AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Jeg vurderer å kjøpe et aktivitetsarmbånd, men det er jo en hel jungel der ute! Hadde den første til FitBit og var fornøyd med den. Ønsker noe enkelt som måler steg, puls, aktivitet og gjerne søvn. Trenger ikke være superfancy, men gjerne litt mer fancy enn den jeg hadde Har noen noen gode tips? Ønsker ikke smartklokke. Har Apple watch og syntes denne blir over the top. Anonymkode: 79990...ed8
LilleL Skrevet 4. juni 2017 #3 Skrevet 4. juni 2017 hvis du har apple watch så kan vel den brukes? hvorfor er den ikke bra nok?
emilie123 Skrevet 4. juni 2017 #4 Skrevet 4. juni 2017 Selv har jeg en hvit polar loop2. Er fornøyd med den. I tillegg så er den ganske pen, ser ut som et armbånd. Den måler bla søvn.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 Jeg har Fitbit charge 2, og veldig fornøyd med den. Enkel i bruk, med skjermen og slikt. Anonymkode: de511...6af 4
Gjest Aqua Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 Jeg er superglad i mil Fitbit charge 2! Kjøpte Apple watch men endte med å selge den fordi jeg savnet fitbit'en..
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #7 Skrevet 4. juni 2017 3 timer siden, LilleL skrev: hvis du har apple watch så kan vel den brukes? hvorfor er den ikke bra nok? TS Fordi jeg syntes den er for stor og klumpete. I tillegg har den helt elendig batteri. Jeg bruker heller ikke en brøkdel av funksjonene på den så for min del ble ikke den noen suksess dessverre. Takk alle sammen Det ble en Fitbit Alta HR tror jeg den heter. Jeg er storfornøyd :D Anonymkode: 79990...ed8
Arabella Skrevet 4. juni 2017 #8 Skrevet 4. juni 2017 Blir man sprek(ere) helt magisk av å ha på seg et slikt armbånd? 1
Gjest C.Tramell Skrevet 4. juni 2017 #9 Skrevet 4. juni 2017 1 minutt siden, Arabella skrev: Blir man sprek(ere) helt magisk av å ha på seg et slikt armbånd? Ikke helt magisk, men ja. Jeg ble over natta mye mer bevisst på hvor mye jeg beveger meg. Etter at jeg fikk aktivitetsarmbånd har jeg gått 5-6000 flere skritt daglig og sørget for å få opp pulsen oftere enn før.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #10 Skrevet 4. juni 2017 3 minutter siden, Arabella skrev: Blir man sprek(ere) helt magisk av å ha på seg et slikt armbånd? Man blir mer bevisst på eget aktivitetsnivå og kan sette seg mål om antall skritt, antall minutter med aktivitet, eller andre mål. For mange er det motivasjonen de trenger for å komme i høyere aktivitet. For meg som trener 3-4 ganger i uken gir det meg et bedre bilde av hvor effektiv treningen har vært, og det er lettere å sammenligne treningsøkter, noe som hjelper for å holde motivasjonen oppe. Anonymkode: 82338...692 1
Arabella Skrevet 4. juni 2017 #11 Skrevet 4. juni 2017 (endret) Takk for ordentlige svar! Jeg beklager at jeg var fleipete. Jeg har selv blant annet atrieflimmer og hjertesvikt og orker ikke så mye, derfor blir jeg motløs iblant. Endret 4. juni 2017 av Arabella Tastaturet er ikke venn med meg. :(
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #12 Skrevet 4. juni 2017 Er veldig fornøyd med Fitbit Charge 2, blir jo ikke sprekere av klokka i seg selv men man lager seg jo mål man har lyst til å overholde. Jeg vil alltid over 10000 skritt om dagen, og det får jeg overholdt ofte mer og en sjelden gang litt mindre. Anonymkode: b44ad...f2b
tdm900 Skrevet 4. juni 2017 #13 Skrevet 4. juni 2017 2 timer siden, Arabella skrev: Blir man sprek(ere) helt magisk av å ha på seg et slikt armbånd? Der sier du noe, har aldri skjønt vitsen med å hive penger ut av vinduet på noe slik! Mosjonerer så jeg blir svett, det får holde😋👍
Sirah Skrevet 4. juni 2017 #14 Skrevet 4. juni 2017 Jeg syntes også aktivitetsarmbånd er fint til å hjelpe meg å være litt mer aktiv. Blir jo en liten konkurranse med seg selv om å klare målene hver dag Jeg har ofte tatt en liten ekstra kveldstur med hundene for å bikke antall steg på telleren Fint for meg, fint for helsen min og fint for hundene
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #15 Skrevet 5. juni 2017 21 timer siden, tdm900 skrev: Der sier du noe, har aldri skjønt vitsen med å hive penger ut av vinduet på noe slik! Mosjonerer så jeg blir svett, det får holde😋👍 Når man opplever en økt motivasjon, og økt aktivitet i at de logger den med en slik klokke så er det jo absolutt ikke ut vinduet. Det er få ting som er så verdifullt å bruke penger på som helsa si. For deg er det ikke nødvendig med en duppedings for å komme deg ut, men for mange er en slik klokke noe som hjelper. Jeg har en selv, og etter at jeg fikk den har det vært enklere å være i aktivitet og jeg har i vært mer aktivitet, for det blir rett og slett mer når du sjekker i løpet av dagen hvor mye du har gått enn når du tar på "følelsen", ofte lurer man seg selv. "Joda, jeg har sikkert vært aktiv", men så har du ikke vært så aktiv som du tror. Så vitsen er at nettopp for noen trenger de denne motivasjonsboosten. Er ikke vanskeligere å skjønne enn det. Anonymkode: d1365...86e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #16 Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man opplever en økt motivasjon, og økt aktivitet i at de logger den med en slik klokke så er det jo absolutt ikke ut vinduet. Det er få ting som er så verdifullt å bruke penger på som helsa si. For deg er det ikke nødvendig med en duppedings for å komme deg ut, men for mange er en slik klokke noe som hjelper. Jeg har en selv, og etter at jeg fikk den har det vært enklere å være i aktivitet og jeg har i vært mer aktivitet, for det blir rett og slett mer når du sjekker i løpet av dagen hvor mye du har gått enn når du tar på "følelsen", ofte lurer man seg selv. "Joda, jeg har sikkert vært aktiv", men så har du ikke vært så aktiv som du tror. Så vitsen er at nettopp for noen trenger de denne motivasjonsboosten. Er ikke vanskeligere å skjønne enn det. Anonymkode: d1365...86e TS her: Ja, for min del hjelper det mye på motivasjonen Jeg var rimelig aktiv tidligere også, men nå får det det lille dyttet i ræva til å fullføre målene på de dagene jeg kanskje hadde blitt i sofaen med potetgullposen Så for min del er den verdt de pengene. Anonymkode: 79990...ed8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #17 Skrevet 5. juni 2017 På 4.6.2017 den 13.35, Arabella skrev: Blir man sprek(ere) helt magisk av å ha på seg et slikt armbånd? For meg, som har en kronisk sykdom som påvirkes av aktivitet, har det å bruke aktivitetsarmbånd gjort det mye lettere å trene/være aktiv. Før hadde jeg hyppige sykeperioder fordi jeg ikke klarte finne balansen mellom aktivitet og hvile. For meg er det så enkelt som at en subjektiv følelse er lett å ignorere, men objektive tall er lettere å forholde seg til. Jeg bruker søvnregistrering kombinert med bevegelse av hvilepuls til å regulere aktivitet/hvile, og for meg fungerer det veldig bra. Før hadde jeg perioder med aktivitet/trening, avbrutt av lange hvileperioder fordi jeg hadde trent for mye, eller vært for aktiv. Etter at jeg begynte bruke aktivitetsarmbånd for tre år siden har jeg kunnet være i regelmessig aktivitet, og har ennå ikke hatt kraftige oppbluss av sykdommen min. Anonymkode: 0ceff...67a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå