se an følelser og bli kjent med hverandre på den måten. Sex er bare sex, verken mer eller mindre. Andre mennesker er morsomme å leke med, men ingen får oss til å føle oss bedre enn partneren. Dersom dårlige perioder i forholdet: forholdet lukkes til vi har funnet ut av det. Andre skal ikke være en substitutt for partneren. Er forholdet i en dårlig periode, løses det ikke med sex. Da må forholdet prioriteres og pleies. Noen tips for åpent forhold: Regler. Bli enige om hva som er greit og ikke greit. Eksempler kan være: - ONS, elskerinne, elsker, knullevenn. Altså faste folk dere har sex med eller ikke? - Følelser eller ikke? - Kyssing eller ikke? - Ha sex hjemme hos dere eller ikke? Kommunikasjon. - Snakk sammen kontinuerlig, og avdekk om det er noen ting som gjør den andre ukomfortabel. Her bør man ikke holde tilbake informasjon, men dele erfaringer og tanker. Ikke vær redd for å finne ut at dette ikke er noe for dere. Det bør være rom for å lukke forholdet når en av dere ikke er komfortabel rundt det. Sjalusi. - Det fungerer rett og slett ikke i et åpent forhold. Tillit. - Det må være tillit i forholdet for at dette skal være en god løsning for dere som par. Har dere ikke tillit, ikke vurder et åpent forhold. Prevensjon. - Alltid bruk kondom med den dere har sex med! Graviditet. - Avgjør hva dere gjør dersom en graviditet oppstår. Kjønnssykdommer. - Sjekk dere 1-2 ganger i halvåret, for å sørge for at man ikke har noen sykdommer som kan spres til andre. Dette er et veldig viktig moment å huske på. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå